Procedura operațională – organizarea concursurilor – funcții publice (D01-S03-PO19)

Print Friendly, PDF & Email
ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
COMUNA DOROBANȚI
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

Organizarea concursurilor – funcții publice

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D01-S03-PO19 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 

4. SCOPUL PROCEDURII OPERATIONALE

Prin adoptarea prezentei proceduri se urmareste respectarea, la nivelul Primăriei Comunei Dorobanți a continutului Metodologiei-Cadru de organizare si desfasurare a concursurilor/examenelor pentru angajarea si promovarea personalului din institutiile publice.

5. DOMENIUL DE APLICARE

Procedura de fata stabileste metodologia de organizare si desfasurare a concursurilor pentru angajarea si promovarea personalului din Primăria Comunei Dorobanți.

6. DOCUMENTE DE REFERINTA

Prezenta procedura operationala a fost elaborata ca urmare a dispozitiei Primarului Primăriei Comunei Dorobanți, in scopul folosirii acesteia drept metodologie de organizare si desfasurare a concursurilor/examenelor pentru angajarea personalului din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți, in temeiul:

6.1. REGLEMENTĂRI INTERNATIONAL

6.1.1. SREN ISO 9001:2001

6.2. LEGISLAȚIE PRIMARĂ:

6.2.1. Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata.

6.2.2. Hotararea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici;

6.2.3. Legii nr. 188/1999, republicata si actualizata, privind Statutul Functionarilor Publici; si in baza Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata.

6.3. LEGISLAȚIE SECUNDARĂ:

6.3.1. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern / managerial al entităţilor publice

6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂȚII PUBLICE:

6.4.1. Regulamentul de Organizare si Functionare;

7. DEFINIŢII SI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZATI

7.1. DEFINIŢII ALE TERMENILOR

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

 

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul comunei ;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți;

2.

Ediţie a unei proceduri operaţionale

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

3.

Sistem de control managerial

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului

7.

Responsabilitatea

Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta

8.

Raportarea

Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor

9.

Grupul de lucru

Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului Primăriei Comunei Dorobanți

10

Structura organizatorică

configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public.

7.2. ABREVIERI:

Nr. crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

PO

Procedura operaţională

2.

E.

Elaborare

3.

V.

Verificare

4.

Av.

Avizare

5.

Ap.

Aprobare

6.

Ap.

Aplicare

7.

Ah.

Arhivare

8.

PS

Procedurã de sistem

9.

PL

Procedurã de lucru

10.

RU

Resurse Umane

8. DESCRIEREA PROCEDURII

In cadrul Primăriei Comunei Dorobanți functioneaza personal cu functie publica si contractuala a carui incadrare se face prin concurs sau examen organizat de Conducerea Primăriei Comunei Dorobanți, pentru fiecare post in parte.

Cariera în funcţia publică cuprinde ansamblul situaţiilor juridice şi efectele produse, care intervin de la data naşterii raportului de serviciu al funcţionarului public până în momentul încetării acestui raport, în condiţiile legii.

In vederea ocuparii posturilor vacante din Primăria Comunei Dorobanți, este necesara obtinerea avizului emis in acest sens de Guvernul Romaniei, prin transmiterea unei note initiate de catre Ministerul Administratiei si Internelor, la propunerea Prefectului judetului Arad, pe baza solicitarilor inaintate si justificate de catre Primarul Comunei Dorobanți.

Solicitarile privind organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Primăriei Comunei Dorobanțise vor incadra in procentul de maximum 15% din numarul total de posturi vacante existente in cadrul Primăriei Comunei Dorobanți, prevazut prin lege, si cu conditia incadrarii in cheltuielile de personal aprobate prin buget. Prin exceptie si in conditiile incadrarii in cheltuielile de personal aprobate prin buget, procentul de 15% poate fi depasit in situatiile in care ocuparea posturilor vacante nu duce la majorarea numarului total de posturi ocupate la nivelul Primăriei Comunei Dorobanți, in cazul organizarii de concursuri in vederea ocuparii posturilor corespunzatoare urmatoarelor functii:

  • inaltilor functionari publici;

  • functiilor publici de conducere.

De asemenea, in cazul in care cheltuielile de personal aprobate prin buget nu sunt depasite, se pot organiza concursuri de ocupare ale posturilor vacante unice existente in cadrul Primăriei Comunei Dorobanți. Postul unic, in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2009, actualizata, reprezinta acel post ale carui atributii, prin continutul si natura lor, sau responsabilitatile stabilite nu se regasesc intr-o alta componenta organizatorica, respectiv un post dintre posturile aflate in compartimentele in care exista numai posturi vacante.

