ROMÂNIA JUDEȚUL ARAD COMUNA DOROBANȚI | PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ | Ediția 1, Nr. exemplare:1 |
CIRCUITUL DOCUMENTELOR | Revizia 0, Nr. exemplare:1 | |
Pagina: | ||
COMPARTIMENT: | Exemplar nr.1 | |
COD COMPARTIMENT: | COD D4-S13-PO41 |
1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt. | Elemente privind responsabilii/ operaţiunea | Numele şi prenumele | Funcţia | Data | Semnătura |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1.1 | Elaborat PROIECT | Societate | Jurist | 12.09.2018 | |
Din partea AUTORITĂȚII | 12.09.2018 | ||||
1.2. | Informare | KORODI ERIKA | Primar | 12.09.2018 | |
1.3. | VERIFICAT Comisia SCIM | VAIDA ANDO ANAMARIA | Președinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |
JUHASZ ZOLTAN | Vicepreședinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
BOHM MELINDA | Secretar comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
TORMA PIROSCA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
KOVACS IRINA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
OZE ECATERINA LOREDANA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
ARVAI ANNA MARIA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
1.4. | Aprobat | Primar | 12.09.2018 |
2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei | Componenta revizuită | Modalitatea reviziei | Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
2.1. | Ediţia I | X | X | X |
2.2. | Revizia 1 | |||
2.3. | Revizia 2 |
3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt | Scopul difuzării | Ex. nr. | Compartiment | Funcţia | Numele şi prenumele | Data primirii | Semnătura |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
3.1 | Aplicare | 1 | 12.09.2018 | ||||
3.2. | Informare | 1 | Conducere | Primar | 12.09.2018 | ||
Conducere | Viceprimar | 12.09.2018 | |||||
Secretar UAT | Secretar | 12.09.2018 | |||||
3.3. | Evidență | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
3.4. | Arhivare | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
Arhivare | 1 | Compartiment de specialitate conform dispoziție primar și/sau fișa postului și/ sau anexei la fișa postului | Secretar | 12.09.2018 | |||
3.5. | Alte scopuri | – | – | – | – | – |
4. SCOPUL PROCEDURII OPERAŢIONALE
4.1. Stabileşte modul de realizare a activităţii, compartimentele şi persoanele implicate, Procedura stabilește modul în care se stabilirea unui set unitar de reguli pentru reglementarea circuitului documentelor în institutie și stabilirea responsabilitătilor în vederea evitării aparitiei iregularitătilor, disfunctionalitătilor si deficientelor în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie.
4.2. Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.
4.3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.
4.4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei.
5. DOMENIUL DE APLICARE A PROCEDURII OPERAŢIONALE
5.1. Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura operaţională
stabilește regulile aplicabile de către functionarii publici si personalul contractual din cadrul compartimentelor de specialitate din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți privind circuitul documentelor.
5.2. Delimitarea explicită a activităţii procedurale în cadrul portofoliului de activităţi desfăşurate de entitatea publică.
5.3. Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedural.
5.4. Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurale; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii.
6. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂŢII PROCEDURATE
6.1. Reglementări internaționale
6.1.1. Standardele internaționale de management SR EN ISO 9001:2001.
6.2. Legislație primară
6.2.1. Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.2.2. Legea nr. 53 2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.2.3. Legea nr.215/2001 a administratiei publice locale, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
6.3.Legislaţie secundară
6.3.1. Procedura operațională elaborarea procedurilor interne;
6.3.2. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
6.3.3. Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
6.4. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale entităţii publice
6.4.1. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;
6.4.2. Regulamentul Intern;
6.4.3. Fişele postului;
6.4.4. Procedura Circuitul documentelor;
6.4.5. Procedura Structura organizatorică.
7. DEFINIŢII SI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZATI
7.1. Definiţii ale termenilor
Nr. Crt. | Termenul | Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
1. | Procedurã | Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor; PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți; Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.; PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți; PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți. |
2. | Ediţie a unei proceduri operaţionale | Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată |
3. | Sistem de control managerial | Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial |
4. | Analiză | Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite |
5. | Părţi interesate | Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează |
6. | Competenta | Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului |
7. | Responsabilitatea | Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta |
8. | Raportarea | Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor |
9. | Grupul de lucru | Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului Comunei Dorobanți |
10. | Structura organizatorică | configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public. |
7.2. Abrevieri:
Nr. crt. | Abrevierea | Termenul abreviat |
1. | PO | Procedura operaţională |
2. | E. | Elaborare |
3. | V. | Verificare |
4. | Av. | Avizare |
5. | Ap. | Aprobare |
6. | Ap. | Aplicare |
7. | Ah. | Arhivare |
8. | PS | Procedurã de sistem |
9. | PL | Procedurã de lucru |
10. | RU | Resurse Umane |
a) Document oficial
– INTRARE – orice act sau document care intra in primarie prin unul din punctele de intrare
– IESIRE – orice act sau document care iese din primarie si poarta semnatura a cel putin unuia dintre reprezentantii legali a institutiei sau al persoanelor delegate/imputernicite de primar
– INTERN – orice act sau document care reprezinta o comunicare intre doua parti din cadrul institutiei si care poarta semnatura persoanei care a elaborat-o/redactat-o
b) Cont de email oficial – _________________________
c) Puncte de intrare
Punctul 1 –Responsabil relatii cu publicul
Punctul 2 – Secretariat
Punctul 3 – Email oficial
d) Puncte de iesire
Punctul 1 – Responsabil relatii cu publicul ( posta )
Punctul 2 – Secretariat ( fax )
Punctul 3 – Email oficial
Punctul 4 – Altele ( direct adresantului )
8. DESCRIEREA PROCEDURII OPERAȚIONALE
– Ca autoritate a administratiei publice locale, în exercitarea atributiilor conferite de lege, Primaria Comunei Dorobanți are relatii de colaborare si poartă corespondentă cu autorităti si institutii publice din tară si străinătate, cu organisme locale si centrale, cu societăti comerciale si cu persoane fizice.
