ROMÂNIA JUDEȚUL ARAD COMUNA DOROBANȚI | PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ | Ediția 1, Nr. exemplare:1 |
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE | Revizia 0, Nr. exemplare:1 | |
Pagina: | ||
COMPARTIMENT: | Exemplar nr.1 | |
COD COMPARTIMENT: | COD D01-S02-PO07 |
1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt. | Elemente privind responsabilii/ operaţiunea | Numele şi prenumele | Funcţia | Data | Semnătura |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1.1 | Elaborat PROIECT | Societate | Jurist | 12.09.2018 | |
Din partea AUTORITĂȚII | 12.09.2018 | ||||
1.2. | Informare | KORODI ERIKA | Primar | 12.09.2018 | |
1.3. | VERIFICAT Comisia SCIM | VAIDA ANDO ANAMARIA | Președinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |
JUHASZ ZOLTAN | Vicepreședinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
BOHM MELINDA | Secretar comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
TORMA PIROSCA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
KOVACS IRINA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
OZE ECATERINA LOREDANA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
ARVAI ANNA MARIA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
1.4. | Aprobat | Primar | 12.09.2018 |
2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei | Componenta revizuită | Modalitatea reviziei | Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
2.1. | Ediţia I | X | X | X |
2.2. | Revizia 1 | |||
2.3. | Revizia 2 |
3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt | Scopul difuzării | Ex. nr. | Compartiment | Funcţia | Numele şi prenumele | Data primirii | Semnătura |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
3.1 | Aplicare | 1 | 12.09.2018 | ||||
3.2. | Informare | 1 | Conducere | Primar | 12.09.2018 | ||
Conducere | Viceprimar | 12.09.2018 | |||||
Secretar UAT | Secretar | 12.09.2018 | |||||
3.3. | Evidență | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
3.4. | Arhivare | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
Arhivare | 1 | Compartiment de specialitate conform dispoziție primar și/sau fișa postului și/ sau anexei la fișa postului | Secretar | 12.09.2018 | |||
3.5. | Alte scopuri | – | – | – | – | – |
4. SCOPUL PROCEDURII OPERAŢIONALE
4.1.Stabileşte modul de realizare a activităţii, compartimentele şi persoanele implicate.
Procedura stabilește Regulamentul de Organizare și Funcționare, in conformitate cu prevederile legale si cu structura organizatorică.
4.2.Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.
4.3.Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.
4.4.Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei.
5. DOMENIUL DE APLICARE A PROCEDURII OPERAŢIONALE
5.1. Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura operaţională.
5.2. Delimitarea explicită a activităţii procedurale în cadrul portofoliului de activităţidesfăşurate de entitatea publică.
5.3. Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedurală.
5.4. Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurale; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii.
6.1.REGLEMENTĂRI INTERNAŢIONALE
6.1.1. Standarde internaţionale de management;
6.2.1. Organigrama și Statul de funcții;
6.2.2. Constituția României;
6.2.3. Legea nr.188/1999-statutul funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare;
6.2.4. Legea nr. 53/2003-Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare;
6.3.LEGISLAŢIE SECUNDARĂ
6.3.1. Procedura operațională elaborarea procedurilor interne;
6.3.2. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂŢII PUBLICE
6.4.1. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;
6.4.2. Regulamentul Intern;
6.4.3. Fişele postului;
6.4.4. Procedura Circuitul documentelor;
6.4.5. Procedura Structura organizatorică.
7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ
7.1. DEFINIŢII ALE TERMENILOR
Nr. Crt. | Termenul | Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
Procedurã | Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor; PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul instituției; Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.; PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul instituției; PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul instituției; | |
2. | Ediţie a unei proceduri operaţionale | Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată |
3. | Sistem de control managerial | Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial |
4. | Analiză | Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite |
5. | Părţi interesate | Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează |
6. | Competenta | Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului |
7. | Responsabilitatea | Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta |
8. | Raportarea | Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor |
9. | Grupul de lucru | Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului |
10 | Structura organizatorică | configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public. |
Nr. Crt. | Abrevierea | Termenul abreviat |
1. | P.O. | Procedura operaţională |
2. | E | Elaborare |
3. | V | Verificare |
4. | A | Aprobare |
5. | Ap. | Aplicare |
6. | Ah. | Arhivare |
8. DESCRIEREA PROCEDURII OPERAŢIONALE
Capitolul I.
Introducere – Dispozitii generale
Administratia publica in unitatile administrativ – teritoriale se organizeaza si functioneaza in temeiul principiilor autonomiei locale, descentralizarii serviciilor publice, eligibilitii autoritatilor administratiei publice locale, legalitii si al consultarii cetatenilor in solutionarea problemelor locale de interes deosebit.
Primaria Comunei Dorobanți este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si in conformitate cu hotararile Consiliului Local al Comunei Dorobanți privind aprobarea organigramei, a numarului de posturi si a statului de functii ale aparatului de specialitate al primarului.
Conform cu Legea nr. 215/2001, Comuna Dorobanți are:
un Primar
un Viceprimar
Primarul este autoritatea executiva a administratiei publice prin care se realizeaza autonomia locala, iar impreuna cu Viceprimarul, Secretarul Comunei si aparatul de specialitate al Primarului constituie Primaria Comunei Dorobanți, institutie publica cu activitate permanenta care asigura ducerea la indeplinire a prevederilor Constitutiei, ale legilor tarii, ale decretelor Presedintelui Romaniei, ale hotararilor Guvernului, ale actelor emise de ministere si alte autoritati ale administratiei publice centrale, ale hotararilor Consiliului judetean, ale Consiliului Local, solutioneaza problemele curente ale colectivitatii si asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor.
Aparatul de specialitate al Primarului este organizat pe compartimente, potrivit structurii organizatorice (organigrama si statul de functii) stabilite prin hotarare a Consiliului Local al comunei Primăriei Comunei Dorobanți, asigurand indeplinirea sarcinilor ce revin Primăriei Comunei Dorobanți.
In intelesul prezentului regulament, prin compartimente se definesc serviciile, birourile si compartimentele independente, aflate in subordinea Primarului si care, impreuna, formeaza aparatul de specialitate al Primarului Comunei Dorobanți.
Relationarea si contactul dintre diferitele compartimente ale Primăriei Comunei Dorobanți se realizeaza prin intermediul conducatorilor acestora, iar relationarea cu alte institutii sau autoritati ale administratiei publice locale si centrale, prin reprezentantii legali ai Primariei.
In functie de specificul activitatii desfasurate si in scopul indeplinirii atributiilor ce le revin, compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Dorobanți intocmesc proiecte de hotarari si dispozitii pe care le prezinta Primarului in vederea propunerii spre aprobare Consiliului Local al Primăriei Comunei Dorobanți, in cazul hotararilor, ori in vederea emiterii acestora, in cazul dispozitiilor.
Conducatorii compartimentelor de specialitate, din dispozitia sau cu aprobarea Primarului Comunei Dorobanți, vor putea stabili, in baza unor acte normative (hotarari de consiliu, legi, ordonante, hotarari de guvern) alte sarcini decat cele prevazute in prezentul Regulament, pentru personalul din cadrul acestora. Aceste sarcini devin completari la fisele de post ale salariatilor respectivi si vor fi prezentate in scris si asumate sub semnatura de catre cei indreptatiti sa le aduca la indeplinire. Conducatorii compartimentelor de specialitate au obligatia sa prezinte, la cererea sefului ierarhic superior, ori de cate ori este nevoie, rapoarte privind activitatea compartimentelor pe care le conduc.
Sediul Primariei este in Comuna Dorobanți,
Primarul Comunei Dorobanți functioneaza ca autoritate administrativa autonoma si rezolva treburile publice din comuna, in conditiile prevazute de lege. Statutul juridic al Primarului cuprinde si calitatea de reprezentant al statului in comuna. Ca atare, el are nu numai calitatea de demnitar ales ci si pe aceea de sef al administratiei publice locale aflat ,,in serviciul acesteia”.
Consiliul Local si Primarul Comunei functioneaza ca autoritati ale administratiei publice locale si rezolva treburile publice din Comuna Dorobanți, in conditiile legii.
Principiile care stau la baza exercitarii functiei publice sunt:
a) legalitate, impartialitate si obiectivitate;
b) transparenta;
c) eficienta si eficacitate;
d) responsabilitate, in conformitate cu prevederile legale;
e) orientare catre cetatean;
f) stabilitate in exercitarea functiei publice;
g) subordonare ierarhica.