Principiile care stau la baza organizării şi dezvoltării carierei funcţionarului public sunt:

  • competenţa, principiu potrivit căruia persoanele care doresc să acceadă sau să promoveze într-o funcţie publică trebuie să deţină şi să confirme cunoştinţele şi aptitudinile necesare exercitării funcţiei publice respective;

  • competiţia, principiu potrivit căruia confirmarea cunoştinţelor şi aptitudinilor necesare exercitării unei funcţii publice se face prin concurs sau examen;

  • egalitatea de şanse, principiu potrivit căruia este recunoscută vocaţia la carieră în funcţia publică a oricărei persoane care îndeplineşte condiţiile stabilite potrivit legii;

  • profesionalismul, principiu potrivit căruia exercitarea funcţiei publice se face prin îndeplinirea în mod eficient a atribuţiilor care implică exercitarea prerogativelor de putere publică, în limitele prevăzute de dispoziţiile legale care reglementează atribuţiile respective;

  • motivarea, principiu potrivit căruia, în vederea dezvoltării carierei funcţionarilor publici, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să identifice şi să aplice, în condiţiile legii, instrumente de motivare financiară şi nonfinanciară a funcţionarilor publici, precum şi să sprijine iniţiativele privind dezvoltarea profesională individuală a acestora;

  • transparenţa, principiu potrivit căruia autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a pune la dispoziţie tuturor celor interesaţi informaţiile de interes public referitoare la cariera în funcţia publică.

Organizarea carierei funcţionarilor publici

Managementul carierei în funcţia publică se asigură de către:

  • Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, prin elaborarea cadrului legal, a politicilor şi a instrumentelor necesare planificării, organizării şi dezvoltării carierei în funcţia publică, precum şi prin monitorizarea şi controlul implementării acestora, în condiţiile legii;

  • autorităţile şi instituţiile publice, prin elaborarea politicilor şi instrumentelor interne de gestiune şi planificare a resurselor umane, aplicarea principiilor egalităţii de şanse, motivării şi transparenţei;

  • funcţionarul public, prin îmbunătăţirea performanţelor profesionale şi a perfecţionării continue în vederea dezvoltării profesionale individuale.

Instrumentele de planificare privind dezvoltarea carierei în funcţia publică sunt:

  • planul de ocupare a funcţiilor publice, elaborat şi aprobat în condiţiile legii;

  • instrumentele interne de gestiune şi planificare a resurselor umane din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice;

  • planurile de formare profesională a funcţionarilor publici.

Intrarea în corpul funcţionarilor publici se face prin concurs de recrutare, organizat potrivit prevederilor legale in vigoare sau potrivit regulilor stabilite pentru persoanele care ocupă, în condiţiile legii, o funcţie publică specifică de manager public, şi prin transformarea posturilor ocupate în regim contractual în funcţii publice.

Concursul de recrutare se organizează în vederea ocupării unei funcţii publice pe perioadă nedeterminată.

Prin excepţie, în cazul funcţiilor publice de execuţie temporar vacante, concursul de recrutare se poate organiza şi în vederea ocupării unei funcţii publice de execuţie pe perioadă determinată, în condiţiile legii.

În situaţia în care concursul de recrutare se organizează în vederea ocupării, pe o perioadă determinată, a unei funcţii publice de execuţie cu grad profesional debutant, candidatului declarat admis îi va fi aplicabil regimul funcţionarilor publici debutanţi pe întreaga durată a ocupării funcţiei publice.

Funcţionarii publici care intră în corpul funcţionarilor publici pe o funcţie publică de execuţie cu grad profesional debutant efectuează o perioadă de stagiu, în condiţiile legii, în scopul cunoaşterii activităţii şi a obiectivelor autorităţii sau instituţiei publice, precum şi în scopul deprinderii abilităţilor specifice exercitării funcţiei publice.

Evaluarea funcţionarilor publici se realizează, în condiţiile legii, în vederea stabilirii gradului de atingere de către funcţionarii publici a obiectivelor profesionale, prin raportare la atribuţiile curente din fişa postului, precum şi în vederea stabilirii gradului de îndeplinire a criteriilor de performanţă.

Promovarea reprezintă modalitatea de dezvoltare a carierei funcţionarilor publici prin ocuparea, în condiţiile legii, ca urmare a promovării concursului sau examenului organizat în acest sens, a:

  • unei funcţii publice cu grad profesional superior celui deţinut anterior promovării;

  • unei funcţii publice dintr-o clasă superioară;

  • unei funcţii publice de conducere.

Funcţiile publice ajunse la gradul profesional superior ca urmare a promovării funcţionarilor publici şi care devin vacante se pot transforma, în condiţiile legii, în funcţii publice cu grad profesional debutant sau asistent, în funcţie de necesităţile identificate în cadrul autorităţii ori instituţiei publice.

Organizarea concursului de recrutare a funcţionarilor publici

Recrutarea funcţionarilor publici se face prin concurs organizat în limita funcţiilor publice vacante prevăzute anual în acest scop prin planul de ocupare a funcţiilor publice.

Concursul de recrutare a funcţionarilor publici se organizează, de regulă, trimestrial.

La concursul de recrutare organizat pentru ocuparea unei funcţii publice poate participa orice persoană care îndeplineşte condiţiile generale prevăzute de lege şi condiţiile specifice stabilite pentru ocuparea respectivei funcţii publice.

In functie de specificul postului pentru care se organizeaza concursul, autoritatea organizatorae va solicita avizul, respcectiv va notifica Agentia Nationala a Functionatilor publici, nu minimum 40 zile inainte de desfasurarea concursului.

Concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice vacante se organizează potrivit competenţelor stabilite la art. 58 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată.

Constituirea comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţilor

Comisiile de concurs, respectiv comisiile de solutionare a contestatiilor se constituie cu minimun 20 zile inainte de data desfasurarii concursului.

Acestea se constituie prin dispozitie a Primarului Primăriei Comunei Dorobanți, in conditiile prevazute prin legislatia in vigoare.