Modul de lucru pentru INTRARI:
– Intrarile prin Responsabil de Relatii cu Publicul:
– toate documentele ce intra în instituție se inregistreaza de catre responsabil apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre Primar, care va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele serviciului / compartimentului persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele conform rezolutiei primarului.
Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite , catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.
Intrarile prin faxul din secretariat: Faxurile intrate la nivelul institutie se preiau de functionarul care gestioneaza faxul si le predă imediat la secretariat spre inregistrare. Dupa inregistrare acesta se predau primarului spre a le directiona compartimentelor carora se adresează
Toate documentele sunt inregistrate de catre secretariat. apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre Primar.
Persoana desemnată de primar va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele serviciului persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele comform rezolutiei Secretarului.
Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite , catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.
Intrarile prin alte faxuri decat cel din secretariat:
Personalul din biroul unde se gaseste faxul inregistreaza documentele primite apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre primar,
– Primarul va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele compartimentului,
– Persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele comform rezolutiei primarului.
– Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite , catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.
Intrarile prin e-Mailul : ________________________ :
– toate documentele sunt directionate catre responsabil relații cu publiul de catre responsabilul cu e-mailul,
– responsabilul de Relatii cu Publicul inregistreaza documentele apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre Primar,
– Primarul va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele compartimentului.
– persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele comform rezolutiei Primarului.
– Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite, catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.
Modul de lucru pentru IESIRI:
– toate documentele care constituie IESIRI vor purta numar de inregistrare, care pote fi solicitat de la resonabilul de Relatii cu Publicul sau poate fi dat de catre cel care este responsabil pentru documentul respectiv
– Orice iesire trebuie sa poarte codul de identificare al persoanei care a elaborat-o si antetul institutiei.
– Orice document care iese din Primaria Comunei Dorobanți trebuie sa poarte semnatura reprezentantului legal sau al persoanei desemnate pentru aceasta
– in functie de tipul tipul documentului, acesta este semnat si de catre alte persoane din managementul institutiei – cf. Anexa 2
– documentele de iesire vor fi semnate in ordine inversa pozitiei ierarhice a semnatarilor
– transmiterea efectiva a documentului care constituie iesire se afla in responsabilitatea directa a celui care a elaborat documentul respectiv, chiar daca transmiterea efectiva se face prin Responsabil de Relatii cu Publicul:
– prin posta – direct adresantului
– prin secretariat – fax
– prin informatizat – e-Mail
Functionarii care creează documente au obligaţia de a pastra si arhiva alaturi de exemplarul 2 original al documentului transmis , dovada transmiterii acestuia indiferent de modalitatea de transmitere, pentru a proba transmiterea dovcumentelor catre adresanţi.
Modul de lucru pentru corespondenta INTERNA:
– toate documentele vor fi semnate de catre persoana elaboratoare sau cea care poarta responsabilitatea documentului respectiv,
– toate documentele interne trebuie sa poarte codul de identificare al persoanei care a elaborat-o chiar daca e persoana care le semneaza,
– toate documentele primesc numar de inregistrare, dupa care se directioneaza catre compartimentele responsabile.
9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII
9.1. Comisia SCIM:
Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională;
Monitorizează aplicarea procedurii.
9.2. Primar:
În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale.
Primar, Viceprimar:
– Semneaza actele ce le revin.
Secretar:
– Asigura distribuirea corespondentei;
– Semneaza actele care ii revin.
Personalul Compartimentului de Relatii cu Publicul:
– Asigura inregistrarea tuturor actelor ce intra prin Responsabil de Relatii cu Publicul si Secretariat;
– Asigura distribuirea intrarilor prin Secretariat pana la primul punct de oprire.
– Asigura distribuirea fizica si electronica a actelor care ies de la Primar si Viceprimar, care au rezolutia acestora.
Personalul care asigura secretariatul Cabinetului Secretarului:
– Asigura distribuirea fizica si electronica a actelor pe care Secretarul primariei a pus rezolutia.
Angajatii institutiei:
– Respecta prezenta procedura.
