ROMÂNIA JUDEȚUL ARAD COMUNA DOROBANȚI | PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ | Ediția 1, Nr. exemplare:1 |
EVALUAREA PERFORMANȚELOR PROFESIOANLE ALE PERSONALULUI CONTRACTUAL | Revizia 0, Nr. exemplare:1 | |
Pagina: | ||
COMPARTIMENT: | Exemplar nr.1 | |
COD COMPARTIMENT: | COD D01-S03-P016 |
1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt. | Elemente privind responsabilii/ operaţiunea | Numele şi prenumele | Funcţia | Data | Semnătura |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1.1 | Elaborat PROIECT | Societate | Jurist | 12.09.2018 | |
Din partea AUTORITĂȚII | 12.09.2018 | ||||
1.2. | Informare | KORODI ERIKA | Primar | 12.09.2018 | |
1.3. | VERIFICAT Comisia SCIM | VAIDA ANDO ANAMARIA | Președinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |
JUHASZ ZOLTAN | Vicepreședinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
BOHM MELINDA | Secretar comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
TORMA PIROSCA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
KOVACS IRINA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
OZE ECATERINA LOREDANA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
ARVAI ANNA MARIA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
1.4. | Aprobat | Primar | 12.09.2018 |
2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei | Componenta revizuită | Modalitatea reviziei | Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
2.1. | Ediţia I | X | X | X |
2.2. | Revizia 1 | |||
2.3. | Revizia 2 |
3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt | Scopul difuzării | Ex. nr. | Compartiment | Funcţia | Numele şi prenumele | Data primirii | Semnătura |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
3.1 | Aplicare | 1 | 12.09.2018 | ||||
3.2. | Informare | 1 | Conducere | Primar | 12.09.2018 | ||
Conducere | Viceprimar | 12.09.2018 | |||||
Secretar UAT | Secretar | 12.09.2018 | |||||
3.3. | Evidență | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
3.4. | Arhivare | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
Arhivare | 1 | Compartiment de specialitate conform dispoziție primar și/sau fișa postului și/ sau anexei la fișa postului | Secretar | 12.09.2018 | |||
3.5. | Alte scopuri | – | – | – | – | – |
4. SCOPUL PROCEDURII OPERATIONALE
4.1.Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate
4.2. Dă asigurări cu privire la existența documentației adecvate derulării activității
4.3. Asigură continuitatea activității, inclusiv în condiții de fluctuație a personalului
4.4.Sprijină auditul și/sau alte organisme abilitate în acțiuni de auditare și/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei.
5. DOMENIUL DE APLICARE
5.1. Procedura stabilește activitatea de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale persoanelor incadrate in regim contractual.
5.2. Evaluatorul aplică procedura personalului contractual din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți cu ocazia evaluărilor anuale a acestora.
5.3. Se apreciază performanțele individuale în raport cu performanțele entității publice precum și nevoile de perfecționare a personalului contractual.
5.4. Compartimente furnizoare de date: toate compartimentele entității publice.
Compartimente beneficiare de rezultate ale activității procedurate:toate compartimentele entității publice.
6. DOCUMENTE DE REFERINTA
6.1. REGLEMENTĂRI INTERNAȚIONALE
6.1.1.SREN ISO 9001:2001
6.2. LEGISLAȚIE PRIMARĂ:
-Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare
-Ordonanța Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată cu modificările și completările ulterioare.
-Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările și completările ulterioare
6.3. LEGISLAȚIE SECUNDARĂ:
– ORDINUL nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice
-Hotărârea Guvernului nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr.129/2000 privind formarea profesională a adulților, cu modificările și completările ulterioare
-Actele normative prin care au fost aprobate statutele corpurilor profesionale;
– HOTĂRÂRE nr. 1.344 din 31 octombrie 2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare
– Hotărârea Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂȚII PUBLICE:
-Legile bugetare anuale
-Regulamentul de Organizare și Funcționare
-Regulamentul Intern
-Fișa postului
7. DEFINIŢII SI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZATI
7.1. DEFINIŢII ALE TERMENILOR
Nr. Crt. | Termenul | Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
Procedurã | Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor; PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți; Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.; PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul comunei ; PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți; | |
2. | Ediţie a unei proceduri operaţionale | Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată |
3. | Sistem de control managerial | Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial |
4. | Analiză | Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite |
5. | Părţi interesate | Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează |
6. | Competenta | Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului |
7. | Responsabilitatea | Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta |
8. | Raportarea | Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor |
9. | Grupul de lucru | Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului Primăriei Comunei Dorobanți |
10 | Structura organizatorică | configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public. |
7.2. ABREVIERI:
Nr. crt. | Abrevierea | Termenul abreviat |
1. | PO | Procedura operaţională |
2. | E. | Elaborare |
3. | V. | Verificare |
4. | Av. | Avizare |
5. | Ap. | Aprobare |
6. | Ap. | Aplicare |
7. | Ah. | Arhivare |
8. | PS | Procedurã de sistem |
9. | PL | Procedurã de lucru |
10. | RU | Resurse Umane |
8. DESCRIEREA PROCEDURII
8.1. ACTIVITĂȚI ȘI CIRCUITUL DOCUMENTELOR
Înaintare adresă comp. RU către compartimentele de specialitate privind desfășurarea procesului de evaluare a performanțelor individuale anuale.
Completarea raportului de evaluare de către evaluator și acordarea calificativului.
Desfășurarea interviului de evaluare
Punct de vedere comun asupra conținutului raportului de evaluare
Punct de vedere diferit asupra conținutului raportului de evaluare
Consemnare în raport a punctului de vedere diferit al funcționarului public evaluat
Semnarea raportului de către cele 2 părți și datarea acestuia
Înaintarea de către evaluator a raportului de evaluare către contrasemnatar
Contrasemnatarul este de acord cu conținutul raportului
Contrasemnatarul nu este de acord cu conținutul raportului
Contrasemnarea raportului de evaluare de către contrasemnatar
Contrasemnatarul își consemnează opinia diferită și poate modifica raportul de evaluare
Evaluatorul aduce la cunostință funcționarului evaluat rezultatul final al raportului de evaluare
Funcționarul nu contestărezultatul evaluării
Contestarea de către funcționarul evaluat a rezultatului procesului de evaluare la conducătorul instituției
Înaintarea raportului de evaluare către DRU în vederea anexării la dosarul profesional și continuarea activității de către funcționarul public evaluat pe baza noilor obiective stabilite în cadrul procesului de evaluare
În termen de 5 zile de la luarea la cunoștință a calificativului acordat
Soluționarea contestației de către conducătorul instituției pe baza raportului de evaluare și a referatelor întocmite de către funcționarul evaluat, evaluator și contrasemnatara depuse la acesta.
Aducerea la cunoștință funcționarului evaluat a rezultatului contestației
Soluționarea pozitivă a contestației
Respingerea contestației
Modificarea de către conducătorul instituției a calificativului evaluării conform rezultatului contestației.
Posibilitatea contestării în instanță a rezultatului procesului de evaluare de către funcționatul evaluat
În termen de 5 zile de la soluționarea contestației
În termen de 15 zile de la data expirării termenului de depunere a contestației
8.2. RESURSE NECESARE
8.2.1. Resurse materiale
Încăpere, cu birou și scaune
Un calculator cu imprimantă
Hârtie xerox
Un telofon pentru legături operative cu alte compartimente
Caiete, dosare, pixuri, foi veline de scris, agrafe, perforator, capsator
8.2.2. Resurse umane
Responsabil RU
Șefi compartimente
Personal instituție
Primar
8.2.3. Resurse financiare
Conform bugetului aprobat
8.3. MODUL DE LUCRU
Cap. I
DISPOZIȚII GENERALE
Art. 1
Prezentul regulament reglementează evaluarea performanțelor profesionale individuale, ale personalului contractual din aparatul de specialitate al Primăriei Comunei Dorobanți
Art. 2
(1)Regulamentul stabilește cadrul general pentru realizarea următoarelor obiective:
a) asigurarea concordanței dintre cerințele și standardele postului, descrise în fișa postului și calitățile angajatorulu:profesionale, aptitudinale și atitudinale
b) asigurarea unui sistem motivațional, care să determine creșterea performanțelor profesionale individuale
(2)Pentru atingerea acestor obiective prezentul regulament prevede evaluarea performanțelor profesionale ale angajaților în raport cu cerințele posturilor.