Dispozitia Primarului Primăriei Comunei Dorobanți de constituire a comisiilor desemneaza atat membrii comisiilor, cat si Presedintele si secretarul acestora. Secretarul comisiilor de concurs, respectiv de solutionare a contestatiilor este, de regula, functionar public din cadrul Compartimentului de Resurse Umane, sau care are atributii in acest sens.

Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi după cum urmează:

  • 3 membri sunt reprezentanţi ai Primăriei Comunei Dorobanți;

  • 2 membri sunt reprezentanţi ai Agenţiei Nationale a Functionarilor Publici.

Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de execuţie comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse din câte 3 membri, desemnaţi după cum urmează:

  • doi membri sunt reprezentanţi ai Primăriei Comunei Dorobanți;

  • un membru este reprezentant al Consiliului Judetan Arad sau al Institutiei Prefectului Judetului Arad, numit in aceasta calitate prin concurs organizat de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici

La solicitarea organizaţiilor sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici, adresată Primăriei Comunei Dorobanțisi cu avizul Agenţiei Nationale a Functionarilor Publici, un membru al comisiei va fi desemnat din partea acestora.

Solicitarea organizaţiilor sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici se depune până cel târziu în ultima zi prevăzută pentru depunerea dosarelor de către candidaţii la ocuparea funcţiei publice vacante pentru care se organizează concursul.

Membrul comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor desemnat din randul membrilor organizatiei sindicale îl va înlocui pe unul dintre reprezentanţii Primăriei Comunei Dorobanți.

Persoanele desemnate de organizaţiile sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici trebuie să îndeplinească, cumulativ, urmatoarele conditii:

  • să aibă cunoştinţe aprofundate în unul dintre domeniile funcţiilor publice pentru care se organizează concursul sau cunoştinţe generale în administraţia publică;

  • să aibă pregătire şi/sau experienţă în unul dintre domeniile funcţiilor publice pentru care se organizează concursul, managementul resurselor umane sau în administraţia publică;

  • să aibă o probitate morală recunoscută;

  • să deţină o funcţie publică cel puţin din aceeaşi clasă cu funcţia sau funcţiile publice vacante pentru ocuparea cărora se organizează concursul;

  • să nu se afle în cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese.

Pentru concursurile organizate de autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală şi pentru autorităţile şi instituţiile publice deconcentrate, reprezentantul Agenţiei poate fi numit din cadrul instituţiei prefectului sau al consiliului judeţean din judeţul în care îşi are sediul instituţia publică în al cărei stat de funcţii se află funcţia publică vacantă pentru care se organizează concursul.

În situaţia în care constituirea comisiei de concurs şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu se poate realiza cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare din cauza numărului mic de funcţionari publici incadrati in Primăria Comunei Dorobanți, pot fi desemnaţi membri din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice.

In cazul concursurilor organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de secretar al Primăriei Comunei Dorobanți, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie după cum urmează:

  • 2 membri sunt reprezentanţi ai Primăriei Comunei Dorobanți;

  • 2 membri sunt reprezentanţi ai Agenţiei Nationale a Functionarilor Publici;

  • un membru este reprezentant al Instituţiei Prefectului din judeţul Arad.

Pot fi desemnaţi ca membri în comisiile de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor funcţionarii publici definitivi.

Pentru a fi desemnaţi în comisiile de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

  • să aibă cunoştinţe aprofundate în unul dintre domeniile funcţiilor publice pentru care se organizează concursul sau cunoştinţe generale în administraţia publică;

  • să aibă pregătire şi/sau experienţă în unul dintre domeniile funcţiilor publice pentru care se organizează concursul, managementul resurselor umane sau în administraţia publică;

  • să aibă o probitate morală recunoscută;

  • să deţină o funcţie publică cel puţin din aceeaşi clasă cu funcţia sau funcţiile publice vacante pentru ocuparea cărora se organizează concursul;

  • să nu fi fost sanctionat disciplinar, fara ca sanctiunea aplicata sa fi fost radiata;

  • sa detina calitatea de membru doar intr-una dintre cele doua comisii, calitatea de membru in comisia de concurs fiind incompatibilia cu cea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor.

De asemenea, calitatea de membru al comisiilor de concurs, respectiv de solutionare a contestatiilor, nu poate fi detinuta de catre functionarul public care se afla intr-unul din următoarele cazuri de conflict de interese:

  • are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;

  • este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor;

  • este sau urmează a fi, în situaţia ocupării funcţiei publice de conducere pentru care se organizează concursul, direct subordonat ierarhic al oricăruia dintre candidaţi.

Oricare situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese se sesizează de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului ori de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării concursului.

Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concursul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.

În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese, Dispozitia de constituire a comisiei se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile de la data constatării, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie.

În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori probelor desfăşurate se recalculează prin eliminarea evaluării membrului aflat în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurării validităţii evaluării a cel puţin două treimi din numărul membrilor comisiei de concurs.

În situaţia în care nu este asigurată validitatea evaluării a cel puţin două treimi din numărul membrilor comisiei de concurs, procedura de organizare şi desfăşurare a concursului se reia. Membrii comisiei de concurs prezintă, la cererea persoanelor interesate, cazierul administrativ eliberat de Agenţia Nationala a Functionarilor Publici. Cazierul administrativ are o valabilitate de 6 luni, cu excepţia cazurilor în care au existat modificări cu privire la situaţia disciplinară.