10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI
CENTRALIZATOR ANEXE
Nr. anexă | Denumire anexă | Elaborator | Aprobat | Nr. Ex. | Dif. | Arhivare | Alte el. | |
Loc | Perioada | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | ||||||||
6. | ||||||||
7. | ||||||||
8. | ||||||||
9. | ||||||||
10. |
REGISTRE
Nr. anexă | Denumirea anexei | Elaborator | Aprobă | Număr de exemplare | Difuzare | Arhivare | Alte elemente | |
Loc | Perioadă | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. |
FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Modificare propusă | Justificare | Data | Semnătura |
FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Aviz favorabil | Aviz nefavorabil | ||||
DA | Semnătura | Data | Observaţii | Semnătura | Data | |||
LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII
Număr exemplar | Structură organizatorică | Nume şi prenume | Data primirii | Semnătura | Data retragerii | Data intrării în vigoare a procedurii | Semnătura |
Anexa nr. 1 – Lista documente INTRARI
Anexa nr. 2 – Lista documente IESIRI
Anexa nr. 3 – Lista activitătilor desfăsurate în ceea ce priveste circuitul
documentelor în institutie
Anexa nr. 4 – Tabelul cu obiectivele specifice si riscurile inerente asociate
activitătilor desfasurate în ceea ce priveste circuitul documentelor
în institutie
Anexa nr. 5 – Baza de calcul pentru evaluarea riscurilor inerente in activitătile
desfasurate în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Anexa nr. 6 – Plan de actiune pentru minimizarea riscurilor inerente identificate
în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Anexa nr. 1
Documente INTRARI
Nr.crt. | Document | Prima oprire |
1. | Publicatii,reviste,ziare | Adresant |
2. | Monitorul oficial | Secretar |
3. | Sentinta civila | Secretar |
4. | Citatii | Secretar |
5. | Adresa lichidator | Secretar |
6. | Petitii | Secretar |
7. | Cerere adunare publica | Secretar |
8. | Cerere certificat producator agricol | Secretar |
9. | Cerere certificat proprietate | Secretar |
10. | Cerere pozitie registru agricol | Secretar |
11. | Diverse cereri(punere in posesie) | Secretar |
12. | Inscriere in audiente | Relatii cu Publicul |
13. | Cerere inscriere sistem electronic | Informatica |
14. | Reclamatie | Secretar |
15. | Oferte(bunuri,servicii) | Relatii cu Publicul |
16. | Oferte instruiri | Secretar |
17. | Oferte programe de finantere | Achiziții |
18. | Cerere acces informatie publica | Secretar |
19. | Contestatii | Secretar |
20. | Sesizari avarii | Relatii cu Publicul |
21. | Cerere certificat fiscal | Contabilitate Impozite și taxe |
22. | Cerere facilitati fiscale | Contabilitate Impozite și taxe |
23. | Adresa transfer dosar auto | Contabilitate Impozite și taxe |
24. | Referat restituiri,compensari sume | Contabilitate Impozite și taxe |
25. | Titlu executoriu | Contabilitate Impozite și taxe |
26. | Confirmare primire dosar auto | Contabilitate Impozite și taxe |
27. | Cerere scoatere din evidenta | Contabilitate Impozite și taxe |
28. | Declaratie impuneri ptr.stabilirea impozitului /taxelor | Contabilitate Impozite și taxe |
29. | Declaratie decont sume incasate /spectacole | Contabilitate Impozite și taxe |
30. | Cerere vanzare bilete spectacole | Contabilitate Impozite și taxe |
31. | Viza fise inmatriculare/radiere | Contabilitate Impozite și taxe |
32. | Rapoarte de monitorizare | Cabinet primar |
33. | Adrese ptr. Stabilire clarificari impozite si taxe | Contabilitate Impozite și taxe |
34. | Adrese ptr.modificari buget,clarificari contabile cu unitatile subordonate | Contabilitate Impozite și taxe |
35. | Cerere certificat urbanism,autorizatie constructie,incepere lucrari | Urbansim |
36. | Cerere desfiintare | Urbansim |
37. | Cerere nomenclatura stradala | Urbansim |
38. | Rectificări nomenclatură | Urbansim |
39. | Alte cereri urbanism | Urbansim |
40. | Cerere receptie lucrari constructii | Urbanism |
41. | Cerere concesionare | Secretar |
42. | Cerere autorizatie taxi | Secretar |
43. | Cerere modificare,anulare autorizatie taxi | Secretar |
44. | Crere certificat vehicule lente | Contabilitate Impozite și taxe Impozite și taxe |
45. | Cerere montare corp iluminat public | Contabilitate Impozite și taxe |
46. | Factura materiale ,servicii iluminat public | Contabilitate Impozite și taxe |
47. | Diverse adrese,cereri | Secretar |
48. | Oferte | Contabilitate Impozite și taxe |
49. | Cerere verificare disponibilitate firma | Contabilitate Impozite și taxe |
50. | Cerere autorizatie privatizare | Secretar |
51. | Cerere anulare autorizatie privatizare | Secretar |
52. | Cerere suspendare autorizatie privatizare | Secretar |
53. | Cerere reluare activitate | Secretar |
54. | Cerere aviz lucrari | Contabilitate Impozite și taxe |
55. | Situatii lucrari | Contabilitate Impozite și taxe |
56. | Proces verbal lucrari | Contabilitate Impozite și taxe |
57. | Diverse adrese,cereri | Secretar |
58. | Cereri diverse spatii(locuinte,terenuri) | Secretar |
59. | Cerere modificari contract | Secretar |
60. | Cerere vanzare locuinte | Secretar |
61. | Cerere transcriere garaj | Secretar |
62. | Solicitare copii contracte | Secretar |
63. | Solicitari adeverinte | Secretar |
64. | Petitii | Secretar |
65. | Adrese | Secretar |
66. | Cereri | Secretar |
67. | Comunicari | Secretar |
68. | Situatii de lucrari | Contabilitate Impozite și taxe |
69. | Facturi | Contabilitate Impozite și taxe |
70. | Cerere utilizare spatii primarie | Secretar/Viceprimar |
71. | Cerere utilizare echipamente primarie | Secretar/Viceprimar |
72. | Cerere inscriere concurs | Secretar/Viceprimar |
73. | Cerere adeverinte pers.aparat propriu | Secretar/Viceprimar |
74. | Cerere adeverinte terti | Secretar/Viceprimar |
75. | Diverse adrese ( daca nu se incadreaza in categoriile de mai sus si daca nu au un adresant direct ) | Secretar |
76. | Solicitare sprijin financiar | Sercetar/Primar |
Anexa 2
Documente IESIRI
Nr.crt. | Tip iesire | Semnaturi |
Secretar/Agricol/Juridic | ||
1. | Referat analiza sedinta in comisia de agricultura si fond funciar | Sef comp, viza juridic,inspector |
2. | Proces verbal de punere in posesie | Primar, Secretar,comp. fond funciar |
3. | Adeverinta registru agricol | Secretar, Sef compartiment |
4. | Diverse adeverinte | Secretar, Sef compartiment |
5. | Certificat producator agricol | Secretar |
6. | Certificat proprietate | Secretar |
7. | Certificat de atestare a intabularii conf.Registrului agricol | Primar, Secretar |
8. | Corespondenta cu instanta de judecata,institutii publice si alte pers.fizice si juridice | Primar, Secretar, Sef compartiment |
9. | Proiecte hotarari Consiliu Local | Initiator, Secretar |
