ROMÂNIA JUDEȚUL ARAD COMUNA DOROBANȚI | PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ | Ediția 1, Nr. exemplare:1 |
ORGANIZAREA SISTEMULUIDE EVIDENȚĂ A PERSONALULUI | Revizia 0, Nr. exemplare:1 | |
Pagina: | ||
COMPARTIMENT: | Exemplar nr.1 | |
COD COMPARTIMENT: | COD D01-S02-P13 |
1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt. | Elemente privind responsabilii/ operaţiunea | Numele şi prenumele | Funcţia | Data | Semnătura |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1.1 | Elaborat PROIECT | Societate | Jurist | 12.09.2018 | |
Din partea AUTORITĂȚII | 12.09.2018 | ||||
1.2. | Informare | KORODI ERIKA | Primar | 12.09.2018 | |
1.3. | VERIFICAT Comisia SCIM | VAIDA ANDO ANAMARIA | Președinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |
JUHASZ ZOLTAN | Vicepreședinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
BOHM MELINDA | Secretar comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
TORMA PIROSCA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
KOVACS IRINA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
OZE ECATERINA LOREDANA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
ARVAI ANNA MARIA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
1.4. | Aprobat | Primar | 12.09.2018 |
2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei | Componenta revizuită | Modalitatea reviziei | Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
2.1. | Ediţia I | X | X | X |
2.2. | Revizia 1 | |||
2.3. | Revizia 2 |
3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt | Scopul difuzării | Ex. nr. | Compartiment | Funcţia | Numele şi prenumele | Data primirii | Semnătura |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
3.1 | Aplicare | 1 | 12.09.2018 | ||||
3.2. | Informare | 1 | Conducere | Primar | 12.09.2018 | ||
Conducere | Viceprimar | 12.09.2018 | |||||
Secretar UAT | Secretar | 12.09.2018 | |||||
3.3. | Evidență | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
3.4. | Arhivare | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
Arhivare | 1 | Compartiment de specialitate conform dispoziție primar și/sau fișa postului și/ sau anexei la fișa postului | Secretar | 12.09.2018 | |||
3.5. | Alte scopuri | – | – | – | – | – |
4. SCOPUL PROCEDURII OPERAȚIONALE
4.1. Procedura stabileşte modul în care se întocmeşte evidenţa personalului pentru personalul angajat la Primăriei precum şi în unităţile şi serviciile subordonate/coordonate sau aflate în subordinea Consiliului Local, formularele şi persoanele împuternicite să întocmească foile colective de prezenţă şi data de depunere a acestora la Compartimentul Resurse Umane în vederea calculului drepturilor salariale.
4.2. Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii de evidenţă şi salarizare a personalului.
4.3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului;
4.4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei;
5. DOMENIUL DE APLICARE A PROCEDURII OPERAȚIONALE
5.1. Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura operaţională;
Procedura operaţională se referă la activitatea de evidenţă (prezenţă) a personalului .
5.2. Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedurată;
Activitatea de calcul a drepturilor salariale.
5.3. Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurate; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii.
6. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂŢII PROCEDURATE
6.1. REGLEMENTĂRI INTERNAŢIONALE
6.1.1. SREN ISO 9001:2001
6.2. LEGISLAŢIE PRIMARĂ
6.2.1. Constituția României ;
6.2.2. Legea nr. 53/2003-Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare;
6.2.3. Legea nr. 263/2010, privind sistemul unitar de pensii;
6.2.4. Legea nr. 319/2006, privind securitatea și sănătatea în muncă;
6.3.5. H.G. nr. 611/2008 privind pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici cu modificările și completările ulterioare;
6.3.6. Ordinul președintelui ANFP nr. 1932/2009, pentru aprobarea regulamentului privind organizarea și desfășurarea examenului de promovare în clasa a funcționarilor publici cu modificările și completările ulterioare;
6.3.7. H.G nr. 905 din 14 decembrie 2017
privind registrul general de evidenţă a salariaţilor
6.3.8. H.G. nr. 250/1992, privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariațiilor din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
6.3. LEGISLAŢIE SECUNDARĂ
6.3.1. Procedura operațională elaborarea procedurilor interne
6.3.2. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.
