Procedura operațională – Indicatori asociați obiectivelor instituției (D2-S07-P32 )

Print Friendly, PDF & Email
ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
COMUNA DOROBANȚI
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

INDICATORI ASOCIAȚI OBIECTIVELOR INSTITUȚIEI

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D02-S07-P32 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 
  1. SCOPUL PROCEDURII

Prezenta procedura stabileste metodologia de stabilire a indicatorilor asociati obiectivelor Primariei Comunei Dorobanți, formulati in baza sistemului de control intern managerial.

Conducerea Primariei Comunei Dorobanți asigura monitorizarea performantelor, utilizand indicatori cantitativi si calitativi relevanti, inclusiv cu privire la economicitate, eficienta si eficacitate.

5. DOMENIUL DE APLICARE

Activitatea la care se refera procedura operationala

Procedura se refera la monitorizarea performantelor, utilizand indicatori cantitativi si calitativi relevanti, in cadrul Primariei Comunei Dorobanți.

Delimitarea explicita a activitatii procedurale in cadrul portofoliului de activitati desfasurate de entitatea publica

Procedura este aplicata de catre intregului personalul angajat in cadrul Primariei Comunei Dorobanți. Se realizeaza o monitorizare a performantelor angajatilor, luându-se in considerare obiectivele individuale si criteriile generale de evaluare a performantelor functionarilor publici/personalului contractual.

Principalele activitati de care depinde si/sau care depind de activitatea procedurata

Conducerea Primariei Comunei Dorobanți stabileste indicatorii aferenti obiectivelor Primariei Comunei Dorobanți, in vederea cuantificarii gradului de realizare a acestora.

Compartimentele implicate in procesul activitatii:

Compartimente furnizoare de date:

Compartimente beneficiare de rezultate ale activitaii procedurate: toate compartimentele din structura organizatorica a Primariei Comunei Dorobanți

6. DOCUMENTE DE REFERINTA

    1. REGLEMENTĂRI INTERNAȚIONALE

    • Nu este cazul

6.2. LEGISLAȚIE SECUNDARA

      1. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;

6.3. LEGISLAȚIE PRIMARĂ

6.3.1.Legea nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.3.2.Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.3.3.Codul muncii, cu modificarile ulterioare;

6.3.4. Legea nr.182/2002- privind protectia informatiilor clasificate

 

6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂŢII PUBLICE

6.4.1. Regulamentul de Organizare și Funcționare;

6.4.2. Acordul colectiv de muncă;

6.4.3. Regulamentul de Ordine Interioară;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ

7.1. DEFINIŢII ALE TERMENILOR

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

 

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar,sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Comunei Dorobanți;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Comunei Dorobanți;

2.

Ediţie a unei proceduri

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

3.

SCIM

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului

7.

Responsabilitatea

Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta

8.

Raportarea

Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor

9.

Grupul de lucru

Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin Ddispozitia primarului

10.

Structura organizatorică

Configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public.

7.2. ABREVIERI ALE TERMENILOR

Nr. Crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

P.O.

Procedura operaţională

2.

E

Elaborare

3.

V

Verificare

4.

A

Aprobare

5.

Ap.

Aplicare

6.

Ah.

Arhivare

  1. DESCRIEREA PROCEDURII

Generalitati

Conducerea Primariei Comunei Dorobanți trebuie sa primeasca sistematic raportari asupra desfasurarii activitatii; Conducerea evalueaza performantele, constatand eventualele abateri de la obiective, in scopul luarii masurilor corective ce se impun.

Sistemul de monitorizare a performantei este influentat de marimea si natura institutiei, de modificarea/schimbarea obiectivelor sau/si a indicatorilor, de modul de acces al personalului la informatii.

Resurse necesare:

Resurse materiale

  • birotica, computere;

  • retea internet ;

  • copiator;

  • imprimanta

  • telefoane, fax-uri pentru legaturi operative cu alte compartimente si cu structuri din afara institutiei;

  • papetarie si tipizate

Resurse umane

  • Functionarii publici;

  • Personalul contractual,

  • Conducatorii de compartimente,

  • Comisia,

  • Primarul si Viceprimarul Comunei Dorobanți.