10. | HCL, Proces verbal sedinta CL | Presedinte sedinta,Secretar |
11. | Aviz miting, protest | Comisie conf, Legii 60/1991 |
12 | Procese verbale de contraventie | Primar, Secretar |
13. | Intampinari si actiuni in instanta | Primar, Secretar, presed. de sedinta |
14. | Alte cereri adresate instantei | Primar, Secretar |
15. | Cereri intabulare imobile proprietatea Primăriei Comunei Dorobanți | Primar, Secretar |
16. | Corespondenta pers.fizice/pers.juridice | Primar, Secretar |
17. | Dispozitii primar | Primar,Secretar (dupa caz viza CFP) |
18. | Publicitate in presa locala | Primar, Secretar |
19. | Procese verbale de afisare | Secretar, pers. desemnata cu afisarea |
20. | Referate privind nepromovarea cailor de atac | Primar, Secretar, sef comp. juridic |
Arhiva | ||
21. | Referate | Sef compartiment, arhivar |
22. | Adrese corespondenta | Secretar, Sef compartiment |
23. | Cerere elib.copie arhiva | Solicitant din cadrul PCR |
24. | Consultare dosar si scoaterea din arhiva | Sef compartiment,arhivar,solicitant functionar primarie |
Contabilitate Impozite și taxe | ||
25. | Declaraţie/decizie/proces verbal de impunere – declaraţie/decizie de impunere persoane juridice – declaraţie/decizie/proces verbal de impunere persoane fizice | Sef compartiment, inspector impozite şi taxe |
26. | Certificat de atestare fiscală | Sef compartiment |
27. | Decont privind impozitul pe spectacole cu plata precum şi abonamentele şi biletele la specatacole vândute | Inspector fiscal |
28. | Declaraţie de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole în cazul activităţilor artistice şi distractive de videotecă şi discotecă | Inspector fiscal |
29. | Declaraţie pentru stabilirea taxei declarate pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afişaj şi reclamă, persoane fizice şi juridice | Inspector fiscal |
30. | Viza fişelor de înmatriculare sau radiere | Inspector fiscal |
31. | Proces verbal de impunere | Sef compartiment , Inspector fiscal |
32. | Somaţii | Sef compartiment |
33. | Confirmări de primire a debitelor | Sef compartiment |
34. | Confirmări de primire a dosarelor auto | Sef compartiment |
35. | Titluri executorii | Sef compartiment |
36. | Adrese de înfiinţare şi de revenire la adresa de popririe | Sef compartiment |
37. | Referate privind restituiri de sume | Primar, şef compartiment, inspector, viza CFP- Sef compartiment |
38. | Referate privind transferarea – compensarea de sume | Sef compartiment, inspector |
39. | Cereri de creanţă | Primar, secretar, Sef compartiment |
40. | Avizul de inspecţie fiscală | Sef compartiment, inspector |
41. | Raportul de inspectie fiscala | Inspector, Sef compartiment |
42. | Decizia de nemodificare a bazei impozabile | Inspector, Sef compartiment |
43. | Decizia de modificare a bazei impozabile | Inspector, Sef compartiment |
44. | Dispoziţia primarului | Primar |
45. | Proces verbal de contravenţii şi sancţiuni emise de compartimentele de specialitate a primăriei | Sef compartiment |
46. | Note contabile lunare cu privire la datele din IMPOTAX | Sef compartiment, responsabil informatică la partea de venituri |
47. | Borderou debite- scăderi | Inspectori, viza CFP- Sef compartiment |
48. | Referate privin stingerea obligatiilor fiscale in cadrul procedurii de executare silita a creantelor bugetare | Inspectori, Sef compartiment, viza CFP- Sef compartiment Aprobat – primar |
49. | Referate privind organizarea de licitatii in vederea vanzarii bunuri mobile sau imobile organizate in conformitate cu prevederile legale si in cadrul procedurii de executare silita. | Inspectori, , viza CFP- Sef compartiment Aprobat Primar |
50. | Adrese catre Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara, unitatiilor teritoriale ale Ministerului Finanatelor, Ministerul de Interne, Tribunal, Judecatorie, ITM, Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Populaţiei, Casa de Pensii, cu lichidatorii etc. pentru clarificarea unor aspecte cu privire la legislaţia fiscală sau cu privire la procedura de excutare silita sau de recuperarea unor creanţe. Adrese către contribuabili persoane fizice sau persoane juridice privind invitarea la compartimentul de specialitate pentru clarifcarea unor aspecte constatate ca fiind neclare , sau adrese cu solicitarea unor informaţii sau adrese pentru explicarea unor fenomene fiscale privind impozitele şi taxele locale. Adresa de transfer de dosare de executare silita catre alte primarii pentru contribuabilii care s-au schimbat domiciliul , conform adresei emisa de serviciul de evidenta a persoane, iar sumele datorate Primăriei Comunei Dorobanți provin doar din amenzi si taxa auto. Un exemplar se comunica primariei unde isi are domiciliul debitorul impreuna cu dosarul fiscal si cu cel de executare, iar un exemplar ramane in evidenta biroului de urmarire si executare silita. Adrese către alte primării privind transferul de dosare auto, sau alte documente care nu ne aparţin(din greşeală au fost transmise către impozite şi taxe). Adrese, comunicări, corespondenţă cu toate serviciile din cadrul primăriei. | Sef compartiment, şef birou executarea creanţelor bugetare Sef compartiment, sef birou executarea creantelor bugetare Sef compartiment, inspector |
51. | Procesul verbal de sechestru bunuri imobile si mobile | Inspectori care are atribuit spre rezolvare dosarul de executare, contribuabil |
52. | Procesul verbal de licitatie | Comisia de licitatie numita in baza dispozitiei primarului |
53. | Procesul verbal de ajudecare bunuri imobile si mobile | Comisia de licitatie numita in baza dispozitiei primarului |
54. | Ordin de serviciu | Sef compartiment |
55. | Invitaţie | Sef compartiment |
56. | Anunţ privind vânzarea bunurilor mobile şi imobile | Primar , Sef compartiment |
57. | Document de vânzare cumpărare pentru bunurile mobile sechestrate | Primar, Sef compartiment |
58. | Proces verbal pentru cheltuieli de executare silită | Primar, Sef compartiment, Executor fiscal |
59. | Proces verbal pentru distribuirea sumei rezultate din executare silită | Primar. Director economic, executor fiscal |
60. | Proces verbal de constatare sau declarare a insolvabilităţii | Primar, Sef compartiment, si juridic |
61. | Anexă la certificatul de atestare fiscală | Sef compartiment |
62. | Proces verbal de insolvabilitate | Primar, Secretar, Sef compartiment |
63. | Adeverinţe privind plata impozitelor, taxelor şi a amenzilor ; | Sef compartiment, şef servicii |