Cap. II
EVALUAREA PERFORMANȚELOR PROFESIONALE INDIVIDUALE ALE PERSONALULUI CONTRACTUAL
Art. 3
Evaluarea performanțelor profesionale individuale are ca scop aprecierea obiectivă a activității personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor și criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivă cu rezultatele obținute în mod efectiv.
Art. 4
Evaluarea performanțelor profesionale individuale trebuie făcută cu probitate, deontologie profesională, realism și obiectivitate.
Art. 5
Procedura evaluării se realizează în următoarele etape
Completarea fișei de evaluare de către evaluator
Interviul
Contrasemnarea fișei de evaluare
Art. 6
În sensul prezentului regulament, are calitatea de evaluator
Persoana aflată în funcția de conducere care coordonează structura (/serviciu/compartiment) în cadrul căruia își desfășoară activitatea salariatului aflat într-o funcție de execuție sau care coordonează activitatea acestuia.
Persoana aflată în funcția de conducere ierarhic superioară , potrivit structurii organizatorice, pentru salariatul aflat într-o funcție de conducere.
Art. 7
(1)Sunt supuși evaluării anuale salariații care au desfășurat activitate cel puțin 6 luni în cursul perioadei evaluate.
(2)Sunt exceptați de la evaluarea anuală salariații care ocupă funcția de debutant și care sunt evaluați la sfărșitul perioadei de stagiu.
Art. 8
(1)Activitatea profesională se apreciază anual, prin evaluarea performanțelor profesionale individuale.
(2)Perioada evaluată este cuprinsă între 1 inanuarie și 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea, dar nu mai puțin de 6 luni de activitate pe funcția respectivă.
(3)Perioada de evaluare se realizează până la data de 31 martie din anul următor perioadei evaluate.
Art. 9
În mod excepțional, evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului contrcatual se face și în cursul perioadei evaluate, în următoarele cazuri:
Atunci când pe parcursul perioadei evaluate contractul individual de muncă al salariatului evaluat sau al evaluatorului încetează sau se modifică, în condițiile legii. În acest caz, salariatul va fi evaluat pentru perioada de până la încetarea sau modificarea raporturilor de muncă.
Atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul dobândește o diplimă de studii de nivel superior și urmează să fie promovat, în condițiile legii, într-o funcție corespunzătoare studiilor absolvite.
Art. 10
(1)Criteriile generale de evaluare a personalului contractual sunt prevăzute în anexa nr.1
(2)Salariații care exercită, cu caracter temporar, o funcție de conducere vor fi evaluati pentru perioada exercitării temporare, pe baza criteriilor de evaluare stabilite pentru funcția de conducere respectivă.
Art. 11
Persoanele care au calitatea de evaluator, potrivit Art. 6, completează fișele de evaluare, al cărăr model este prevăzut în anexa nr. 2a, respectiv nr.2b, după cum urmează:
Stabilesc gradul de îndeplinire a obiectivelor, prin rapoarte la atribuțiile stabilite prin fișa postului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.3
Stabilesc calificativul final de evaluare a performanțelor profesionale individuale
Consemnează, după caz, rezultatele deosebite ale salariatului, dificultățile obiective întâmpinate de acesta în perioada evaluată și orice alte observații pe care le consideră relevante.