Resurse financiare

  • Conform bugetului aprobat pentru anul in curs.

Modul de lucru

Monitorizarea performantelor vizeaza definirea pentru fiecare obiectiv a cel putin unui indicator de performanta prin intermediul caruia managementul sa monitorizeze realizarile obtinute.

Indicatorii trebuie sa faca parte dintr-un sistem de masurare a performantelor care sa informeze si sa avertizeze, in timp util, conducerea entitatii cu privire la gradul de indeplinire a obiectivelor, precum si la abaterile de la acestea.

Monitorizarea performantelor.

Etape in procesul de implementare:

  • Definirea, pentru fiecare obiectiv, a unor indicatori cantitativi si calitativi relevanti de monitorizare a performantelor

Indicatorii trebuie sa aiba in vedere anumite variabile precum: cantitatea, calitatea, costul, timpul reflectand prin analiza lor in ansamblu, indeplinirea partiala sau totala a obiectivelor.

Indicatorii sunt utilizati pentru:

  • evaluarea stadiului indeplinirii obiectivelor stabilite;

  • identificarea abaterilor de la obiective si a problemelor prin implementarea unui sistem de avertizare timpurie, care sa permita luarea masurilor corective care se impun;

  • cresterea responsabilitatii manageriale prin existenta unor criterii obiective de evaluare a performantelor;

Indicatorii de performanta trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:

  • Consistenta – indicatorii permit compararea in timp a datelor despre aceeasi entitate sau intre entitati diferite cu aceeasi activitate;

  • Claritate – indicatorii trebuie sa fie simpli, bine definiti si usor de inteles de catre aceeasi utilizatori;

  • Controlabilitatea– indicatorii trebuie sa vizeze cu precadere aspecte care se afla sub controlul managerilor pentru a putea stabili eventualele masuri corective in cazul unor abateri de la obiective;

  • Relevanta sau sfera de cuprindere: indicatorii, luati in ansamblul lor, trebuie sa acopere toate aspectele iimportante ale activitatilor(proceselor)unei entitati.

  • Credibilitatea – personalul trebuie sa considere indicatorii definiti adecvati pentru masurarea performantelor iar rezultatele trebuie sa fie reale si nu exagerate;

  • Comunicarea indicatorilor de monitorizare a performantelor stabiliti tuturor angajatilor(tabel de luare la cunostiinta);

  • Stabilirea unui sistem functional de monitorizare si raportare a performantelor; presupune stabilirea obiectivelor, tintelor sau rezultatelor asteptate, indicatorilor de performanta prin care se masoara gradul de indeplinire a unui obiectiv, formule de calcul, punctele din care se culeg datele, persoanele responsabile de colectarea datelor, prelucrarea si raportarea lor, etc.

  • Evaluarea periodica a performantelor obtinute, iar in cazul existentei unor abateri de la obiective sa se dispuna masurile corective care se impun(analiza se face lunar/trimestrial, etc).

  • Analizarea de catre management a impactului masurilor corective asupra performantelor si sa decida, daca este cazul, ajustarea obiectivului;

  • Analizarea periodica a relevantei indicatorilor de monitorizare ai performantelor.

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII

9.1. COMISIA SCIM:

Verifică și avizează procedura operațională.

9.2. PRIMARUL:

Aprobă procedura operațională.

9.3. SECRETARUL:

Aplică procedura, sens în care desfășoară activități conform fișei postului;

10.ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

 

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

 

5

6

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnă-tura

        
        
        
        
        
        
        
        

11. CUPRINS

Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale

 

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

2.

Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

3.

Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale

4.

Scopul procedurii operaţionale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale

6.

Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale

7.

Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională

8.

Descrierea procedurii operaţionale

9.

Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii

10.

Anexe, înregistrări, arhivări

11.

Cuprins