Notă: Documentele care se depun pentru serviciile de impozite şi taxe, se primesc în două etape, respectiv între orele 07 – 11 şi eliberarea lor după ora 12 iar cele depuse între orele11 – 14, se vor elibera după ora 15. Documentele depuse după ora 14 se vor elibera a doua zi după ora 12. Eliberarea acestor documente se va efectua de către Biroul de Relaţii cu Publicul . | ||
Urbanism | ||
64. | Autorizatie de constructie | Primar, Secretar, Sef compartiment |
65. | Certificat de urbanism | Primar, Secretar, Sef compartiment |
66. | Proces verbal de contraventii | Sef compartiment, agent constatator urbanism |
67. | Certificat de edificare constructii | Primar, Secretar, Sef compartiment |
68. | Nomenclatura stradala | Primar, Secretar, Sef compartiment |
69. | Corespondenta pers.fizice si juridice | Viceprimar, Sef compartiment, Secretar |
70. | Adeverinte adrese imobil | Viceprimar, Sef compartiment, consilier urbanism |
71. | Raportari statistice | Primar, pers care intocmeste |
72. | Adeverinte intravilan | Viceprimar, Sef compartiment, |
73. | Actualizare suprafete pentru CF | Secretar,comp cadastru |
74. | Avizare planuri parcelare | Primar, comp cadastru |
75. | Avizare planuri incadrare in tarla | Primar, comp cadastru |
Activitatea de Resurse Umane | ||
76. | Adeverinte salariu | Secretar, Sef compartiment |
77. | Adeverinte (altele decat cele pentru personalul propriu) | Primar, Secretar |
78. | Adeverinte banca | Primar. Sef compartiment,. |
79. | Adeverinte Casa de asigurari de sanatate | Primar , Sef compartiment |
80. | Corespondenta ANFP | Primar , Secretar |
81. | Corespondenta Unitati de Invatamant | Primar, Sef compartiment |
Compartiment Administrativ | ||
82. | Contracte de închiriere spaţii, terenuri,bunuri apartinand domeniului public si privat | viceprimar, secretar, Sef compartiment , compartimentul juridic |
83. | Acte aditionale la contracte | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic |
84. | Contracte de concesiune, vânzare cumpărare imobile (terenuri şi construcţii) | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic |
85. | Contractele de schimb, donaţie | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic |
86. | Contract de concesiune | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic, |
87. | Contractul de delegare de gestiune | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic |
88. | Contractul pentru lucrările din redevenţă | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic, |
89. | Acte aditionale la contracte | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic |
90. | Contracte de comodat | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic, |
91. | Acte aditionale la contracte | viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic |
92. | Adeverinte | Secretar, viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic,pers.care intocmeste |
93. | Corespondenta, persoane fizice si juridice | Viceprimar, viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic, pers care intocmeste |
94. | Avize functionare ocazionala | Viceprimar, viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic,pers.care intocmeste |
Gospodărie comunală | ||
95. | Autorizatie | Primar,Secretar |
96. | Dispozitie de anulare a autorizatiei | Primar,Secretar |
97. | Certificat de inregistrare vehicule lente | Primar |
98. | Contracte | Primar,Secretar, Sef compartiment, CIT, viza CFP,aviz juridic |
99. | Adrese radiere | Primar |
100. | Corespondenta, persoane fizice si juridice | Primar, Sef compartiment CBC |
101. | Aviz de colectare a deseurilor | Primar,Secretar, Sef compartiment CBC |
Administrativ | ||
102. | Adrese | Primar, Sef compartiment CBC |
Secretar – Juridic | ||
103. | Coresp.pers.juridice | Primar, Sef compartiment |
104. | Adrese de la proiecte | Primar, Manager de proiect |
105. | Referate Consiliu Local | Sef compartiment,cel care intocmeste |
106. | Alte referate | Sef compartiment |
107. | Cerere finantare | Primar |
108. | Cerere de progres | Primar |
109. | Rapoarte de informare publicitate | Resp.de proiect din cadrul serviciului |
110. | Cereri prefinantare | Primar |
111. | Cereri de rambursare | Primar |
Achizitii Publice | ||
112. | Raspunsuri la adrese | Primar, Sef compartiment |
113. | Comunicari ofertanti | Primar, Sef compartiment |
114. | Coresp.pers.juridice | Primar, Sef compartiment |
115. | Cereri de oferte | Primar, Sef compartiment |
116. | Contracte | Primar, Secretar, Sef compartiment, viza CFP, aviz juridic |
117. | Acte aditionale la contracte | Primar, Secretar, Sef compartiment, viza CFP, aviz juridic |
118. | Comanda | Primar, Sef compartiment |
119. | Solicitari clarificari catre ofertanti | Primar, Presed.Comisie de evaluare |
120. | Adrese pentru deblocarea garantiei de buna executie aferente contractelor | Primar, Sef compartiment |
121. | Ordin de incepere a lucrarilor | Sef compartiment |
Anexa nr. 3
LISTA
activitătilor desfăsurate în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Nr. crt. | Denumirea activitătii | Denumirea postului căruia ii corespunde activitatea | Pozitia postului in statul de organizare |
1. | Primirea si înregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire | Secretariat , relatii cu publicul | executie |
2. | Prezentarea corespondentei spre analiza si distribuirea la cabinetul secretarului | Secretariat , relatii cu publicul | executie |
3. | Înregistrarea corespondentei în registrele de evidentă si distribuirea pe bază de semnătură, la cabinetul secretarului | Secretariat, relatii cu publicul | executie |
4. | Prezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului | Secretariat , relatii cu publicul | executie |
5. | Preluarea corespondentei si, în functie de repartizarea făcută, efectuarea mentiunilor în registrele de evidentă si predarea pe directii de specialitate, pe bază de semnătură | Secretariat, relatii cu publicul | executie |
6. | Prezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate si predarea pe bază de condică, personalului din directie, functie de rezolutia directorului | Sef compartiment | executie |
7. | Repartizarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării | Sef compartiment | conducere |
8. | Redirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie | Sef compartiment | conducere |
9. | Cercetarea si analizarea în detaliu a aspectelor prezentate în corespondentă si formularea propunerilor de solutionare în care se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate | Persoana din rezolutie | executie |
10. | Redactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) | Persoana din rezolutie | executie |
11. | Înscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si secretarului | Persoana din rezolutie | executie |
12. | Verificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate | Sef compartiment | conducere |
13. | Urmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate | Sef compartiment | conducere |
14. | Contrasemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) | Sef compartiment | conducere |
15. | Semnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia, precum si contrasemnarea de către secretar, după caz | Sef compartiment | conducere |
16. | Înaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia | Inspector/Referent | executie |
17. | Aplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor | Secretariat , Compartimentul relatii cu publicul | executie |
18. | Operarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate | Secretariat , Compartimentul relatii cu publicul | executie |
19. | Expedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice | Secretariat , Compartimentul relatii cu publicul | executie |
20.. | Arhivarea documentelor conform Nomenclatorului dosarelor de arhivă | Arhiva | executie |
21. | Predarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale | Consilier/Inspector/Referent | executie |
Anexa nr. 4
TABEL
cuprinzând obiectivele specifice si riscurile inerente asociate
activitătilor desfăsurate în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Nr. crt. | Denumirea obiectivelor specifice | Denumirea activitătii/activitătilor corespunzătoare obiectivelor specifice | Denumirea riscurilor inerente asociate obiectivelor si activ. coresp. acestora |
0. | 1. | 2. | 3. |
1. | Primirea, înregistrarea, repartizarea, rezolvarea si expedierea documentelor | Primirea si înregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire | -neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire – întârzierea înregistrării corespondentei |
2. | Prezentarea corespondentei spre analiza si distribuirea la cabinetul secretarului | – neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul secretarului | |
3. | Înregistrarea corespondentei în registrele de evidentă si distribuirea pe bază de semnătură, la cabinetul secretarului | – neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | |
4. | Prezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului | – neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului – prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului | |
5. | Preluarea corespondentei si, în functie de repartizarea făcută, efectuarea mentiunilor în registrele de evidentă si predarea pe directii de specialitate, pe bază de semnătură | – nepreluarea corespondentei – preluarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | |
6. | Prezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate si predarea pe bază de condică, personalului din directie, functie de rezolutia directorului | – neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate – prezentarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în condică – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură | |
7. | Repartizarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării | – neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării – prezentarea cu întârziere a corespondentei | |
8. | Redirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie | – neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie – redirectionarea cu întârziere a corespondentei | |
9. | Cercetarea si analizarea în detaliu a aspectelor prezentate în corespondentă si formularea propunerilor de solutionare în care se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate | – analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă – formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare | |
10. | Redactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) | – neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) – redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) | |
11. | Înscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului | – neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si | |
12. | Verificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate | – neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate – verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate | |
13. | Urmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate | – neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate | |
14. | Contrasemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) | – nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) – semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) | |
15. | Semnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia, precum si contrasemnarea de către secretar, după caz | – nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia – necontrasemnarea corespondentei de către secretar – semnarea cu întârziere a corespondentei – contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretarul | |
16. | Înaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia | – neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia – neaprobarea referatelor – aprobarea cu întârziere a referatelor | |
17. | Aplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor | – neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor – aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor | |
18. | Operarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate | – neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate – operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate | |
19. | Expedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice | – neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice – expedierea cu întârziere a corespondentei | |
20. | Arhivarea documentelor conform Nomenclatorului dosarelor de arhivă | – nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului | |
21. | Predarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale | – nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale |
Anexa nr. 5
BAZA DE CALCUL
evaluarea riscurilor inerente în activitătile desfăsurate
în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Nr. crt. | Denumirea riscurilor inerente | Impactul aferent riscului inerent | Probabilitatea aferenta riscului inerent | Nivelul de risc (col.2xcol.3) |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1. | -neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire – întârzierea înregistrării corespondentei | |||
2. | – neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul primarului sau înlocuitorului la conducere | |||
3. | – neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | |||
4. | – neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, viceprimarului sau, după caz secretarului – prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului | |||