Stabilesc obiectivele pentru următoarea perioadă de evaluare
Stabilesc eventualele necesități de formare profesională pentru anul următor perioadei evaluate
Art. 12
Interviul, ca etapă a procesului de evaluare, reprezintă un schimb de informații care are loc între evaluator și persoana evaluată, în cadrul căruia:
Se aduc la cunoștință persoanei evaluate notările și consemnările făcute de evaluator în fișa de evaluare
Se semnează și se datează fișa de evaluare de către evaluator și de către persoana evaluată.
Art. 13
(1)Pentru stabilirea calificativului, evaluatorul va proceda la notarea obiectivelor și criteriilor de evaluare, prin acordarea fiecărui obiectiv și criteriu a unei note de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea gradului de îndeplinire.
(2)Pentru a obține nota finală a evaluatorului se face media aritmetică a notelor obținute ca urmare a aprecierii obiectivelor și criteriilor, rezultate din media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare obiectiv sau criteriu, după caz.
(3)Semnificația notelor prevăzute la alin. (1) este următoarea: nota 1- nivel minim și nota 5-nivel maxim.
Art. 14
Calificativul final al evaluării se stabilește pe baza notei finale, după cum urmează:
Între 1,00-2,00-nesatisfăcător
Între 2,01-3,00-satisfăcător
Între 3,01-4,00-bun
Între 4,01-5,00-foarte bun
Art. 15
Rezultatele evaluărilor performanțelor profesionale individuale, realizate potrivit prevederilor H.G. nr. 775/1998 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite și a normelor de evaluare a performanțelor profesionale individuale pentru personalul angajat în structurile administrației publice locale și în serviciile publice din subordinea acestora, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2009, vor fi echivalate astfel:
Între 10 puncte-0 puncte –nesatisfăcător
Între 0 puncte-10 puncte-satisfăcător
Între 10 puncte -20 puncte-bun
Între 20 puncte-30 puncte-foarte bun
Art. 16
(1)După finalizarea etapelor procedurii de evaluare menționate la art. 5 lit. a) și b), fișa de evaluare se înaintează contrasemnatarului.
(2)În sensul prezentului regulament, are calitatea de contrasemnatar salariatul aflat în funcția superioară evaluatorului ,potrivit structurii organizatorice.
(3)În situația în care calitatea de evaluator o are Primarul Primăriei Comunei Dorobanți, fișa de evaluare nu se contrasemnează.
Art. 17
(1)Fișa de evaluare poate fi modificată conform deciziei contrasemnatarului, în următoarele cazuri:
a) aprecierile consemnate nu corespund realității
b) între evaluator și persoana evaluată există diferene de opinie care nu au putut fi soluționate de comun acord.
(2)Fișa de evaluare modificată în condițiile prevăzute la alin. (1) se aduce la cunoștință salariatului evaluat.
Art. 18
(1)Salariații nemulțumiți de rezultatul evaluării pot să îl conteste la Primarul Primăriei Comunei Dorobanți.
(2)contestația se formulează în termen de 5 zile calendaristice de la luarea la cunoștință de către salariatul evaluat a calificativului acordat și se soluționează în termen de 15 zile calendaristice de la data expirării termenului de depunere a contestației de către o comisie constituită în acest scop prin act administrativ al Primarului Primăriei Comunei Dorobanți
(3)Rezultatul contestației se comunică salariatului în termen de 5 zile calendaristice de la soluționarea contestației.
(4)Salariatul nemulțumit de modul de soluționare a contestației formulate potrivit alin. (1) se poate adresa instanței competente, în condițiile legii.
Cap. III
EVALUAREA PERSONALULUI CONTRACTUAL DEBUTANT
Art. 19
(1)Persoanele încadrate în funcții de debutant pot fi avansate, la sfărșitul perioadei de stagiu stabilită în condițiile legii, în funcția, gradul sau treapta profesioanlă imediat superioară.