Primăria Comunei Dorobanți are obligaţia de a asigura perfecţionarea funcţionarilor publici care pot avea calitate de membru în cadrul comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi a persoanelor cu atribuţii în asigurarea secretariatului acestor comisii, în domenii specifice recrutării şi selecţiei de personal.

Periodic, Agenţia Nationala a Functionarilor Publici poate organiza programe de formare a functionarilor publici desemnati membrii ai comisiei de concurs si de solutionare a contestatiilor.

În funcţie de numărul şi de specificul funcţiilor publice vacante pentru care se organizează concursul, se pot constitui mai multe comisii de concurs.

În situaţia în care Primăria Comunei Dorobanți organizează în aceeaşi perioadă concurs pentru ocuparea mai multor funcţii publice similare din punctul de vedere al atribuţiilor, se poate constitui o singură comisie de concurs, respectiv de soluţionare a contestaţiilor.

Publicitatea concursului

Înainte cu cel puţin 30 de zile de data stabilită pentru proba scrisă, pe baza avizului sau, după caz, cu dovada înştiinţării Agenţiei Nationale a Functionarilor Publici, Primăria Comunei Dorobanți are obligaţia asigurării publicităţii concursului, în condiţiile legii.

Anunţul privind concursul se publică de către reprezentatul Primăriei Comunei Dorobanțiîn Monitorul Oficial al României, Partea a III – a, şi într-un cotidian de largă circulaţie, cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă.

Cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă, condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Comunei Dorobanți, cat si pe pagina de internet a Primăriei Comunei Dorobanți, la secţiunea special creată în acest scop. Informaţiile menţionate se menţin la locul de afişare până la finalizarea concursului. In cazul in care considera necesar, Primăria Comunei Dorobanți poate asigura publicarea anuntului de organizare a concursului prin forme suplimentare de publicitate.

Atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi ale secretarului comisiilor

Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:

  • selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;

  • stabileşte subiectele pentru proba scrisă;

  • stabileşte planul interviului şi realizează interviul;

  • notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul;

  • transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.

Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:

  • soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise şi a interviului;

  • transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.

Secretarul comisiei de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:

  • primesc dosarele de concurs ale candidaţilor;

  • convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor;

  • întocmesc, redactează şi semnează alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;

  • asigură transmiterea rezultatelor concursului, respectiv rezultatelor contestaţiei candidaţilor;

  • îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.

Organizarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie temporar vacante

În situaţia organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie temporar vacante, Primăria Comunei Dorobanți are obligaţia să solicite avizul, respectiv să înştiinţeze Agenţia Nationala a Functionarilor Publici cu cel puţin 20 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă, aceasta urmand a emite avizul solicitat în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.

Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie înainte cu cei puţin 10 zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă.

Publicitatea concursului se realizează, în condiţiile legii, cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă.

Desfăşurarea concursului de recrutare

Desfăşurarea concursului de recrutare constă în etapele cuprinse între prima zi de depunere a dosarelor candidaţilor şi formularea propunerilor de numire în funcţiile publice vacante pentru care s-a organizat concursul.

Funcţiile publice pentru care a fost demarată procedura de desfăşurare a concursului de recrutare nu pot fi:

  • transformate din funcţii publice în funcţii în regim contractual;

  • transformate în funcţii publice din altă clasă sau grad profesional ori prin modificarea substanţială a atribuţiilor;

  • reduse, cu excepţia reorganizării prin reducerea posturilor din compartimentul în cadrul căreia este prevăzută funcţia publică pentru care au fost demarate procedurile de concurs;

  • ocupate prin transfer.

Concursul de recrutare constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

  • selecţia dosarelor de înscriere;

  • proba scrisă;

  • interviul.

Candidiatii pentru functia vacanta vor participa la etapele de evaluare doar in conditiile in care acestia au fost declarati admisi intr-o etapa precedenta, cu exceptia funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care nu pot fi evaluate prin proba scrisă şi interviu; in cazul acestora, se poate organiza o probă suplimentară.

Proba suplimentară se desfăşoară după selecţia dosarelor şi se evaluează cu calificativul „admis” sau „respins”. Pot participa la proba scrisă a concursului de recrutare numai candidaţii declaraţi admişi la proba suplimentară.

Etapele concursului de recrutare se evaluează de fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv de fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, independent.

În exercitarea atribuţiilor prevăzute prin legislatia in vigoare, fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a completa fişa individuală.

Dosarul de concurs

În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului în Monitorul Oficial al României, Partea a III – a, candidaţii depun dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:

  • formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;

  • copia actului de identitate;

  • copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;

  • copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

  • cazierul judiciar;

  • adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;

  • declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică.

Formularul de înscriere se pune la dispoziţia candidaţilor prin secretarul comisiei de concurs din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți.

Copiile documentelor care fac parte din dosarul de concurs trebuie sa fie prezentate in forma legalizata, sau sa fie însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere, cu conditia completarii dosarului cu documentul solicitat intr-un termen de maxim 5 zile lucratoare de la data la care a fost declarat admis in etapa de selectie a dosarelor. In cazul in care aceasta obligatie nu este indelinita, candidatul declarat admis in etapa de selectie a dosarelor va fi sancţionat prin neemiterea actului administrativ de numire.

Selecţia dosarelor de concurs

În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.

Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea „admis” sau „respins”, însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul Primăriei Comunei Dorobanți.

Până în ultima zi prevăzută pentru selecţia dosarelor, membrii comisiei de concurs pot solicita candidaţilor informaţii sau alte documente relevante din categoria celor care fac parte din dosarul de concurs;

Proba scrisă a concursului

Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.

Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice şi abilităţile practice necesare ocupării funcţiei publice pentru care se organizează concursul. În cadrul probei scrise se testează, în mod obligatoriu, inclusiv cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice.

Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizează concursul.

Pentru candidaţii la ocuparea aceleiaşi funcţii publice, subiectele sunt identice în cadrul aceluiaşi concurs, cu excepţia cazului în care concursul se desfăşoară în mai multe serii.

Comisia de concurs stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisă, în ziua în care se desfăşoară proba scrisă.

Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel puţin 3 subiecte. Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs sunt astfel întocmite minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor. Membrii comisiei de concurs raspund individual pentru asigurarea confidentialitatii subiectelor propuse. Lipsa subiectelor propuse de fiecare membru al comisiei de concurs se anexeaza la raportul final al concursului, cu mentiunea mentionarea membrului comisiei de concurs care a propus subiecetul.

Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila autorităţii sau a instituţiei publice organizatoare a concursului. Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.

În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste-grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două zile înainte de proba scrisă, cu condiţia ca numărul acestora să fie de 3 ori mai mare decât numărul întrebărilor stabilit pentru fiecare test-grilă. Întrebările pentru fiecare test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfăşoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe;

În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, punctajul maxim stabilit pentru testele-grilă nu poate depăşi 30% din punctajul probei scrise, diferenţa de punctaj fiind alocată subiectelor de sinteză sau rezolvării unor situaţii practice.

Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a concursului, membrii comisiei de concurs au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se afişează la locul desfăşurării concursului anterior corectării lucrărilor.

Înainte de începerea probei scrise, la locul desfăşurării acesteia, dacă este cazul, se afişează repartizarea pe săli a candidaţilor.

Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii. Verificarea identităţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului, a cărţii de identitate sau a oricărui document care atestă identitatea, potrivit legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identităţii prin prezentarea buletinului, a cărţii de identitate sau a oricărui document care să ateste identitatea sunt consideraţi absenţi.

După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură supravegherea.

Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.

La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.

După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfăşurării probei.

În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă. Nerespectarea acestor dispoziţii atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea „anulat” pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.

Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de catre Primăria Comunei Dorobanți, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat pentru funcţia publică vacantă, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării.

Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.

Interviul

În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.

Proba interviului poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la proba scrisă.

Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:

  • abilităţile de comunicare;

  • capacitatea de analiză şi sinteză;

  • abilităţile impuse de funcţie;

  • motivaţia candidatului;

  • comportamentul în situaţiile de criză.

Pentru funcţiile de conducere planul de interviu include şi elemente referitoare la:

  • capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;

  • exercitarea controlului decizional;

  • capacitatea managerială.

Interviul se susţine, de regulă, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise, data şi ora susţinerii interviului fiind afişată in mod obligatoriu odată cu rezultatele probei scrise a concursului.

Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex. Intrebarile adresate, precum si raspunsurile date de catre participanti se inregistreaza sau se consemneaza in anexa la raportul final al concursului, intocmita de secretarul comisiei de concurs, si se semneaza de catre membrii acesteia si de candidat.

Înregistrarea interviului se păstrează, în condiţiile legii, timp de minimum un an de la data afişării rezultatelor finale ale concursului.

Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor

Pentru probele concursului punctajele se stabilesc după cum urmează:

  • pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de puncte;

  • pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.

Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei publice vacante.

Notarea probei scrise sau a interviului se face, de regulă, în termen de maximum 72 de ore de la finalizarea fiecărei probe.

Lucrările de la proba scrisă, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei publice vacante, se corectează sigilate.

Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în borderoul de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.

Lucrările care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea „anulat” se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal.

În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs.

Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea „admis” ori „respins” se afişează la sediul autorităţii sau instituţiei organizatoare a concursului in asa fel incat termenul pana la sustinerea urmatoarei probe sa fie de minimum 48 ore, perioada necesara pentru depunerea si solutionarea unor eventuale contestatii.

Pot fi declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii care au obţinut:

  • minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie;

  • minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere.

Interviul se notează pe baza criteriilor de evaluare stabilite pentru aceasta proba şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs pentru aceste criterii prin planul de interviu.

Membrii comisiei de concurs acordă, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile de evaluare stabilite pentru aceatsa proba. Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare candidat, şi se notează în borderoul de notare.

Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea „admis” ori „respins” se afişează la sediul Primăriei Comunei Dorobanțiin termen de 72 ore de la finalizarea probei de concurs.

Sunt declaraţi admişi la interviu candidaţii care au obţinut:

  • minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie;

  • minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere.

Punctajul final se calculează prin însumarea punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu. Acestea vor fi înscrise într-un centralizator nominal, în care se va menţiona pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele concursului. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menţionarea punctajului final al fiecărui candidat şi a sintagmei „admis” sau „respins”, prin afişare la sediul Primăriei Comunei Dorobanți. Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe.

Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice vacante candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor legale in vigoare.

La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.