Personalul care isi exercita activitatea in cadrul Primăriei Comunei Dorobanți se grupeaza in trei categorii, aferente urmatoarelor categorii de personal (in total un numar de ……….. posturi bugetare):
personal – demnitari publici (Primarul si Viceprimarul Comunei Dorobanți);
personal – functionari publici;
personal contractual.
Prezentul Regulament stabileste atributiile intregului personal din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți(atat ale celor cu functii publice cat si cele ale personalului contractual), precum si regulile de disciplina si raspundere disciplinara care se aplica acestora, indiferent de durata contractului individual de munca sau a functiilor pe care le detin in cadrul Primăriei Comunei Dorobanți.
Angajatii din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți colaboreaza in exercitarea atributiilor de serviciu cu Directiile din cadrul Prefecturii Judetului Arad si Consiliului Judetean Arad.
Selectarea, incadrarea, formarea profesionala, evaluarea activitatii, salarizarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu se vor face respectand prevederile legislatiei in vigoare pentru fiecare categorie de personal.
Norme generale de conduita profesionala a functionarilor publici (prevazute de Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita al functionarilor publici, republicata):
Asigurarea unui serviciu public de calitate
– functionarii publici au obligatia de a asigura un serviciu public de calitate in beneficiul cetatenilor, prin participarea activa la luarea deciziilor si la transpunerea lor in practica, in scopul realizarii competentelor Primăriei Comunei Dorobanți;
– in exercitarea functiei publice, functionarii publici au obligatia de a avea un comportament profesionist, precum si de a asigura, in conditiile legii, transparenta administrativa, pentru a castiga si a mentine increderea publicului in integritatea, impartialitatea si eficacitatea Primăriei Comunei Dorobanți;
Loialitatea fata de Constitutie si lege
– functionarii publici au obligatia ca, prin actele si faptele lor, sa respecte Constitutia, legile tarii si sa actioneze pentru punerea in aplicare a dispozitiilor legale, in conformitate cu atributiile care le revin, cu respectarea eticii profesionale;
– functionarii publici trebuie sa se conformeze dispozitiilor legale privind restrangerea exercitiului unor drepturi, datorata naturii functiilor publice detinute.
Loialitatea fata de Primaria Comunei Dorobanți
functionarii publici au obligatia de a apara in mod loial prestigiul Primăriei Comunei Dorobanți, precum si de a se abtine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia;
functionarilor publici le este interzis:
a) sa exprime in public aprecieri neconforme cu realitatea in legatura cu activitatea Primăriei Comunei Dorobanți, cu politicile si strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual;
b) sa faca aprecieri neautorizate in legatura cu litigiile aflate in curs de solutionare si in care Primaria Primăriei Comunei Dorobanțiare calitatea de parte;
c) sa dezvaluie informatii care nu au caracter public, in alte conditii decat cele prevazute de lege;
d) sa dezvaluie informatiile la care au acces in exercitarea functiei publice, daca aceasta dezvaluire este de natura sa atraga avantaje necuvenite ori sa prejudicieze imaginea sau drepturile Primăriei Comunei Dorobanți ori ale unor functionari publici, precum si ale persoanelor fizice sau juridice;
e) sa acorde asistenta si consultanta persoanelor fizice sau juridice in vederea promovarii de actiuni juridice ori de alta natura impotriva statului sau Primăriei Comunei Dorobanți.
prevederile de mai sus se aplica si dupa incetarea raportului de serviciu, pentru o perioada de 2 ani, daca dispozitiile din legi speciale nu prevad alte termene;
dezvaluirea informatiilor care nu au caracter public sau remiterea documentelor care contin asemenea informatii, la solicitarea reprezentantilor unei alte autoritati ori institutii publice, este permisa numai cu acordul conducerii Primăriei Comunei Dorobanți;
prevederile prezentului cod de conduita nu pot fi interpretate ca o derogare de la obligatia legala a functionarilor publici de a furniza informatii de interes public celor interesati, in conditiile legii, sau ca o derogare de la dreptul functionarului public de a face sesizari in baza Legii nr. 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii, actualizata.
Libertatea opiniilor
in indeplinirea atributiilor de serviciu, functionarii publici au obligatia de a respecta demnitatea functiei publice detinute, coreland libertatea dialogului cu promovarea intereselor Primăriei Comunei Dorobanți;
in activitatea lor, functionarii publici au obligatia de a respecta libertatea opiniilor si de a nu se lasa influentati de considerente personale sau de popularitate. In exprimarea opiniilor, functionarii publici trebuie sa aiba o atitudine concilianta si sa evite generarea conflictelor datorate schimbului de pareri;
Activitatea publica
relatiile cu mijloacele de informare in masa se asigura de catre functionarii publici desemnati in acest sens de conducerea Primăriei Comunei Dorobanți;
functionarii publici desemnati sa participe la activitati sau dezbateri publice, in calitate oficiala, trebuie sa respecte limitele mandatului de reprezentare incredintat de conducerea Primăriei Comunei Dorobanți;
in cazul in care nu sunt desemnati in acest sens, functionarii publici pot participa la activitati sau dezbateri publice, avand obligatia de a face cunoscut faptul ca opinia exprimata nu reprezinta punctul de vedere oficial al Primăriei Comunei Dorobanți;
Activitatea politica
– in exercitarea functiei publice, functionarilor publici le este interzis:
a) sa participe la colectarea de fonduri pentru activitatea partidelor politice;
b) sa furnizeze sprijin logistic candidatilor la functii de demnitate publica;
c) sa colaboreze, in afara relatiilor de serviciu, cu persoanele fizice sau juridice care fac donatii ori sponsorizari partidelor politice;
d) sa afiseze, in cadrul Primăriei Comunei Dorobanți, insemne ori obiecte inscriptionate cu sigla sau denumirea partidelor politice ori a candidatilor acestora.
Folosirea imaginii proprii
in considerarea functiei publice detinute, functionarilor publici le este interzis sa permita utilizarea numelui sau imaginii proprii in actiuni publicitare pentru promovarea unei activitati comerciale, precum si in scopuri electorale.
Cadrul relatiilor in exercitarea functiei publice
in relatiile cu personalul din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți, precum si cu persoanele fizice sau juridice, functionarii publici sunt obligati sa aiba un comportament bazat pe respect, buna-credinta, corectitudine si amabilitate;
functionarii publici au obligatia de a nu aduce atingere onoarei, reputatiei si demnitatii persoanelor din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți, precum si persoanelor cu care intra in legatura in exercitarea functiei publice, prin:
a) intrebuintarea unor expresii jignitoare;
b) dezvaluirea unor aspecte ale vietii private;
c) formularea unor sesizari sau plangeri calomnioase.
functionarii publici trebuie sa adopte o atitudine impartiala si justificata pentru rezolvarea clara si eficienta a problemelor cetatenilor. Functionarii publici au obligatia sa respecte principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, prin:
a) promovarea unor solutii similare sau identice raportate la aceeasi categorie de situatii de fapt;
b) eliminarea oricarei forme de discriminare bazate pe aspecte privind nationalitatea, convingerile religioase si politice, starea materiala, sanatatea, varsta, sexul sau alte aspecte;
pentru realizarea unor raporturi sociale si profesionale care sa asigure demnitatea persoanelor, eficienta activitatii, precum si cresterea calitatii serviciului public, se recomanda respectarea normelor de conduita si de catre celelalte subiecte ale acestor raporturi.
Conduita in cadrul relatiilor internationale
functionarii publici care reprezinta Primaria Primăriei Comunei Dorobanți in cadrul unor organizatii internationale, institutii de invatamant, conferinte, seminarii si alte activitati cu caracter international au obligatia sa promoveze o imagine favorabila tarii si Primăriei Comunei Dorobanți;
in relatiile cu reprezentantii altor state, functionarilor publici le este interzis sa exprime opinii personale privind aspecte nationale sau dispute internationale;
in deplasarile externe, functionarii publici sunt obligati sa aiba o conduita corespunzatoare regulilor de protocol si le este interzisa incalcarea legilor si obiceiurilor tarii gazda.
Interdictia privind acceptarea cadourilor, serviciilor si avantajelor
functionarii publici nu trebuie sa solicite ori sa accepte cadouri, servicii, favoruri, invitatii sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal, familiei, parintilor, prietenilor ori persoanelor cu care au avut relatii de afaceri sau de natura politica, care le pot influenta impartialitatea in exercitarea functiilor publice detinute ori pot constitui o recompensa in raport cu aceste functii.