(2)Persoanele încadrate în funcții de personal contractual de debutant vor efectua perioada de stagiu, după cum urmează:
-6 luni pentru personalul contractual încadrat în fucnții cu studii medii
-9 luni pentru personalul contractual încadrat în funcții cu studii superioare de scurtă durată
-12 luni pentru personalul contractual încadrat în funcții cu studii superioare de lungă durată.
Art. 20
(1)Examenul de evaluare pentru personalul contractual debutant se organizează, de regulă, în termen de 5 zile calendaristice de la terminarea perioadei de debut, pe baza următoarelor criterii:
a) gradul de adaptibilitate și flexibilitate în îndeplinirea sarcinilor.
b) gradul de însușire a cunoștințelor specifice executării funcției.
c) capacitatea de a lucra în echipă, de a sprijini activitatea echipei în realizarea obiectivelor acesteia.
(2)Examenul de evaluare constă într-o probă scrisă, sub formă de test-grilă, sau practică, notată cu note de la 1 la 10 de conducătorul ierarhic al persoanei încadrate în funcția contractuală de debutant ori de persoana desemnată de acesta, în cazul în care șeful ierarhic este primarul Primăriei Comunei Dorobanți.
(3)Pentru a fi declarată admisă, persoana în cazuă trebuie să obțină minimum nota 7.
(4)Nota la examenul de evaluare poate fi contestată, în termen de 3 zile calendaristice de la comunicarea notei , la Primarul Primăriei Comunei Dorobanți.
(5)Contestația se rezolvă și se comunică persoanei în cauză în termen de 3 zile calendaristice de la data limită de depunere a contestației.
ANEXA nr.1
la Regulament CRITERII GENERALE DE EVALUARE A PERSONALULUI CONTRACTUAL | |||||
I. Criterii generale de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului contractual care ocupă funcţii de execuţie: Nr. crt. | Criteriul de evaluare | Definirea criteriului pentru personalul cu studii superioare de lungă durată (S) | Definirea criteriului pentru personalul cu studii superioare de scurtă durată (SSD) | Definirea criteriului pentru personalul cu studii postliceale (PL) liceale (M) şi gimnaziale/alte studii | |
1. | Capacitate de implementare | Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în scopul realizării obiectivelor | Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în scopul realizării obiectivelor | Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în scopul realizării obiectivelor | |
2. | Capacitatea de a rezolva eficient problemele | Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare şi asumarea riscurilor identificate | Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare şi asumarea riscurilor identificate | Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare | |
3. | Capacitatea de asumare a responsabilităţilor | Capacitatea de a desfăşura în mod curent, la solicitarea superiorilor ierarhici, activităţi care depăşesc cadrul de responsabilitate definit conform fişei postului; capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea; | Capacitatea de a desfăşura în mod curent, la solicitarea superiorilor ierarhici, activităţi care depăşesc cadrul de responsabilitate definit conform fişei postului; Capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea; | Capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea; | |
4. | Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a ex perienţei dobândite | Capacitatea de creştere permanentă a performanţelor profesionale, de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a cunoştinţelor | Capacitatea de creştere permanentă a performanţelor profesionale, de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a cunoştinţelor | Capacitatea de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite |
FIŞĂ DE EVALUARE
a performanţelor profesionale individuale ale persoanelor care ocupă funcţii contractuale de execuţie
Numele şi prenumele persoanei evaluate:……………………………………………………. Funcţia: …………………………………………….. Gradul: ……………………………………………. Data ultimei promovări: ………………………… | |||||||
Numele şi prenumele evaluatorului:…………………………………………………………….. Funcţia: ………………………………………. | |||||||
Perioada evaluată: de la …………………la …………………………. | |||||||
Obiective în perioada evaluată | % din timp | Realizat (%) | Nota | ||||
1. | |||||||
2. | |||||||
3. | |||||||
….. | |||||||