Soluţionarea contestaţiilor

După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot formla contestaţii, în termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise ori a interviului, la sediul Primăriei Comunei Dorobanți, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau a interviului comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Admiterea contestatiei si modificarea punctajului final acordat de catre comisia de concurs este posibila numai in urmatoarele situatii:

  • candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;

  • constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;

  • constată că există o diferenţă mai mare de 10 puncte la proba scrisă între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor;

  • ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, respectiv a analizării consemnării răspunsurilor la interviu, candidatul declarat iniţial „respins” obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului.

Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii:

  • candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs;

  • punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;

  • între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă.

Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la Primăriei Comunei Dorobanți, imediat după soluţionarea contestaţiilor. În cazul respingerii contestaţiei candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

La finalizarea concursului se întocmeşte un raport final al concursului, care conţine modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia, la care se anexează fişele individuale ale tuturor membrilor comisiei.

La solicitarea candidaţilor interesaţi, Primăria Comunei Dorobanți va pune la dispozitia acestora documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu respectarea confidenţialităţii datelor cu caracter personal, potrivit legii.

Orice candidat îşi poate consulta, la solicitarea sa, lucrarea scrisă individuală redactată în cadrul probei scrise a concursului, după corectarea şi notarea acesteia.

Desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie temporar vacante

La concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie temporar vacante dosarele de concurs se depun în maximum 8 zile de la data publicării anunţului.

La concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie temporar vacante comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs, în termen de 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Suspendarea şi amânarea concursului de recrutare

În cazul în care, de la data anunţării concursului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, conducerea Primăriei Comunei Dorobanți sau Agenţia Nationala a Functionarilor Publici sunt sesizate cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate cu celeritate. În cazul în care se constată că nu au fost respectate prevederile legale sau când aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de lege, desfăşurarea concursului va fi suspendată.

Suspendarea se dispune de către Agenţia Nationala a Functionarilor Publici, după o verificare prealabilă, în regim de urgenţă, a situaţiei în fapt sesizate, dacă se constată existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor legale.

Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către oricare dintre candidaţi sau de către orice persoană interesată.

În cazul în care sesizarea se adresează conducerii Primăriei Comunei Dorobanți, aceasta are obligaţia de a o transmite Agenţiei Nationale a Functionarilor Publici în regim de urgenţă.

În situaţia în care se constată, in urma verificarilor efectuate, că sunt respectate prevederile legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, acesta se desfăşoară în continuare.

În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării concursului:

  • concursul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice;

  • in cazul in care amanarea nu poate fi dispusa, se reia procedura de organizare şi desfăşurare a concursului.

  • În situaţia constatării necesităţii amânării concursului, Primăria Comunei Dorobanți are obligaţia:

  • comunicării noii date de desfăşurare a concursului Agenţiei Nationale a Functionarilor Publici;

  • anunţării, prin aceleaşi mijloace de informare utilizate pentru publicitatea datei initiale anuntate pentru desfasurarea concursului, a modificărilor intervenite în programul de desfasurare;

  • informării candidaţilor ale căror dosare au fost înregistrate, dacă este cazul, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit.

Candidaturile înregistrate la concursul a cărui procedură a fost suspendată sau amânată se consideră valide dacă persoanele care au depus dosarele de concurs completează şi depun un formular de înscriere în noul termen.

Numirea funcţionarilor publici

Candidatul declarat admis la concursul de recrutare este numit, potrivit legii, în funcţia publică pentru care a candidat.

În termen de 15 zile de la data afişării rezultatelor finale ale concursului compartimentul de resurse umane/responsabilul cu resursele umane din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți, respectiv Agenţia Nationala a Functionarilor Publici, în situaţia concursurilor pentru care competenţa de organizare aparţine acesteia, are obligaţia de a emite propunerea de numire a candidatului declarat admis. Propunerea de numire se comunică în copie, în mod corespunzător, candidatului declarat admis personal, pe bază de semnătură, prin scrisoare recomandată sau scrisoare cu confirmare de primire.

Emiterea actului administrativ de numire se face în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data comunicării propunerii de numire.

Fişa postului aferentă funcţiei publice se anexează la actul administrativ de numire, iar o copie a acestuia se înmânează funcţionarului public.

Prin excepţie, la solicitarea scrisă şi motivată a candidatului declarat admis, depusă în termenul legal prevăzut, conducerea Primăriei Comunei Dorobanțiare posibilitatea de prelungire a termenul stabilit pentru emiterea actului administrativ de numire la cel mult 31 de zile de la data comunicării propunerii de numire.

Organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant pentru personalul contractual

Ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Primăriei Comunei Dorobanțisi al serviciilor publice de interes local subordonate se face prin concurs sau examen, conform dispozitiilor alin. (1) si (7) ale art. 26 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si prezentului regulament.

In cazul in care la concursul organizat in vederea ocuparii unui post vacant nu s-au prezentat mai multi candidati, incadrarea in munca se face prin examen.

Concursul sau examenul pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual se organizeaza de catre compartimentul de specialitate/responsabilul desemnat in domeniul resurse umane.

La concurs poate participa persoana care indeplineste urmatoarele conditii:

  • indeplineste conditiile prevazute de lege in vederea exercitarii profesiei in România;

  • nu are antecedente penale;

  • este apta din punct de vedere medical pentru exercitarea functiei;

  • indeplineste conditiile de studii prevazute de lege pentru postul vacant;

  • indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea postului vacant.