Participarea la procesul de luare a deciziilor
in procesul de luare a deciziilor, functionarii publici au obligatia sa actioneze conform prevederilor legale si sa isi exercite capacitatea de apreciere in mod fundamentat si impartial;
functionarilor publici le este interzis sa promita luarea unei decizii de catre Primaria Primăriei Comunei Dorobanți de catre alti functionari publici, precum si indeplinirea atributiilor in mod privilegiat.
Obiectivitate in evaluare
in exercitarea atributiilor specifice functiilor publice de conducere, functionarii publici au obligatia sa asigure egalitatea de sanse si tratament cu privire la dezvoltarea carierei in functia publica pentru functionarii publici din subordine;
functionarii publici cu functii de conducere au obligatia sa examineze si sa aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competentei profesionale pentru personalul din subordine, atunci cand propun ori aproba avansari, promovari, transferuri, numiri sau eliberari din functii ori acordarea de stimulente materiale sau morale, excluzand orice forma de favoritism ori discriminare;
se interzice functionarilor publici cu functii de conducere sa favorizeze sau sa defavorizeze accesul ori promovarea in functia publica pe criterii discriminatorii, de rudenie, afinitate sau alte criterii neconforme cu principiile generale prevazute la art. 3 din Legea nr. 7/2004, republicata.
Folosirea prerogativelor de putere publica
este interzisa folosirea de catre functionarii publici, in alte scopuri decat cele prevazute de lege, a prerogativelor functiei publice detinute;
prin activitatea de luare a deciziilor, de consiliere, de elaborare a proiectelor de acte normative, de evaluare sau de participare la anchete ori actiuni de control, functionarilor publici le este interzisa urmarirea obtinerii de foloase sau avantaje in interes personal ori producerea de prejudicii materiale sau morale altor persoane;
functionarilor publici le este interzis sa foloseasca pozitia oficiala pe care o detin sau relatiile pe care le-au stabilit in exercitarea functiei publice, pentru a influenta anchetele interne ori externe sau pentru a determina luarea unei anumite masuri;
functionarilor publici le este interzis sa impuna altor functionari publici sa se inscrie in organizatii sau asociatii, indiferent de natura acestora, ori sa le sugereze acest lucru, promitandu-le acordarea unor avantaje materiale sau profesionale.
Utilizarea resurselor publice
functionarii publici sunt obligati sa asigure ocrotirea proprietatii publice si private a statului si a Primăriei Comunei Dorobanți, sa evite producerea oricarui prejudiciu, actionand in orice situatie ca un bun proprietar;
functionarii publici au obligatia sa foloseasca timpul de lucru, precum si bunurile apartinand Primăriei Comunei Dorobanți numai pentru desfasurarea activitatilor aferente functiei publice detinute;
functionarii publici trebuie sa propuna si sa asigure, potrivit atributiilor care le revin, folosirea utila si eficienta a banilor publici, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
functionarilor publici care desfasoara activitati publicistice in interes personal sau activitati didactice le este interzis sa foloseasca timpul de lucru ori logistica Primăriei Comunei Dorobanți pentru realizarea acestora.
Limitarea participarii la achizitii, concesionari sau inchirieri
orice functionar public poate achizitiona un bun aflat in proprietatea privata a statului sau a Primăriei Comunei Dorobanți, supus vanzarii in conditiile legii, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a) cand a luat cunostinta, in cursul sau ca urmare a indeplinirii atributiilor de serviciu, despre valoarea ori calitatea bunurilor care urmeaza sa fie vandute;
b) cand a participat, in exercitarea atributiilor de serviciu, la organizarea vanzarii bunului respectiv;
c) cand poate influenta operatiunile de vanzare sau cand a obtinut informatii la care persoanele interesate de cumpararea bunului nu au avut acces.
aceasta norma se aplica in mod corespunzator si in cazul concesionarii sau inchirierii unui bun aflat in proprietatea publica ori privata a statului sau Primăriei Comunei Dorobanți;
functionarilor publici le este interzisa furnizarea informatiilor referitoare la bunurile proprietate publica sau privata a statului ori Primăriei Comunei Dorobanți, supuse operatiunilor de vanzare, concesionare sau inchiriere, in alte conditii decat cele prevazute de lege
Personalul care efectueaza activitati de secretariat, administrative, protocol, gospodarire, intretinere – reparatii si de deservire, este angajat cu contract individual de munca.
Persoanele care ocupa aceste functii nu au calitatea de functionar public si li se aplica legislatia muncii.
Capitolul II.
Atribuțiile Primăriei Comunei Dorobanți
Atributiile Primăriei Comunei Dorobanțise concretizeaza in activitati executive cu caracter de dispozitie si activitati cu caracter de prestatie.
Astfel, prin activitatile executive cu caracter de dispozitie se realizeaza procesul de organizare si executare a legilor, hotararilor Consiliului Local si altor acte normative, stabilindu-se conduita concreta pe care trebuie sa o urmeze diferite persoane fizice si juridice din Comuna Dorobanți. Actele juridice emise in exercitarea acestor activitati sunt dispozitii, avize, acorduri si autorizatii.
Activitatile executive cu caracter de prestatie se realizeaza din oficiu sau la cererea cetatenilor si persoanelor juridice din orașul si urmaresc in principal:
sa asigure calitatea vietii in cadrul colectivitatii locale, prin: servicii de salubritate, ocrotirea mediului ambiant, asigurarea utilitatilor publice, etc.;
sa satisfaca cerinte venite din partea comunitatii, din oficiu sau la cererea persoanelor fizice sau juridice: eliberarea de certificate, nomenclatura stradala si recenzarea imobilelor, realizarea cadastrului imobiliar–edilitar, solutionarea petitiilor si sesizarilor, etc.;
Organigrama Primăriei Comunei Dorobanți se aproba de catre Consiliul Local la propunerea Primarului si este insotita de statul de functii al Primăriei Comunei Dorobanți, care cuprinde nomenclatorul functiilor de conducere si executie corespunzator necesarului de posturi aprobate prin organigrama, cu precizarea categoriei, clasei si gradului pentru fiecare post in parte.
Modificarea organigramei, implicit a numarului de posturi si a statului de functii, se realizeaza pe baza raportului intocmit in acest sens de Biroul Resurse Umane, avizat de Primarul Primăriei Comunei Dorobanți, cu aprobarea Consiliului Local.
Relatiile stabilite intre functionarii publici si compartimentele existente in cadrul institutiei
Conform anexei
Relatii de autoritate functionale
Se stabilesc de catre compartimentele din structura organizatorica a Primăriei Comunei Dorobanți cu serviciile publice din subordinea Consiliului Local, atributiile specifice fiecarui compartiment sau competentele acordate prin dispozitia Primarului si in limitele prevederilor legale.
Relatii de cooperare
Se stabilesc intre compartimentele din structura organizatorica a Primăriei Comunei Dorobanți sau intre acestea si compartimentele corespondente din cadrul unitatilor subordonate Consiliului Local.
Relatii de reprezentare
In limitele legislatiei in vigoare si a mandatului acordat de Primarul Primăriei Comunei Dorobanți(prin dispozitie), Secretarului, Viceprimarului sau personalului compartimentelor din structura organizatorica a Primăriei Comunei Dorobanțiin relatiile cu celelalte structuri ale administratiei centrale sau locale, organisme, O.N.G.-uri, etc., din tara sau strainatate.
Functionarii publici care reprezinta Primaria Comunei Dorobanți in cadrul unor organizatii internationale, institutii de invatamant, conferinte, seminarii si alte activitati cu caracter international au obligatia sa promoveze o imagine favorabila primariei.
Relatii de inspectie si control
Se stabilesc intre compartimentele specializate in inspectie si control (Serviciul Venituri si Cheltuieli, Compartimentul Urbanism, Arhitectul-Sef, Compartimentul de Audit Public Intern), compartimentele sau personalul mandatat prin dispozitia primarului si unitatile subordonate Consiliului Local al Primăriei Comunei Dorobanți, sau care desfasoara activitatile supuse inspectiei si controlului, conform competentelor stabilite prin legi si alte acte normative in vigoare.