5. | – nepreluarea corespondentei – preluarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | |||
6. | – neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate – prezentarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în condică – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură | |||
7. | – neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării – prezentarea cu întârziere a corespondentei | |||
8. | – neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie – redirectionarea cu întârziere a corespondentei | |||
9. | – analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă – formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare | |||
10. | – neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) – redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) | |||
11. | – neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului | |||
12. | – neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate – verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate | |||
13. | – neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate | |||
14. | – nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) – semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) | |||
15. | – nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia – necontrasemnarea corespondentei de către secretar – semnarea cu întârziere a corespondentei – contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar | |||
16. | – neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia – neaprobarea referatelor – aprobarea cu întârziere a referatelor | |||
17. | – neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor – aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor | |||
18. | – neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate – operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate | |||
19. | – neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice – expedierea cu întârziere a corespondentei | |||
20. | – nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului | |||
21. | – nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale |
Anexa nr. 6
PLAN DE ACTIUNE
pentru minimizarea riscurilor inerente identificate
în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Nr. crt. | Denumirea riscurilor inerente | Denumirea actiunii de minimizare a riscului inerent | Persoana/Persoanele responsabile cu implementarea actiunii de minimizare a riscului inerent | Data limită de implementare a actiunii de minimizare a riscului inerent |
0 | 1. | 2. | 3. | 4. |
1. | -neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire – întârzierea înregistrării corespondentei | implementarea procedurii | Compartimentul de relatii cu publicul | permanent |
2. | – neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul secretarului sau înlocuitorului | implementarea procedurii | Compartimentul de relatii cu publicul | permanent |
3. | – neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | implementarea procedurii | Compartimentul de relatii cu publicul | permanent |
4. | – neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului – prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului | implementarea procedurii | Compartimentul de relatii cu publicul | permanent |
5. | – nepreluarea corespondentei – preluarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | implementarea procedurii | persoanele desemnate | permanent |
6. | neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate prezentarea cu întârziere a corespondentei neefectuarea mentiunilor în condică – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
7. | – neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării – prezentarea cu întârziere a corespondentei | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
8. | – neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie – redirectionarea cu întârziere a corespondentei | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
9. | – analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă – formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
10. | – neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) – redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
11. | – neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si viceprimarului, după caz | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
12. | – neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate – verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
13. | – neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
14. | – nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) – semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
15. | – nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia – necontrasemnarea corespondentei de către secretar – semnarea cu întârziere a corespondentei – contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
16. | – neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia – neaprobarea referatelor – aprobarea cu întârziere a referatelor | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
17. | – neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor – aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
18. | – neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate – operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
19. | – neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice – expedierea cu întârziere a corespondentei | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
20. | – nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
21. | – nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
Anexa nr. 5
BAZA DE CALCUL
evaluarea riscurilor inerente în activitătile desfăsurate
în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Nr. crt. | Denumirea riscurilor inerente | Impactul aferent riscului inerent | Probabilitatea aferenta riscului inerent | Nivelul de risc (col.2xcol.3) |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1. | -neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire – întârzierea înregistrării corespondentei | |||
2. | – neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul primarului sau înlocuitorului la conducere | |||
3. | – neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | |||
4. | – neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, viceprimarului sau, după caz secretarului – prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului | |||
5. | – nepreluarea corespondentei – preluarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | |||
6. | – neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate – prezentarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în condică – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură | |||
7. | – neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării – prezentarea cu întârziere a corespondentei | |||
8. | – neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie – redirectionarea cu întârziere a corespondentei | |||
9. | – analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă – formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare | |||
10. | – neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) – redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) | |||
11. | – neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului | |||
12. | – neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate – verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate | |||
13. | – neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate | |||
14. | – nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) – semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) | |||
15. | – nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia – necontrasemnarea corespondentei de către secretar – semnarea cu întârziere a corespondentei – contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar | |||
16. | – neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia – neaprobarea referatelor – aprobarea cu întârziere a referatelor | |||
17. | – neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor – aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor | |||
18. | – neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate – operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate | |||
19. | – neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice – expedierea cu întârziere a corespondentei | |||
20. | – nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului | |||
21. | – nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale |
Anexa nr. 6
PLAN DE ACTIUNE
pentru minimizarea riscurilor inerente identificate
în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie
Nr. crt. | Denumirea riscurilor inerente | Denumirea actiunii de minimizare a riscului inerent | Persoana/Persoanele responsabile cu implementarea actiunii de minimizare a riscului inerent | Data limită de implementare a actiunii de minimizare a riscului inerent |
0 | 1. | 2. | 3. | 4. |
1. | -neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire – întârzierea înregistrării corespondentei | implementarea procedurii | Responsabil relatii cu publicul | permanent |
2. | – neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul secretarului sau înlocuitorului | implementarea procedurii | Responsabil relatii cu publicul | permanent |
3. | – neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | implementarea procedurii | Responsabil relatii cu publicul | permanent |
4. | – neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului – prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului | implementarea procedurii | Responsabil relatii cu publicul | permanent |
5. | – nepreluarea corespondentei – preluarea cu întârziere a corespondentei – neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură – distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură | implementarea procedurii | persoanele desemnate | permanent |
6. | neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate prezentarea cu întârziere a corespondentei neefectuarea mentiunilor în condică – nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
7. | – neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării – prezentarea cu întârziere a corespondentei | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
8. | – neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie – redirectionarea cu întârziere a corespondentei | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
9. | – analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă – formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
10. | – neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) – redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare) | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
11. | – neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si viceprimarului, după caz | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
12. | – neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate – verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
13. | – neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
14. | – nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) – semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate) | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
15. | – nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia – necontrasemnarea corespondentei de către secretar – semnarea cu întârziere a corespondentei – contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
16. | – neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia – neaprobarea referatelor – aprobarea cu întârziere a referatelor | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
17. | – neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor – aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
18. | – neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate – operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
19. | – neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice – expedierea cu întârziere a corespondentei | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
20. | – nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
21. | – nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale | implementarea procedurii | Sef compartiment | permanent |
11. CUPRINS
Numarul componentei in cadrul procedurii operationale | Denumirea componentei din cadrul procedurii operationale |
0. | Coperta |
1. | Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea si aprobarea editiei sau, dupa caz, a reviziei in cadrul editiei procedurii operationale |
2. | Situatia editiilor si a reviziilor in cadrul editiilor procedurii operationale |
3. | Lista cuprinzand persoanele la care se difuzeaza editia sau, dupa caz, revizia din cadrul editiei procedurii operationale |
4. | Scopul procedurii operationale |
5. | Domeniul de aplicare a procedurii operationale |
6. | Documentele de referinta (reglementari) aplicabile activitatii procedurate |
7. | Definitii si abrevieri ale termenilor utilizati in procedura operationala |
8. | Descrierea procedurii operationale |
9. | Atributii si responsabilitati in derularea activitatii |
10. | Anexe, inregistrari, arhivari |
11. | Cuprins |