Organizarea şi desfasurarea concursului

Pentru fiecare concurs, pe baza referatului departamentului de specialitate, Primarul Primăriei Comunei Dorobanți stabileste numarul de posturi scoase la concurs, data concursului si numeste comisia de examinare, comisia de solutionare a contestatiilor, presedintii acestora, precum si secretariatul concursului.

Comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor sunt formate din cate 3 persoane desemnate de Primarul Comunei Dorobanți prin dispozitie.

Secretariatul concursului este asigurat de catre personalul din cadrul Comunei cu atributii in domeniul resurse umane, numit in aceasta functie prin Dispozitia Primarului Comunei Dorobanți.

Comisia de examinare are urmatoarele atributii:

  • intocmeste tematica si bibliografia concursului;

  • verifica dosarele candidatilor;

  • stabileste subiectele si baremele de corectare pentru proba scrisa si criteriile de evaluare a candidatilor la interviu, in raport cu cerintele postului;

  • evalueaza candidatii la proba practica, daca este cazul;

  • corecteaza lucrarile scrise, pe baza baremelor stabilite;

  • evalueaza candidatii la proba interviu;

  • preda secretariatului concursului lucrarile corectate, pe baza de proces-verbal.

Comisia de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii:

  • solutioneaza contestatiile formulate la lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale pentru a participa la concurs si a celor care nu indeplinesc aceste conditii;

  • solutioneaza contestatiile prin recorectarea lucrarilor pe baza baremelor stabilite de comisia de examinare

  • preda secretariatului concursului lucrarile recorectate, pe baza de proces-verbal.

Secretariatul concursului are urmatoarele atributii:

  • asigura publicitatea organizarii concursului;

  • primeste dosarele candidatilor, pe care le pune la dispozitia comisiei de examinare in vederea verificarii;

  • intocmeste si afiseaza lista candidatilor inscrisi la concurs;

  • stabileste locul si ora desfasurarii concursului;

  • pregateste materialele necesare desfasurarii concursului;

  • intocmeste si afiseaza tabelele de clasificare a candidatilor;

  • primeste contestatiile si pregateste lucrarile pentru recorectare;

  • indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a concursului.

Posturile vacante, data, locul sustinerii concursului, tematica si bibliografia se vor afisa, cu cel putin 10 zile inainte, la sediul sau pe pagina de internet a Primăriei Comunei Dorobanți, dupa caz. Cererile pentru inscrierea la concurs se depun cu cel putin 4 zile inainte de data concursului la secretariatul acestuia.

La cererea de inscriere se vor anexa urmatoarele acte:

  • copia actului de identitate;

  • cerere de inscriere;

  • copiile diplomelor de studii si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari;

  • copia carnetului de munca sau, dupa caz, o adeverinta care sa ateste vechimea in munca si, dupa caz, in specialitate;

  • cazierul judiciar sau declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu există antecedente penale, după caz;

  • adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare;

  • alte inscrisuri din care sa rezulte indeplinirea conditiilor specifice de participare la concurs.

Copiile de pe actele solicitate se prezinta in forma legalizata sau insotite de documentele originale, care se certifica pentru conformitatea cu originalul. După verificarea conformităţii copiilor, originalele actelor vor fi returnate.

Comisia de examinare verifica indeplinirea tutror conditiilor solicitate, dupa care secretariatul concursului afiseaza, la sediul Primăriei Comunei Dorobanți, lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale pentru a participa la concurs si a celor care nu indeplinesc aceste conditii.

Candidatii respinsi pot face contestatii in termen de 24 de ore de la afisarea listei. Contestatiile vor fi solutionate de comisia de solutionare a contestatiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.

Tabelul final al candidatilor admisi va fi afisat cel mai tarziu in preziua concursului.

Concursul consta in sustinerea unei probe scrise de verificare a cunostintelor teoretice sau a unei probe practice, in functie de cerintele generale ale postului pentru care se candideaza şi a unui inteviu.

Sustinerea unei probe practice consta in realizarea unei lucrari specifice postului ce urmeaza sa fie ocupat.

Proba practica se noteaza cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de examinare. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota.

Pentru a fi declarati admisi la proba practica, atunci cand este cazul, candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 7.

Dupa sustinerea probei practice, secretariatul concursului va intocmi si va afisa tabelul candidatilor admisi si respinsi.

La proba practica nu se admit contestatii.

Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări sau în rezolvarea unor teste-grilă.

Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice şi abilităţile practice necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul.

Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizează concursul. Pentru candidaţii la ocuparea aceluiaşi post, subiectele sunt identice în cadrul aceluiaşi concurs, cu excepţia cazului în care concursul se desfăşoară în mai multe serii.

Comisia de concurs stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisă, în ziua în care se desfăşoară proba scrisă.

Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs sunt întocmite minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor.

Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.

Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se inchid în plicuri sigilate purtând ştampila autorităţii publice organizatoare a concursului.

Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.

În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste-grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două zile înainte de proba scrisă, cu condiţia ca numărul acestora să fie de 3 ori mai mare decât numărul întrebarilor stabilit pentru fiecare test-grilă. Întrebările pentru fiecare test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfăşoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe.

În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante de conducere, punctajul maxim stabilit pentru testele-grilă nu poate depăşi 30% din punctajul probei scrise, diferenţa de punctaj fiind alocată subiectelor de sinteză sau rezolvării unor situaţii practice.

Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a concursului, membrii comisiei de concurs au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor.

Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii. Verificarea identităţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului, a cărţii de identitate sau a oricărui document care atestă identitatea, potrivit legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identităţii prin prezentarea buletinului, a cărţii de identitate sau a oricărui document care să ateste identitatea sunt consideraţi absenţi.

După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură supravegherea.

Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.

La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.

După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfăşurării probei.

În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.

Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (18) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea „anulat” pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.

Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat pentru postul vacant/temporar vacant, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării.

Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.

Corectarea lucrarilor se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de examinare.

Fiecare lucrare scrisa este verificata independent de membrii comisiei de examinare si apreciata cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota.

Dupa terminarea corectarii, fiecare corector trece, sub semnatura, nota in borderoul de notare.

Presedintele comisiei de examinare calculeaza nota finala, care reprezinta media aritmetica a notelor obtinute, cu doua zecimale, pe care o inscrie in borderoul de notare.

Pe timpul corectarii, lucrarile nu vor fi dezlipite, pastrandu-se secret numele candidatului. In prezenta tuturor membrilor comisiei de examinare se inscrie pe fiecare lucrare nota finala trecuta in borderou si se aplica semnatura presedintelui comisiei de examinare, dupa care se procedeaza la deschiderea lucrarilor.

Comisia de examinare preda secretariatului concursului, in baza unui proces-verbal, lucrarile candidatilor si borderourile de notare.

Pe baza notei obtinute, secretariatul concursului intocmeste si afiseaza tabelul de clasificare a candidatilor.

Candidatii nemultumiti de notele acordate la proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice pot depune contestatii in termen de 24 de ore de la data afisarii rezultatelor.

Contestatiile se depun la secretariatul concursului.

Imediat dupa inregistrare, secretariatul concursului resigileaza lucrarile, le renumeroteaza, le inscrie intr-un borderou separat si le preda comisiei de solutionare a contestatiilor.

Contestatiile se solutioneaza potrivit procedurii prevazute la art. 13, in termen de 24 de ore de la data inregistrarii lor, de catre comisia de solutionare a contestatiilor.

Contestatia va fi respinsa daca se constata ca notele au fost acordate potrivit baremului si raspunsurilor din lucrarea scrisa sau daca între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţă mai mare de 1 punct.

In urma rezultatelor primite de la comisia de solutionare a contestatiilor, secretariatul concursului intocmeste si afiseaza tabelul final al candidatilor declarati admisi pentru sustinerea interviului.

În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor. Proba interviului poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la prima probă.

Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu pot fi:

  • pregatirea profesionala;

  • experienţaprofesională;

  • capacitatea de analiză şi sinteză;

  • abilităţile impuse de funcţie;

  • motivaţia candidatului;

  • comportamentul în situaţiile de criză.

Pentru posturile de conducere planul de interviu include şi elemente referitoare la:

  • capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;

  • exercitarea controlului decizional;

  • capacitatea managerială.

Interviul se susţine, de regulă, într-un termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise. Data şi ora susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.

Prin excepţie, cu acordul tuturor candidaţilor sau la cererea scrisă a acestora şi cu acordul membrilor comisiei de concurs, preşedintele comisiei de concurs poate aproba reducerea termenului prevăzut pentru susţinerea interviului, in cazul in care niciunul dintre candidaţi nu contesta rezultatul obţinut la proba scrisă.

Nota finala a concursului reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la probele de concurs. Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie sa obtina cel putin media generala 7, dar nu mai putin de nota 5 la proba scrisa sau la proba practica.

Repartizarea pe posturi a candidatilor declarati admisi se va face de catre comisia de examinare, in ordinea descrescatoare a mediilor generale obtinute, in limita locurilor scoase la concurs.

La medii egale, comisia de examinare va stabili candidatul declarat admis in raport cu nivelul studiilor suplimentare absolvite sau, in subsidiar, in raport cu vechimea in specialitate.

Dispozitii finale

Candidatii declarati admisi, repartizati pe post, sunt numiti, in conditiile legii, prin dispozitie a primarului, urmand sa fie incheiat contractul de munca, incepand cu data emiterii dispozitiei.

Candidatul admis trebuie sa se prezinte la post in maximum 15 zile de la data afisarii rezultatelor finale. In cazul in care candidatul admis nu poate respecta termenul mentionat, acesta inainteaza o cerere motivata, in scris, Primarului Primăriei Comunei Dorobanți, in care prezinta motivele intarzierii si termenul la care se poate prezenta la post, dar nu mai mult de 30 de zile de la data la care a fost declarat admis la concurs.

In cazul neprezentarii la post in termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmand sa se comunice urmatoarei persoane posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII

9.1. COMISIA SCIM:

  • Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională.

  • Monitorizează aplicarea procedurii



9.2. PRIMAR:

  • În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale;

9.3. COMPARTIMENT

  • Aplică procedura sens în care desfășoară activități conform fișei postului

10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

Dif.

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnătura

        
        
        
        
        
        
        
        

11. CUPRINS

Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale

 

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

2.

Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

3.

Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale

4.

Scopul procedurii operaţionale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii

6.

Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurate

7.

Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională

8.

Descrierea procedurii

9.

Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii

10.

Anexe, înregistrări, arhivări

11.

Cuprins