Conducerea Primăriei Comunei Dorobanțieste asigurata de:
PRIMAR
CONSILIUL LOCAL
C. VICEPRIMAR
D. SECRETAR
A. PRIMARUL
Primarul asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, a hotararilor Consiliului Local; dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter normativ ale ministrilor, ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, ale prefectului, precum si a hotararilor Consiliului Judetean, in conditiile legii.
Potrivit Legii nr. 215/2001, privind administratia publica locala, republicata, Primarul Comunei Dorobanți indeplineste urmatoarele categorii principale de atributii:
a) atributii exercitate in calitate de reprezentant al statului, in conditiile legii;
b) atributii referitoare la relatia cu Consiliul Local;
c) atributii referitoare la bugetul local;
d) atributii privind serviciile publice asigurate cetatenilor;
e) alte atributii stabilite prin lege.
In calitate de reprezentant al statului, Primarul Comunei Dorobanți indeplineste functia de ofiter de stare civila si de autoritate tutelara, asigura functionarea serviciilor locale de profil, participa la organizarea si desfasurarea alegerilor, referendumurilor si a recensamintelor si participa la implementarea masurilor de protectie civila. In acest sens, Primarul Primăriei Comunei Dorobanți poate solicita Prefectului Judetului Arad, cu respectarea prevederilor legale in domeniu, sprijinul conducatorilor serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul de specialitate. Atributiile de ofiter de stare civila si de autoritate tutelara pot fi delegate Secretarului Primăriei Comunei Dorobanțisau altor functionari publici din aparatul de specialitate cu competente in acest domeniu, in conditiile legii.
Cu privire la relatia cu Consiliul Local, Primarul Comunei Dorobanți are, conform prevederilor Legii nr 215/2001, art. 63, alin. (3), obligatia legala de a prezenta pana la sfarsitul primului trimestru al fiecarui an de mandat, un raport privind starea economica, sociala si de mediu a unitatii administrativ – teritoriale de care raspunde. De asemenea, Primarul Primăriei Comunei Dorobanți prezinta, la solicitarea Consiliului Local si alte rapoarte si informari, precum si elaboreaza proiecte de strategii privind starea economica, sociala si de mediu a Primăriei Comunei Dorobanți, pe care le inainteaza spre aprobare Consiliului Local.
Primarul, care exercita functia de ordonator principal de credite, intocmeste si supune spre aprobare Consiliului Local proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiului bugetar, initiaza in conditiile legii, negocieri pentru contractarea de imprumuturi si emiterea de titluri de valoare in numele Primăriei Comunei Dorobanțisi verifica, prin compartimentele aparatului de specialitate, corecta inregistrare fiscala a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atat a sediului social principal, cat si a sediului secundar.
Primarul exercita functia de ordonator principal de credite. Acesta numeste, sanctioneaza si dispune suspendarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu sau, dupa caz, a raporturilor de munca atat pentru personalul din aparatul de specialitate, cat si din cadrul serviciilor si institutiilor publice de interes local.
Primarul controleaza activitatea personalului din aparatul de specialitate si al serviciilor publice de deservire. Atributiile ce revin primarului, sunt stabilite de lege sau incredintate de catre Consiliul Local si pot fi delegate.
Primarul ramane competent sa exercite oricand una sau alta dintre atributiile delegate, actele sale efectuate in legatura cu atributiile delegate fiind intru totul valabile. Pentru exercitarea aceleiasi atributii, primarul poate delega una sau mai multe persoane, fara ca in aceasta situatie sa fie vorba de un conflict pozitiv de competenta.
Pe durata mandatului, primarul primeste o indemnizatie lunara, ca unica forma de remunerare a activitatii corespunzatoare functiei de primar si care reprezinta baza de calcul pentru stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial. Primarul nu beneficiaza de sporul de vechime in munca si nici de alte sporuri prevazute de lege.
Primarul constata incalcarile legii si adopta masurile legale pentru inlaturarea acestora sau, dupa caz, sesizeaza organele competente.
Primarul, in exercitarea atributiilor sale, emite dispozitii cu caracter normativ sau individual care devin executorii dupa ce sunt aduse la cunostinta publica sau dupa ce au fost comunicate persoanelor interesate.
In exercitarea functiei, Primarul Comunei Dorobanți este ocrotit de lege.
Aparatul de specialitate al Primarului cuprinde functionarii publici si personalul contractual din compartimentele prevazute in organigrama si in prezentul regulament. El isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, hotararile Guvernului si ale Consiliului Local.
Structura acestuia si numarul de personal este, in concordanta cu specificul institutiei, in limita mijloacelor financiare de care dispune si cu respectarea dispozitiilor legale.
Regimul general al raporturilor juridice dintre functionarii publici si Primaria Comunei Dorobanți este reglementat de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata.
B. CONSILIUL LOCAL
Consiliul Local al Comunei Dorobanți este compus din consilieri locali alesi prin vot universal, egal, direct, secret si liber exprimat, in conditiile stabilite de legea pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale.
Constituirea Consiliilor Locale se face in termen de 20 de zile de la data desfasurarii alegerilor. Convocarea consilierilor declarati alesi pentru sedinta de constituire se face de catre prefectul judetului Arad. La sedinta de constituire pot participa prefectul sau reprezentantul sau, precum si Primarul Primăriei Comunei Dorobanți, chiar daca procedura de validare a mandatului acestuia nu a fost finalizata.
Sedinta este legal constituita daca participa cel putin doua treimi din numarul consilierilor alesi. In cazul in care nu se poate asigura aceasta majoritate, sedinta se va organiza, in aceleasi conditii, peste 3 zile, la convocarea prefectului judetului Arad. Daca nici la a doua convocare reuniunea nu este legal constituita, se va proceda la o noua convocare de catre prefect, peste alte 3 zile, in aceleasi conditii.
In situatia in care Consiliul Local al Comunei Dorobanți nu se poate reuni nici la aceasta ultima convocare, din cauza absentei, fara motive temeinice, a consilierilor, prefectul va declara vacante, prin ordin, locurile consilierilor alesi care au lipsit nemotivat de la cele 3 convocari anterioare, daca acestia nu pot fi inlocuiti de supleantii inscrisi pe listele de candidati respective, organizandu-se alegeri pentru completare, in termen de 30 de zile, in conditiile Legii privind alegerea autoritatilor administratiei publice locale.
Ordinul prefectului prin care se declara vacante locurile consilierilor care au lipsit nemotivat poate fi atacat de cei in cauza la instanta de contencios administrativ, in termen de 5 zile de la comunicare. Hotararea instantei este definitiva si irevocabila.
Absenta consilierilor de la sedinta de constituire este considerata motivata daca se face dovada ca aceasta a intervenit din cauza unei boli care a necesitat spitalizarea sau a facut imposibila prezenta acestora, a unei deplasari in strainatate in interes de serviciu sau a unor evenimente de forta majora.
Lucrarile sedintei de constituire sunt conduse de cel mai in varsta consilier, asistat de 2 consilieri dintre cei mai tineri.
Pentru validarea mandatelor, Consiliile Locale aleg prin vot deschis, dintre membrii lor, pe intreaga durata a mandatului, o comisie de validare alcatuita din 3-5 consilieri.
Comisia de validare examineaza legalitatea alegerii fiecarui consilier si propune Consiliului Local validarea sau invalidarea mandatelor. Comisia de validare va propune invalidarea alegerii unui consilier numai in cazul in care se constata incalcarea conditiilor de eligibilitate sau daca alegerea consilierului s-a facut prin frauda electorala, constatata in conditiile Legii privind alegerea autoritatilor administratiei publice locale.
Validarea sau invalidarea mandatelor se face, in ordine alfabetica, cu votul deschis al majoritatii consilierilor prezenti la sedinta. Persoana al carei mandat este supus validarii sau invalidarii nu participa la vot.
Consilierii locali ale caror mandate au fost validate depun in fata Consiliului Local al Primăriei Comunei Dorobanțiurmatorul juramant in limba romana: ,,Jur sa respect Constitutia si legile tarii si sa fac, cu buna-credinta, tot ceea ce sta in puterile si priceperea mea pentru binele locuitorilor Primăriei Comunei Dorobanți. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!”
Consilierii locali care refuza sa depuna juramantul sunt considerati demisionati de drept. Juramantul poate fi depus si fara formula religioasa.