Obiective revizuite în perioada evaluată | % din timp | Realizat (%) | Nota | ||||
1. | |||||||
2. | |||||||
…. | |||||||
Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor | |||||||
Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale | Nota | Comentarii | |||||
1. Capacitatea de implementare | |||||||
2. Capacitatea de a rezolva eficient problemele | |||||||
3. Capacitatea de asumare a responsabilităţilor | |||||||
4. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite | |||||||
5. Creativitate şi spirit de iniţiativă | |||||||
6. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru | |||||||
7. Capacitatea de a lucra independent | |||||||
8. Capacitatea de a lucra în echipă | |||||||
9. Capacitate de gestionare eficientă a resurselor alocate | |||||||
10. Integritate morală şi etică profesională | |||||||
11. Alte criterii (dacă este cazul) | |||||||
Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare |
Nota finală a evaluării:………………………….. (Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2 Calificativul evaluării:………………………………….. |
Rezultate deosebite: 1. …………………………………………………………………………………………………………………….. 2. …………………………………………………………………………………………………………………….. |
Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: 1. …………………………………………………………………………………………………………………….. 2. …………………………………………………………………………………………………………………….. |
Alte observaţii: 1. ……………………………………………………………………………………………………………………. 2. …………………………………………………………………………………………………………………….. |
Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare: ……………………………………………………………………………………………………………………………… |
Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:
Obiectivul | % din timp |
1. | |
2. | |
3. | |
……. | |
Comentariile persoanei evaluate: | |
Numele şi prenumele persoanei evaluate: ……………………………………….. Funcţia: …………………………………….. Semnătura:………………………………… Data:…………………… | |
Numele şi prenumele evaluatorului:……………………………………………….. Funcţia:……………………………………. Semnătura:……………………………….. Data:…………………. | |
Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemnează: …………………………………………………………………………………………………… | |
Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează:…………………………………….. Funcţia:………………………………. |
Anexa 2
FIŞĂ DE EVALUARE
a performanţelor profesionale individuale ale persoanelor care ocupă funcţii contractuale de conducere
Numele şi prenumele persoanei evaluate:……………………………………………………. Funcţia: ………………………………………….. Gradul: ……………………. Data ultimei promovări: ……………………….. |
Numele şi prenumele evaluatorului:……………………………………………………………. Funcţia: ……………………………. |
Perioada evaluată: de la …………………la …………………………. |
Obiective în perioada evaluată | % din timp | Realizat (%) | Nota |
1 | |||
2. | |||
3. | |||
……… | |||
Obiective revizuite în perioada evaluată | % din timp | Realizat (%) | Nota |
1. | |||
2. | |||
…. | |||
Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor |
Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale | Nota | Comentarii |
1.Capacitatea de a organiza | ||
2.Capacitatea de a conduce | ||
3.Capacitatea de coordonare | ||
4.Capacitatea de control | ||
5.Competenţa decizională | ||
6.Capacitatea de a delega | ||
7.Capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului | ||
8.Abilităţi de mediere şi negociere | ||
9.Capacitatea de implementare |
Nota finală a evaluării:……………………………. (Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2 Calificativul evaluării:……………………………. |
Rezultate deosebite: 1……………………………………………………………………………………………………………………… |
Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: 1……………………………………………………………………………………………………………………… 2……………………………………………………………………………………………………………………… |
Alte observaţii: 1……………………………………………………………………………………………………………………… 2……………………………………………………………………………………………………………………… |
Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare: ………………………………………………………………………………………………………………. |
Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea: | |
Obiectivul % din timp 1. | |
2. | |
3. | |
… | |
Comentariile persoanei evaluate: ………………………………………………………………………………………………………. | |
Numele şi prenumele persoanei evaluate: ………………………………………………… Funcţia: ……………………………… Semnătura:…………………………. Data:…………………… | |
Numele şi prenumele evaluatorului:………………………………………………………… Funcţia:………………………… Semnătura:……………………… |
Anexa 3
FIŞA POSTULUI
Nr. ……….
