Fișa standardului – Standardul 6 – Planificarea (D2-S06-FC06)

Print Friendly, PDF & Email

ORDINUL Secretariatului General al Guvernului

nr.600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice



Domeniul II.

Performanța și managementul riscului



Fișă standard 6:

Planificarea


6.1. Descrierea standardului

  • Conducerea entităţii publice întocmeşte planuri sau alte documente de planificare prin care se pun în concordanţă activităţile necesare pentru atingerea tuturor obiectivelor stabilite cu resursele maxim posibil de alocat, se stabilesc termene de realizare şi persoane responsabile, astfel încât riscurile susceptibile să afecteze realizarea obiectivelor entităţii să fie minime.

6.2. Cerinţe generale



6.2.1. Conducerea entităţii publice elaborează, după caz, o strategie, plan strategic etc., în care se stabilesc obiectivele generale ale entităţii, priorităţile şi activităţile ce trebuie îndeplinite pe termen mediu şi lung, precum şi un plan anual de management sau orice alt document de planificare specific entităţii în vederea stabilirii obiectivelor specifice, activităţilor necesare îndeplinirii lor şi resurselor necesare.

6.2.2. Repartizarea resurselor necesită decizii şi analize fundamentate cu privire la cel mai bun mod de alocare, dat fiind caracterul limitat al resurselor.

6.2.3. Schimbarea obiectivelor, resurselor sau a altor elemente ale procesului de fundamentare impune actualizarea documentului de planificare.

6.2.4. Pentru realizarea obiectivelor, conducătorul entităţii publice asigură coordonarea deciziilor şi acţiunilor compartimentelor şi organizează consultări prealabile atât în cadrul compartimentelor, cât şi între acestea.

6.3. Referinţe principale:

  • Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicata cu modificările şi completările ulterioare;

  • Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată cu modificările şi completările ulterioare;

  • Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Legea nr. 273/2006privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;

  • legile bugetare anuale;

  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 174/2015 cu modificările ulterioare;

  • Hotărârea Guvernului nr. 1.807/2006 pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central;

  • Hotărârea Guvernului nr. 158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul Metodologiei  privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central;

  • Hotărârea Guvernului nr. 866/1996 pentru actualizarea normativelor privind spaţiile cu destinaţia de birou sau pentru activităţi colective ori de deservire ce pot fi utilizate de ministere, alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, de instituţiile publice din subordinea acestora, precum şi de prefecturi;

  • Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice

  •  de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Hotărârea Guvernului nr. 478/2016pentru modificarea şi completarea Normelor metodologicede aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin

  • Hotărârea Guvernului nr. 123/2002

  • Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.159/2004 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind conţinutul, forma de prezentare şi structura programelor elaborate de ordonatorii principali de credite în scopul finanţării unor acţiuni sau ansamblu de acţiuni;

  • strategiile fiscal-bugetare ale României.

6.4. Intrebarile din chestionarul de autoevaluare

  • Există o planificare a activităţilor în concordanţă cu obiectivele specifice?

  • Sunt repartizate resurse astfel încât să se realizeze activităţile corespunzătoare obiectivelor specifice compartimentului?

  • Sunt adoptate măsuri de coordonare a deciziilor şi activităţilor compartimentului cu cele ale altor compartimente, în scopul asigurării convergenţei şi coerenţei acestora?

6.5. Activitati necesare implementarii standardului

6.5.1. Persoana care va delega competente si/sau responsabilitati va efectua planificarea și coordonarea realizării activităților

6.6. Documente de atestare a implementării standardului

Domeniul II. Performanța și managementul riscului

6

Standardul 6 – Planificarea

Proceduri

  • Procedura – Planificarea strategică;

  • Procedura – Reparizarea resurselor;

Documente:

  • Fișă Standard 6 – Planificarea;

  • Registrul de codificare al procedurilor Standard 6 – Planificarea

  • Planul de management al compartimentului – intocmit la Standardul 5 – OBIECTIVE.

  • Planificarea necesarului de personal al compartimentului/instituției

  • Referat de necesitate şi oportunitate .

  • Procese verbale ale ședințelor organizate la nivelul compartimentului/instituției, inclusiv PV ale ședințelor Structurii SCIM

  • Plan strategic al activitatilor;

  • Fisa de analiza a modificării ipotezelor;

  • Program de investitii publice;

  • Planul de Management;

  • Proiectul de buget;

  • Planul de achizitii;

  • Planificarea necesarului de personal;

  • Referat de necesitate;

  • Fundamentarea BVC;

Documente comisie:

  • Proces-verbal comisie SCIM Standard 6: PLANIFICAREA

  • Hotărârea vizare Standard 6: PLANIFICAREA

  • Hotarare avizare sesiuni de informare Standard 6: PLANIFICAREA

  • Dispoziție aprobare documente Standard 6: PLANIFICAREA

6.7. Termen: permanent

6.8. Responsabil:

– conducatorul institutiei, conducatorul compartimentului.