Consiliul Local Dorobanți exercita urmatoarele categorii de atributii:
a) atributii privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate al primarului, ale institutiilor si serviciilor publice de interes local si ale societatilor comerciale si regiilor autonome de interes local;
b) atributii privind dezvoltarea economico-sociala si de mediu a Primăriei Comunei Dorobanți;
c) atributii privind administrarea domeniului public si privat al Primăriei Comunei Dorobanți;
d) atributii privind gestionarea serviciilor furnizate catre cetateni;
e) atributii privind cooperarea interinstitutionala pe plan intern si extern.
In exercitarea atributiilor, Consiliul Local Dorobanți:
a) aproba statutul comun, precum si regulamentul de organizare si functionare;
b) aproba, in conditiile legii, la propunerea primarului, infiintarea, organizarea si statul de functii ale aparatului de specialitate al primarului, ale institutiilor si serviciilor publice de interes local, precum si reorganizarea si statul de functii ale regiilor autonome de interes local;
c) exercita, in numele Primăriei Comunei Dorobanți, toate drepturile si obligatiile corespunzatoare participatiilor detinute la societati comerciale sau regii autonome;
d) aproba, la propunerea primarului, bugetul local, virarile de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare si contul de incheiere a exercitiului bugetar;
e) aproba, la propunerea primarului, contractarea si/sau garantarea imprumuturilor, precum si contractarea de datorie publica locala prin emisiuni de titluri de valoare, in numele Primăriei Comunei Dorobanți;
f) stabileste si aproba impozitele si taxele locale;
g) aproba, la propunerea primarului, documentatiile tehnico-economice pentru lucrarile de investitii de interes local;
h) aproba strategiile privind dezvoltarea economica, sociala si de mediu a Primăriei Comunei Dorobanți;
i) asigura realizarea lucrarilor si ia masurile necesare implementarii si conformarii cu prevederile angajamentelor asumate in procesul de integrare europeana in domeniul protectiei mediului si gospodaririi apelor pentru serviciile furnizate cetatenilor;
j) hotaraste darea in administrare, concesionarea sau inchirierea bunurilor proprietate publica a Primăriei Comunei Dorobanți, precum si a serviciilor publice de interes local;
k) hotaraste vanzarea, concesionarea sau inchirierea bunurilor proprietate privata a Primăriei Comunei Dorobanți;
l) avizeaza sau aproba, documentatiile de amenajare a teritoriului si urbanism ale Primăriei Comunei Dorobanți;
m) atribuie sau schimba, denumiri de strazi, de piete si de obiective de interes public local;
n) asigura, potrivit competentelor sale si in conditiile legislatiei in vigoare, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:
1. educatia;
2. serviciile sociale pentru protectia copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor varstnice, a familiei si a altor persoane sau grupuri aflate in nevoie sociala;
3. sanatatea;
4. cultura;
5. tineretul;
6. sportul;
7. ordinea publica;
8. situatiile de urgenta;
9. protectia si refacerea mediului;
10. conservarea, restaurarea si punerea in valoare a monumentelor istorice si de arhitectura, a parcurilor, gradinilor publice si rezervatiilor naturale;
11. dezvoltarea urbana;
12. evidenta persoanelor;
13. podurile si drumurile publice;
14. serviciile comunitare de utilitate publica: alimentare cu apa, gaz natural, canalizare, salubrizare, energie termica, iluminat public si transport public local, dupa caz;
15. serviciile de urgenta de prim ajutor;
16. activitatile de administratie social-comunitara;
17. locuintele sociale si celelalte unitati locative aflate in proprietatea Primăriei Comunei Dorobanți;
18. punerea in valoare, in interesul comunitatii locale, a resurselor naturale de pe raza Primăriei Comunei Dorobanți;
19. alte servicii publice stabilite prin lege;
o) hotaraste acordarea unor sporuri si altor facilitati personalului sanitar si didactic;
p) sprijina activitatea cultelor religioase;
q) poate solicita informari si rapoarte de la primar, viceprimar si de la sefii organismelor prestatoare de servicii publice si de utilitate publica de interes local;
r) aproba construirea locuintelor sociale, criteriile pentru repartizarea locuintelor sociale si a utilitatilor locative aflate in proprietatea sau in administrarea sa;
s) poate solicita informari si rapoarte specifice de la primar si de la sefii organismelor prestatoare de servicii publice si de utilitate publica de interes local;
t) hotaraste cooperarea sau asocierea cu persoane juridice romane sau straine, in vederea finantarii si realizarii in comun a unor actiuni, lucrari, servicii sau proiecte de interes public local;
u) hotaraste infratirea Primăriei Comunei Dorobanțicu unitati administrativ-teritoriale din alte tari;
v) hotaraste cooperarea sau asocierea cu alte unitati administrativ-teritoriale din tara sau din strainatate, precum si aderarea la asociatii nationale si internationale ale autoritatilor administratiei publice locale, in vederea promovarii unor interese comune.
Consiliul Local al Primăriei Comunei Dorobanți poate conferi persoanelor fizice romane sau straine cu merite deosebite titlul de cetatean de onoare al Primăriei Comunei Dorobanți, in baza unui regulament propriu. Prin acest regulament se stabilesc si conditiile retragerii titlului conferit. Consiliul Local Dorobanți indeplineste orice alte atributii stabilite prin lege.
Persoanele imputernicite sa reprezinte interesele Primăriei Comunei Dorobanți in societati comerciale, regii autonome de interes local, asociatii de dezvoltare intercomunitara si alte organisme de cooperare sau parteneriat sunt desemnate prin hotarare a Consiliului Local, respectandu-se configuratia politica de la ultimele alegeri locale.
Functionarea Consiliului Local al Comunei Dorobanți
Consiliul Local al Comunei Dorobanți se alege pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit, prin lege organica, in caz de razboi sau catastrofa. Consiliul Local isi exercita mandatul de la data constituirii pana la data declararii ca legal constituit a consiliului nou-ales.
Consiliul Local al Comunei Dorobanți se intruneste in sedinte ordinare, lunar, la convocarea primarului. Acesta se poate intruni si in sedinte extraordinare, la cererea primarului sau a cel putin unei treimi din numarul membrilor consiliului.
Convocarea Consiliul Local se face in scris, prin intermediul Secretarului Primăriei Comunei Dorobanți, cu cel putin 5 zile inaintea sedintelor ordinare sau cu cel putin 3 zile inainte de sedintele extraordinare. Odata cu notificarea convocarii, sunt puse la dispozitie consilierilor locali materialele inscrise pe ordinea de zi.
In caz de forta majora si de maxima urgenta pentru rezolvarea intereselor locuitorilor Primăriei Comunei Dorobanți sau in alte situatii stabilite de Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului Local, convocarea Consiliului Local se poate face de indata.
In invitatia la sedinta se vor preciza data, ora, locul desfasurarii si ordinea de zi a acesteia. Ordinea de zi a sedintei Consiliului Local se aduce la cunostinta locuitorilor Primăriei Comunei Dorobanți prin mass-media sau prin orice alt mijloc de publicitate.
Sedintele Consiliului Local se desfasoara legal in prezenta majoritatii consilierilor locali in functie. Prezenta consilierilor locali la sedinta este obligatorie. Cazurile in care absenta este motivata se stabilesc prin Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului Local. Consilierul local care absenteaza nemotivat de doua ori consecutiv este sanctionat, in conditiile Regulamentului de Organizare si Functionare a Consiliului Local.
Sedintele Consiliului Local sunt conduse de un presedinte de sedinta, sunt publice si se desfasoara in limba romana. Dezbaterile din sedintele Consiliului Local, precum si modul in care si-a exercitat votul fiecare consilier local se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de presedintele de sedinta si de secretarul Primăriei Comunei Dorobanți.
Presedintele de sedinta, impreuna cu secretarul Primăriei Comunei Dorobanți isi asuma, prin semnatura, responsabilitatea veridicitatii celor consemnate. La inceputul fiecarei sedinte, secretarul supune spre aprobare procesul-verbal al sedintei anterioare. Consilierii locali au dreptul ca, in cadrul sedintei, sa conteste continutul procesului-verbal si sa ceara mentionarea exacta a opiniilor exprimate in sedinta anterioara.
Procesul-verbal si documentele care au fost dezbatute in sedinta se depun intr-un dosar special al sedintei respective, care va fi numerotat, semnat si sigilat de presedintele de sedinta si de secretar, dupa aprobarea procesului-verbal.