Informaţii generale privind postul
1. Denumirea postului:
2. Nivelul postului (de conducere/de execuţie):
3. Obiectivul/Obiectivele postului:
Condiţii specifice pentru ocuparea postului 2)
1. Studii de specialitate:
2. Perfecţionări (specializări) 3):
3. Vechimea în muncă/specialitate necesară:
4. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator:
5. Limbi străine 4):
6. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
7. Cerinţe specifice 5):
8. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale):
Descrierea sarcinilor ce revin postului
1. …………………………………………………………………………………………………………
2………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………..…….
Responsabilitatea implicată de post
1. De pregătire/luare a deciziilor 6):
2. Delegarea de atribuţii şi competenţă:
3. De păstrare a confidenţialităţii:
Sfera relaţională a titularului postului
1. Sfera relaţională internă:
a) Relaţii ierarhice
– subordonat faţă de:
superior pentru:
b) Relaţii funcţionale:
c) Relaţii de control:
d) Relaţii de reprezentare:
2. Sfera relaţională externă:
a) cu autorităţi şi instituţii publice:
b) cu organizaţii internaţionale:
c) cu persoane juridice private:
Întocmit de 7):
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia:
3. Semnătura:
4. Data întocmirii:
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia şi gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime (dacă este cazul):
3. Semnătura
4. Data:
Avizat de 8):
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia:
3. Semnătura:
4. Data:
1) Se va semna de către Primarul Primăriei Comunei Dorobanți şi se va ştampila în mod obligatoriu.
2) Se va completa cu informaţiile privind condiţiile prevăzute de lege şi stabilite la nivelul autorităţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei corespunzătoare.
3) Dacă este cazul.
4) Pentru fiecare dintre criteriile „citit”, „scris” şi „vorbit” se va stabili nivelul de cunoaştere cerut, după cum urmează: „cunoştinţe de bază”, „nivel mediu”, „nivel avansat”.
5) De exemplu: călătorii frecvente, delegări, detaşări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii.
6) Limitele libertăţii decizionale de care beneficiază titularul postului pentru îndeplinirea sarcinilor care îi revin.
7) Se întocmeşte de conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul postului.
8) Se avizează de către superiorul ierarhic al persoanei prevăzute la pct. 7.
9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII
9.1. COMISIA SCIM:
Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională.
Monitorizează aplicarea procedurii
9.2. PRIMAR:
În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale;
9.3. COMPARTIMENT
Aplică procedura sens în care desfășoară activități conform fișei postului
Responsabilităţi:
Activitati/Responsabil | Primar | Evaluator | Responsabil RU | Funcționar public |
Înaintare adresă Responsabil RU către compartimente privind desfășurarea procesului de evaluare a performanțelor individuale anuale | A | E,Ap | ||
Desfășurare interviu de evaluare | A | Ap | E | |
Completarea raportului de evaluare | A | E, Ap | Arh | S |
Adecerea la cunoștiință a rezultatului final de evaluare | A | Ap | Arh | S |
10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI
10.1. FORMULARE, ANEXE,
Anexa nr.1 – Formulare evaluare perfoamnțe profesionale personal contractual
10.2. ÎNREGISTRĂRI
Lista ……………………… cod: F-………………….
10.3. REGISTRE, ARHIVĂRI
Nr. anexă | Denumirea anexei | Elaborator | Aprobă | Număr de exemplare | Difuzare | Arhivare | Alte elemente | |
Loc | Perioadă | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | ||||||||
6. | ||||||||
7. | ||||||||
8. | ||||||||
9. | ||||||||
10. |
11. CUPRINS
Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale | Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale |
| Coperta |
1. | Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
2. | Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale |
3. | Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
4. | Scopul procedurii operaţionale |
5. | Domeniul de aplicare a procedurii |
6. | Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurate |
7. | Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională |
8. | Descrierea procedurii |
9. | Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii |
10. | Anexe, înregistrări, arhivări |
11. | Cuprins |