6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂŢII PUBLICE
6.1. Regulamentul de Organizare și Funcționare;
6.2. Acordul colectiv de muncă;
6.3. Regulamentul de Ordine Interioară;
7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ
Nr. Crt. | Termenul | Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
1. | Procedura operaţională | Prezentarea formalizată, în scris, a tuturor paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor de lucru stabilite şi a regulilor de aplicat în vederea realizării activităţii, cu privire la aspectul procesual |
2. | Ediţie a unei proceduri operaţionale | Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată |
3. | Revizia în cadrul unei ediţii | Acţiunile de modificare, adăugare, suprimare sau altele asemenea, după caz, a uneia sau a mai multor componente ale unei ediţii a procedurii operaţionale, acţiuni care au fost aprobate şi difuzate |
4. | Resursele umane | Prin măsurile și acțiunile sale specific are drept scop dezvoltarea, gestionarea și perfecționarea resurselor umane din cadrul entității publice. |
5. | Autoritate publică | Orice organ de stat sau al unităților administrativ-teritoriale care acționează, în regim de putere publică, pentru satisfacerea unui interes legitim public; sunt asimilate autorităților publice structurile asociative ale autorităților publice locale și alte persoane juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de unitate public și sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere public; |
6. | Economicitate | Minimizarea costului resurselor allocate pentru atingerea rezultatelor estimate ale unei activități, cu menținerea calității corespunzătoare a acestor rezultate; |
7. | Eficacitate | Gradul de îndeplinire a obiectivelor programate pentru fiecare dintre activități și raportul dintre efectul proiectat și rezultatul efectiv al calității respective; |
8. | Eficiența | Maximizarea rezultatelor unei activități în relație cu resursele utilizate; |
9. | Entitate publică | Autoritatea public, instituția publică, compania/societatea națională, regia autonomă, societatea comercială la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acționar majoritar și care are personalitate juridică, precum și entitatea finanțată în proportie de peste 50% din fonduri publice; |
10. | Fonduri publice | Sumele allocate din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor special, bugetul Trezoreriei Statului, bugetele instituțiilor publice autonome, fondurile provenite din credite extreme contractate sau garantate de stat și a căror rambursare, dobânzi și alte costuri se asigură din fonduri publice și din fonduri externe nerambursabile; |
11. | Guvernanța | Ansamblul proceselor și structurilor implementate de management în scopul informării, direcționării, conducerii și monitorizării activităților entității publice către atingerea obiectivelor sale; |
12. | Instituție publică | Denumire generică ce include Parlamentul, Administrația Prezindețială, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administrației publice, alte autorități publice, instituțiile publice autonome, unitățile administrative teritoriale, respective comunele, orașele, municipiile, județele, sectoarele și municipiul București, instituțiile publice central și locale subordinate, aflate în coordonarea sau sub autoritatea altor entități publice, indiferent de modul de finanțare a activității lor; |
13. | Instituții autorizate | Instituții de învățământ superior acreditate în România, precum și furnizori de formare profesională autorizați de Consiliul Național al Calificărilor și al Formării Profesionale a Adullților (CNCFPA); |
Nr. crt. | Abrevierea | Termenul abreviat |
1. | PO | Procedura operaţională |
2. | E. | Elaborare |
3. | V. | Verificare |
4. | Av. | Avizare |
5. | Ap. | Aprobare |
6. | Ap. | Aplicare |
7. | Ah. | Arhivare |
8. | PS | Procedurã de sistem |
9. | PL | Procedurã de lucru |
10. | RU | Resurse Umane |
8. DESCRIEREA PROCEDURII OPERAŢIONALE
8.1. Persoanele, înlocuitorii acestora, care întocmesc foile colective de prezenţă şi compartimentele / serviciile pentru care se întocmesc foile colective de prezenţă.
8.2. MODUL DE LUCRU
8.2.1. Persoanele nominalizate la punctul 8.1 , sau în caz de indisponibilitate înlocuitorii acestora, întocmesc lunar foaia colectivă de prezenţă pentru compartimentele/serviciile stabilite la punctul 8.1 în baza condicilor de prezenţă
8.2.2. Foile colective de prezenţă sunt semnate de întocmire de către persoanele desemnate şi vizate de ordonatorul principal de credite-Primarului.
8.2.3. Foile colective de prezenţă se depun la Compartimentul Resurse Umane în ultima zi lucrătoare a lunii pentru care sunt întocmite
8.2.4. Verificare modului de întocmire a foilor colective de prezenţă se efectuează de către _____________ – inspector în cadrul Compartimentului Resurse Umane
8.2.5. Modelul foii colective de prezenţă utilizat este prezentat în Anexa nr. 1 la prezenta procedură
8.2.6. Nu se admit ştersături, corecturi, adăugiri în completarea foilor colective de prezenţă
8.2.7. Pentru serviciile a căror activitate de desfăşoară pe ture se consideră muncă desfăşurată în timpul nopţii, munca prestată în intervalul cuprins între orele 22,00-6,00
9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII
9.1. COMISIA SCIM:
Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională.
Monitorizează aplicarea procedurii
9.2. PRIMAR:
În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale;
9.3. COMPARTIMENT
Aplică procedura sens în care desfășoară activități conform fișei postului
10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI
CENTRALIZATOR ANEXE
Nr. anexă | Denumire anexă | Elaborator | Aprobat | Nr. Ex. | Dif. | Arhivare | Alte el. | |
Loc | Perioada | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | ||||||||
6. | ||||||||
7. | ||||||||
8. | ||||||||
9. | ||||||||
10. |
REGISTRE
Nr. anexă | Denumirea anexei | Elaborator | Aprobă | Număr de exemplare | Difuzare | Arhivare | Alte elemente | |
Loc | Perioadă | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. |
FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Modificare propusă | Justificare | Data | Semnătura |
FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Aviz favorabil | Aviz nefavorabil | ||||
DA | Semnătura | Data | Observaţii | Semnătura | Data | |||
LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII
Număr exemplar | Structură organizatorică | Nume şi prenume | Data primirii | Semnătura | Data retragerii | Data intrării în vigoare a procedurii | Semnătura |
11. CUPRINS
Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale | Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale |
| Coperta |
1. | Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
2. | Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale |
3. | Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
4. | Scopul procedurii operaţionale |
5. | Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale |
6. | Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale |
7. | Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională |
8. | Descrierea procedurii operaţionale |
9. | Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii |
10. | Anexe, înregistrări, arhivări |
11. | Cuprins |