In termen de 3 zile de la terminarea sedintei, secretarul Primăriei Comunei Dorobanți afiseaza la sediul Primăriei Comunei Dorobanți si, dupa caz, pe pagina de internet a Primăriei Comunei Dorobanți o copie a procesului-verbal al sedintei.
Ordinea de zi a sedintelor se aproba de Consiliul Local, la propunerea celui care a cerut intrunirea consiliului. Suplimentarea ordinii de zi se poate face numai pentru probleme urgente, care nu pot fi amanate pana la sedinta urmatoare, si numai cu votul majoritatii consilierilor locali prezenti.
Scoaterea unui proiect de hotarare de pe proiectul ordinii de zi se face numai cu acordul initiatorului. In cazul neaprobarii ordinii de zi nu se acorda indemnizatia cuvenita consilierilor locali pentru sedinta respectiva.
Proiectele de hotarari inscrise pe ordinea de zi a sedintei Consiliului Local nu pot fi dezbatute daca nu sunt insotite de raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, care este elaborat in termen de 30 de zile de la inregistrarea proiectului, precum si de raportul comisiei de specialitate a consiliului.
Daca rapoartele nu sunt intocmite in termen de 30 de zile de la inregistrarea proiectului, acestea se considera implicit favorabile.
In exercitarea atributiilor ce ii revin Consiliul Local adopta hotarari, cu votul majoritatii membrilor prezenti, in afara de cazurile in care legea sau regulamentul de organizare si functionare a consiliului cere o alta majoritate.
Se adopta cu votul majoritatii consilierilor locali in functie urmatoarele hotarari ale Consiliului Local:
a) hotararile privind bugetul local;
b) hotararile privind contractarea de imprumuturi, in conditiile legii;
c) hotararile prin care se stabilesc impozite si taxe locale;
d) hotararile privind participarea la programe de dezvoltare judeteana, regionala, zonala sau de cooperare transfrontaliera;
e) hotararile privind organizarea si dezvoltarea urbanistica a localitatilor si amenajarea teritoriului;
f) hotararile privind asocierea sau cooperarea cu alte autoritati publice, cu persoane juridice romane sau straine.
Hotararile privind patrimoniul se adopta cu votul a doua treimi din numarul total al consilierilor locali in functie. Daca bugetul local nu poate fi adoptat dupa doua sedinte consecutive, care vor avea loc la un interval de cel mult 7 zile, activitatea se va desfasura pe baza bugetului anului precedent pana la adoptarea noului buget, dar nu mai tarziu de 45 de zile de la data publicarii legii bugetului de stat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Consiliul Local al Primăriei Comunei Dorobanți stabileste ca unele hotarari sa fie luate prin vot secret. Hotararile cu caracter individual cu privire la persoane vor fi luate intotdeauna prin vot secret, cu exceptiile prevazute de lege. Procedurile de votare vor fi stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Local.
Proiectele de hotarari pot fi propuse de consilieri locali, de primar, viceprimar sau de cetateni. Redactarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului Primăriei Comunei Dorobanțisi al serviciilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului.
Nu poate lua parte la deliberare si la adoptarea hotararilor consilierul local care, fie personal, fie prin sot, sotie, afini sau rude pana la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial in problema supusa dezbaterilor Consiliului Local.
Hotararile adoptate de Consiliul Local al Comunei cu incalcarea dispozitiilor susmentionate sunt nule de drept. Nulitatea se constata de catre instanta de contencios administrativ. Actiunea poate fi introdusa de orice persoana interesata.
Hotararile Consiliul Local al Comunei Dorobanți se semneaza de presedintele de sedinta si se contrasemneaza, pentru legalitate, de catre secretar. In cazul in care presedintele de sedinta lipseste sau refuza sa semneze, hotararea Consiliului Local se semneaza de 3-5 consilieri locali.
Secretarul Primăriei Comunei Dorobanți nu va contrasemna hotararea in cazul in care considera ca aceasta este ilegala. In acest caz, va depune in scris si va expune Consiliului Local opinia sa motivata, care va fi consemnata in procesul-verbal al sedintei.
Secretarul Primăriei Comunei Dorobanți va comunica hotararile Consiliului Local Primarului Primăriei Comunei Dorobanți si prefectului judetului Arad de indata, dar nu mai tarziu de 10 zile lucratoare de la data adoptarii. Comunicarea, insotita de eventualele obiectii cu privire la legalitate, se face in scris de catre secretar si va fi inregistrata intr-un registru special destinat acestui scop.
Hotararile cu caracter normativ devin obligatorii si produc efecte de la data aducerii lor la cunostinta publica, iar cele individuale, de la data comunicarii. Aducerea la cunostinta publica a hotararilor cu caracter normativ se face in termen de 5 zile de la data comunicarii oficiale catre prefect.
In exercitarea mandatului, consilierii locali sunt in serviciul colectivitatii locale.
Primarul este obligat ca, prin intermediul secretarului si al aparatului de specialitate, sa puna la dispozitie consilierilor locali, la cererea acestora, in termen de cel mult 10 zile lucratoare, informatiile necesare in vederea indeplinirii mandatului.
Consilierii locali sunt obligati ca, in indeplinirea mandatului, sa organizeze periodic intalniri cu cetatenii si sa acorde audiente. Fiecare consilier local, precum si viceprimarul Primăriei Comunei Dorobanți sunt obligati sa prezinte un raport anual de activitate, care va fi facut public prin grija secretarului.
Pentru participarea la sedintele Consiliului Local si ale comisiilor de specialitate, consilierul local primeste o indemnizatie stabilita in conditiile legii. Consilierii locali au dreptul la decontarea cheltuielilor pe care le efectueaza in indeplinirea mandatului lor.
Consiliul Local poate hotari diminuarea cuantumului indemnizatiei si a cotei in care se face decontarea, in concordanta cu posibilitatile de finantare. La lucrarile Consiliului Local pot asista si lua cuvantul, fara drept de vot, prefectul judetului Arad, presedintele Consiliului Judetean Arad sau reprezentantii acestora, deputatii si senatorii, ministrii si ceilalti membri ai Guvernului, secretarii si subsecretarii de stat, sefii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale, in problemele ce privesc domeniile de responsabilitate a acestor servicii, precum si persoanele interesate, invitate de Primarul Comunei Dorobanți.
Dupa constituire Consiliul Local al Comunei Dorobanți isi organizeaza comisii de specialitate, pe principalele domenii de activitate.
Pot fi membri ai comisiilor de specialitate numai consilierii locali. Comisiile de specialitate isi aleg cate un presedinte si un secretar. Comisiile de specialitate analizeaza si avizeaza proiectele de hotarare din domeniul lor de activitate. Comisiile de specialitate lucreaza in plen si iau hotarari cu votul majoritatii membrilor lor.
Organizarea, functionarea si atributiile comisiilor de specialitate se stabilesc prin Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului Local, respectandu-se configuratia politica rezultata in urma alegerilor locale.
Consiliul Local al Comunei Dorobanți poate organiza, din proprie initiativa sau la initiativa Primarului Comunei Dorobanți, dupa caz, comisii speciale de analiza si verificare, pe perioada determinata. Componenta comisiei speciale de analiza si verificare, obiectivele si perioada de desfasurare a activitatilor acesteia se stabilesc prin hotarare a Consiliului Local. Membrii comisiei actioneaza in limitele stabilite prin hotarare.
Consiliul Local se dizolva de drept sau prin referendum local. Primarul, viceprimarul, secretarul Primăriei Comunei Dorobanți, prefectul judetului Arad sau orice alta persoana interesata poate sa sesizeze instanta de contencios administrativ cu privire la dizolvarea Consiliului Local in urmatoarele cazuri:
a) in cazul in care acesta nu se intruneste timp de doua luni consecutiv, desi a fost convocat conform prevederilor legale;
b) in cazul in care nu a adoptat in 3 sedinte ordinare consecutive nicio hotarare;
c) in situatia in care numarul consilierilor locali se reduce sub jumatate plus unu si nu se poate completa prin supleanti.
Instanta analizeaza situatia de fapt si se pronunta cu privire la dizolvarea Consiliului Local. Hotararea instantei este definitiva si se comunica prefectului.
Consiliul Local poate fi dizolvat prin referendum local, organizat. Referendumul se organizeaza ca urmare a cererii adresate in acest sens prefectului de cel putin 25% din numarul cetatenilor cu drept de vot inscrisi pe listele electorale ale Primăriei Comunei Dorobanți.
Referendumul local este organizat de catre o comisie numita prin ordin al prefectului, compusa dintr-un reprezentant al prefectului, cate un reprezentant al primarului, al Consiliului Local si al consiliului judetean si un judecator de la Judecatoria Arad. Secretarul comisiei este asigurat de institutia prefectului.
Referendumul este valabil daca s-au prezentat la urne cel putin jumatate plus unu din numarul total al locuitorilor cu drept de vot. Activitatea Consiliului Local inceteaza inainte de termen daca s-au pronuntat in acest sens cel putin jumatate plus unu din numarul total al voturilor valabil exprimate.
Stabilirea datei pentru organizarea alegerii noului consiliu local se face de Guvern, la propunerea prefectului. Alegerile se organizeaza in termen de maximum 90 de zile de la ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti prin care s-a constatat dizolvarea Consiliului Local sau, dupa caz, de la validarea rezultatului referendumului.
Pana la constituirea noului Consiliu Local, Primarul sau, in absenta acestuia, secretarul Primăriei Comunei Dorobanți va rezolva problemele curente ale comunei, potrivit competentelor si atributiilor ce ii revin.
Consiliile Locale pot organiza, din proprie initiativa sau din initiativa primarului, dupa caz, comisii mixte formate din consilieri locali, functionari publici si alti specialisti, pe perioada determinata. Componenta comisiilor mixte, obiectivele si perioada de desfasurare a activitatii acestora se stabilesc prin hotarari ale Consiliilor Locale. Sedintele comisiilor mixte sunt publice.
Suspendarea mandatului de consilier local
Mandatul de consilier local se suspenda de drept numai in cazul in care acesta a fost arestat preventiv. Masura arestarii preventive se comunica de indata de catre instanta de judecata prefectului care, prin ordin, in termen de maximum 48 de ore de la comunicare, constata suspendarea mandatului. Suspendarea dureaza pana la incetarea situatiei. Ordinul de suspendare se comunica consilierului local, in termen de maximum 48 de ore de la emiterea ordinului.
C. VICEPRIMAR
Viceprimarul este subordonat primarului si inlocuitorul de drept al acestuia, care ii poate delega atributiile sale. Acesta este ales cu votul majoritatii consilierilor locali in functie, din randul membrilor acestuia.
Viceprimarul exercita atributii delegate de catre primar, prin dispozitia acestuia.
Viceprimarul intocmeste si semneaza actele pe care le presupune executarea atributiei delegate.
Schimbarea din functie a viceprimarului se poate face de Consiliul Local, prin hotarare adoptata cu votul majoritatii consilierilor in functie, la propunerea primarului sau a unei treimi din numarul consilierilor locali in functie.
Pe durata mandatului, viceprimarul primeste o indemnizatie lunara, ca unica forma de remunerare a activitatii corespunzatoare functiei de viceprimar si care reprezinta baza de calcul pentru stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
Viceprimarul nu beneficiaza de sporul de vechime in munca si nici de alte sporuri prevazute de lege.
Durata mandatului constituie vechime in munca si in specialitatea studiilor absolvite.
Pe durata exercitarii mandatului, viceprimarul isi pastreaza statutul de consilier local, fara a beneficia de indemnizatia aferenta acestui statut.
SECRETAR
Comuna Dorobanți are un secretar salarizat din bugetul local. Acesta este functionar public de conducere, cu studii superioare juridice si se bucura de stabilitate in functie.
Secretarul Primăriei Comunei Dorobanți este functionar public cu functie publica de conducere, este subordonat primarului si se bucura de stabilitate in functie si indeplineste atributiile stabilite de lege si cele incredintate de catre Consiliul Local sau de catre primar.
Perioada in care persoana cu studii superioare juridice ocupa functia de secretar, precum si functii de conducere din aparatul propriu de specialitate al Primăriei Comunei Dorobanți constituie vechime in specialitate.
Secretarul nu poate fi membru al unui partid politic, sub sanctiunea destituirii din functie. De asemenea nu poate fi sot, sotie sau ruda de gradul intai cu primarul sau cu viceprimarul, respectiv cu presedintele sau vicepresedintele Consiliului Judetean Arad, sub sanctiunea eliberarii din functie.
Recrutarea, numirea, suspendarea, modificarea, incetarea raporturilor de serviciu si regimul disciplinar ale secretarului Primăriei Comunei Dorobanțise fac in conformitate cu prevederile legislatiei privind functia publica si functionarii publici.
Secretarul Primăriei Comunei Dorobanți are urmatoarele atributii:
a) avizeaza, pentru legalitate, dispozitiile primarului Comunei Dorobanțisi ale presedintelui Consiliului Local al Comunei Dorobanți;
b) participa la sedintele Consiliului Local al Primăriei Comunei Dorobanți;
c) asigura gestionarea procedurilor administrative privind relatia dintre Consiliul Local si primar;
d) organizeaza arhiva si evidenta statistica a hotararilor Consiliului Local al Comunei Dorobanți si a dispozitiilor primarului;
e) asigura transparenta si comunicarea catre autoritatile, institutiile publice si persoanele interesate a actelor prevazute la lit. a), in conditiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) asigura procedurile de convocare a Consiliului Local si efectuarea lucrarilor de secretariat, comunica ordinea de zi, intocmeste procesul-verbal al sedintelor Consiliului Local al Comunei Dorobanți si redacteaza hotararile Consiliului Local;
g) pregateste lucrarile supuse dezbaterii Consiliului Local si comisiilor de specialitate ale acestuia;
h) alte atributii prevazute de lege sau insarcinari date de Consiliul Local al Comunei Dorobanți sau de primar, dupa caz
STRUCTURA ORGANIZATORICA A PRIMĂRIEI COMUNEI
Dorobanți
Atribuții comune tuturor compartimentelor
Nr. Crt | Numele şi prenumele | Funcţia publică | Funcţia cotractuală | ||||||||||||||
Înalt Funcţionar public | De conducere | De execuţie/nivel de salarizare | Clasa | Gradul profesional | Treapta de salarizare | Nivelul studiilor | De Conducere | De Execuţie | GRADUL/ TREAPTA profesional | Nivelul Studiilor | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||
DEMNITARI | |||||||||||||||||
1. | Korondi Jozsa Erica | PRIMAR | M | ||||||||||||||
2. | Ando Laslo Iulian | VICEPRIMAR | S | ||||||||||||||
CONSILIER PRIMAR | |||||||||||||||||
COMPARTIMENT ADMINISTRATIV | |||||||||||||||||
3. | JUHASZ ZOLTAN | – | INSPECTOR | S | |||||||||||||
ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ | |||||||||||||||||
4. | Vacant | SECRETAR | S | ||||||||||||||
COMPARTIMENT JURIDIC | |||||||||||||||||
5. | Vacant | CONSILIER JURIDIC | I | Debutant | S | ||||||||||||
COMPARTIMENT RESURSE UMANE | |||||||||||||||||
6. | ARDELEANU HANELORE-FLORICA | CONSILIER | I | Asistent | S | ||||||||||||
COMPARTIMENT FINANCIAR –CONTABILITATE | |||||||||||||||||
7. | BOHM MELINDA | REFERENT | III | Principal | M | ||||||||||||
8. | VAIDA ANDO ANAMARIA | CONSILIER | I | Asistent | S | ||||||||||||
COMPARTIMENT URBANISM, IMPOZITE SI TAXE | |||||||||||||||||
9. | TORMA PIROSCA | REFERENT | III | Superior | M | ||||||||||||
10. | OZE ECATERINA-LOREDANA | CONSILIER | I | Asistent | S | ||||||||||||
COMPARTIMENT AGRICOL | |||||||||||||||||
11. | OZE ECATERINA LOREDANA | INSPECTOR | I | Principal | S | ||||||||||||
ASISTENŢĂ SOCIALĂ | |||||||||||||||||
12. | KOVACS IRINA | INSPECTOR | I | Principal | S | ||||||||||||
COMPARTIMENT STARE CIVILA | |||||||||||||||||
13. | TEMPORAR VACANT | REFERENT | III | Asistent | M | ||||||||||||
COMPARTIMENT CULTURA SI BIBLIOTECA | |||||||||||||||||
14. | ARVAI ANNA MARIA | REFERENT | M | ||||||||||||||
SERVICIUL DE GOSPODARIRE COMUNALĂ SI PAZA | |||||||||||||||||
15. | KOVACS FLORIAN | MUNCITOR CALIFICAT | G | ||||||||||||||
16. | ANDO LEVENTE AGOSTON | MUNCITOR CALIFICAT | G | ||||||||||||||
17. | MILICZA STEFAN | MUNCITOR CALIFICAT | G | ||||||||||||||
18. | KOVACS ERICA | FEMEIE DE SERVICIU | G | ||||||||||||||
COMPARTIMENT IMPLEMENTARE PROIECTE-CENTRU DE INFORMARE TURISTIC | |||||||||||||||||
19. | TORMA EVELIN- | GHID TURISM | S | ||||||||||||||
20. | ARVAI ANNA-MARIA | GHID TURISM | S | ||||||||||||||
ASISTENTA SOCIALA | |||||||||||||||||
21. | ANDO ILDIKO | ASISTENT PERSONAL | M | ||||||||||||||
22. | BALOGH ANA-ESTRA | ASISTENT PERSONAL | G | ||||||||||||||
23. | SALLAI SUSANA | ASISTENT PERSONAL | G | ||||||||||||||
24. | TAPASZTO MARIA-TUNDER | ASISTENT PERSONAL | G | ||||||||||||||
25 | BLIDAR LOREDANA-MARIA | ASISTENT PERSONAL | G |
Dispozitii finale
Primarii, sefii de servicii si birouri vor intocmi fisele de post si fisele de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru fiecare angajat din subordine, pe care le supun spre aprobare primarului, cu avizul sefului ierarhic superior.
In fisele de post vor fi cuprinse atributii, atat ale posturilor de conducere, cat si ale celor de executie privind protectia muncii si asigurarea calitatii serviciilor.
In desfasurarea activitatii, serviciile din cadrul aparatului de specialitate al primarului, vor intretine relatii functionale cu Prefectura Arad, organele centrale ale administratiei publice si institutiile specializate. Orice comunicare facuta de organele centrale va fi adusa la cunostinta conducerii primariei.
Toti sefii de servicii, birouri si compartimente vor studia, analiza si propune masuri pentru cresterea operativitatii si eficientei in rezolvarea problemelor profesionale si pentru o incarcare judicioasa a fisei postului fiecarui angajat. In acest sens, sefii de servicii, birouri si compartimente:
– vor analiza periodic si vor raspunde de modul in care se realizeaza implementarea Sistemului de Management al Calitatii la nivelul activitatii pe care o coordoneaza;
– sunt direct raspunzatori de rezolvarea in termen legal, a cererilor, reclamatiilor, sesizarilor si propunerilor care se refera la activitatea compartimentului, informand conducerea primariei;
– colaboreaza permanent intre ei, astfel incat orice problema de serviciu aparuta si sesizata de salariatii unui compartiment sa fie adusa la cunostinta sefului care-l coordoneaza, pentru ca acesta sa ia masuri in sensul rezolvarii ei;
– asigura securitatea materialelor, cu continut secret, raspund de scurgerea de informatii si de instrainarea documentelor din cadrul serviciilor pe care le conduc;
– informeaza operativ conducerea primariei asupra activitatii desfasurate si propun masuri de imbunatatire a acesteia.
Toti salariatii au obligatia de a manifesta o preocupare permanenta pentru pastrarea patrimoniului institutiei si a dotarilor, luand masuri de reducere la minim a cheltuielilor materiale.
Raspunderea pentru bunurile materiale din dotarea serviciilor/birourilor/compartimentelor revine sefului de serviciu/birou/compartiment in cauza, impreuna cu angajatii care au aceste bunuri in fisele de inventar.
Intregul personal al aparatului de specialitate are obligatia de a respecta actele normative privind legislatia muncii, in vigoare, statutul functionarilor publici si Regulamentul de Ordine Interna.
Neindeplinirea integrala si in termen legal a sarcinilor de serviciu, incluse in fisa postului, se sanctioneaza conform legislatiei muncii si Regulamentului de Ordine Interna.
Salariatii vor studia legislatia specifica domeniului de activitate si vor raspunde de aplicarea corecta a acesteia. In cazul aparitiei de noi reglementari legislative in domeniu, sefii de servicii, birouri si compartimente vor repartiza salariatilor din subordine sarcinile ce le revin acestora, completand fisele de post ale acestora. Atributiile ce decurg din legislatia nou aparuta se considera parte integranta a Regulamentului de Organizare si Functionare al aparatului de specialitate al primarului Primăriei Comunei Dorobanți.
Analizarea faptelor de indisciplina se va face in cadrul Comisiei de disciplina constituita in conformitate cu Legea nr. 188/1999 modificata si completata privind statutul functionarilor publici si cu prevederile Codului Muncii.
Sefii de servicii, birouri si compartimente participa la sedintele Consiliului Local al Primăriei Comunei Dorobanțisi la comisiile de specialitate ale acestora pentru luarea deciziilor majore in domeniul lor de activitate.
Toti salariatii au obligatia de a respecta programul de lucru stabilit de conducere.
Deplasarile in teren in timpul programului de lucru, efectuate, vor fi consemnate in registrul aflat la poarta principala a Primăriei Comunei Dorobanți.
Personalul care efectueaza deplasari in teren in interes de serviciu, are obligatia sa intocmeasca un raport privind constatarea in teren si sa-l prezinte sefului ierarhic superior.
Nerespectarea celor de mai sus atrage dupa sine aplicarea sanctiunilor disciplinare conform prevederilor Codului Muncii si ale Legii nr. 188/1999 mofidicata si completata privind statutul functionarilor publici.
Corespondenta venita din partea unor institutii de stat, persoane fizice sau juridice, va parcurge in mod obligatoriu traseul: Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Serviciului Administratie Publica Locala – Primarul Primăriei Comunei Dorobanți– Secretarul/Seful Compartimentului Financiar-Contabil al Primăriei Comunei Dorobanți–Compartimentul/Biroul/Serviciul in cauza.
Toate compartimentele au obligatia sa trimita Compartimentului Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Serviciului Administratie Publica Locala, informatiile de interes public, conform legii, in vederea publicarii acestora pe site-ul institutiei.
Prezentul regulament se va difuza tuturor compartimentelor, sefii acestora asigurand, sub semnatura, luarea la cunostinta de catre toti salariatii din subordine.
Sefii de servicii, birouri si compartimente au obligatia de a pune la dispozitia consilierilor informatiile necesare ducerii la indeplinire a mandatului pentru care au fost alesi.
Prezentul Regulament de Organizare si Functionare va fi reactualizat ori de cate ori se va impune, prin hotararea Consiliului Local.
Prezentul Regulament de Organizare si Functionare a fost aprobat prin Dispozitia Primarului Primăriei Comunei Dorobanținr. 59/27.08.2018 si intra in vigoare la data aprobarii.
La intocmirea prezentului Regulament de Organizare si Functionare s-au avut in vedere normele legislative aplicabile in materie, in vigoare si a fost prelucrat cu angajatii Primăriei Comunei Dorobanți conform tabelului anexat.
9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII
9.1. COMISIA SCIM:
Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională.
Monitorizează aplicarea procedurii
9.2. PRIMAR:
În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale;
9.3. COMPARTIMENT
Aplică procedura sens în care desfășoară activități conform fișei postului
10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI
CENTRALIZATOR ANEXE
Nr. anexă | Denumire anexă | Elaborator | Aprobat | Nr. Ex. | Dif. | Arhivare | Alte el. | |
Loc | Perioada | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | ||||||||
6. | ||||||||
7. | ||||||||
8. | ||||||||
9. | ||||||||
10. |
REGISTRE
Nr. anexă | Denumirea anexei | Elaborator | Aprobă | Număr de exemplare | Difuzare | Arhivare | Alte elemente | |
Loc | Perioadă | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. |
FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Modificare propusă | Justificare | Data | Semnătura |
FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Aviz favorabil | Aviz nefavorabil | ||||
DA | Semnătura | Data | Observaţii | Semnătura | Data | |||
LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII
Număr exemplar | Structură organizatorică | Nume şi prenume | Data primirii | Semnătura | Data retragerii | Data intrării în vigoare a procedurii | Semnătura |
11. CUPRINS
Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale | Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale |
| Coperta |
1. | Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
2. | Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale |
3. | Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
4. | Scopul procedurii operaţionale |
5. | Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale |
6. | Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale |
7. | Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională |
8. | Descrierea procedurii operaţionale |
9. | Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii |
10. | Anexe, înregistrări, arhivări |
11. | Cuprins |