ROMÂNIA JUDEȚUL ARAD COMUNA DOROBANȚI | PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ | Ediția 1, Nr. exemplare:1 |
MODALITATEA DE STABILIRE A OBIECTIVELOR | Revizia 0, Nr. exemplare:1 | |
Pagina: | ||
COMPARTIMENT: | Exemplar nr.1 | |
COD COMPARTIMENT: | COD D02-S05-P26 |
1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt. | Elemente privind responsabilii/ operaţiunea | Numele şi prenumele | Funcţia | Data | Semnătura |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1.1 | Elaborat PROIECT | Societate | Jurist | 12.09.2018 | |
Din partea AUTORITĂȚII | 12.09.2018 | ||||
1.2. | Informare | KORODI ERIKA | Primar | 12.09.2018 | |
1.3. | VERIFICAT Comisia SCIM | VAIDA ANDO ANAMARIA | Președinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |
JUHASZ ZOLTAN | Vicepreședinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
BOHM MELINDA | Secretar comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
TORMA PIROSCA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
KOVACS IRINA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
OZE ECATERINA LOREDANA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
ARVAI ANNA MARIA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
1.4. | Aprobat | Primar | 12.09.2018 |
2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei | Componenta revizuită | Modalitatea reviziei | Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
2.1. | Ediţia I | X | X | X |
2.2. | Revizia 1 | |||
2.3. | Revizia 2 |
3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt | Scopul difuzării | Ex. nr. | Compartiment | Funcţia | Numele şi prenumele | Data primirii | Semnătura |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
3.1 | Aplicare | 1 | 12.09.2018 | ||||
3.2. | Informare | 1 | Conducere | Primar | 12.09.2018 | ||
Conducere | Viceprimar | 12.09.2018 | |||||
Secretar UAT | Secretar | 12.09.2018 | |||||
3.3. | Evidență | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
3.4. | Arhivare | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
Arhivare | 1 | Compartiment de specialitate conform dispoziție primar și/sau fișa postului și/ sau anexei la fișa postului | Secretar | 12.09.2018 | |||
3.5. | Alte scopuri | – | – | – | – | – |
4. Scopul procedurii
Primaria Comunei Dorobanți trebuie să definească obiectivele determinante, legate de scopurile sale, precum si cele complementare, legate de fiabilitatea informatiilor, conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne si să comunice obiectivele definite tuturor salariatilor si tertilor interesati.
Procedura se va aduce la indeplinire prin formularea listei cu obiective generale (Anexa1) si a listei cu obiective specifice (Anexa2).
DOMENIUL DE APLICARE
Procedura se aplică în cadrul Primariei Comunei Dorobanți.
Procedura priveste elaborarea obiectivelor generale si specifice.
Trasarea obiectivelor se afla in stransa legatura cu Planificarea, Coordonarea si sunt esentiale pentru aplicarea unei proceduri de monitorizare a performantelor.
Compartimentele implicate ca furnizoare de date: toate compartimentele din structura Primariei Comunei Dorobanți.
Compartimente implicate ca beneficiare de rezultate ale activitătii procedurale: toate compartimentele din structura Primariei Comunei Dorobanți.
6. DOCUMENTE DE REFERINTA
6.1. REGLEMENTĂRI INTERNAȚIONALE
–
6.2. LEGISLATIE PRIMARA:
6.2.1. Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.2.2. Legea 215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare;
Codul muncii, cu modificarile ulterioare
Legea 182/2002- privind protectia informatiilor clasificate
6.3. LEGISLATIE SECUNDARA :
6.3.1. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTARI INTERNE ALE ENTITATII PUBLICE:
6.4.1. Regulamentul de Organizare si Functionare ;
6.4.2. Regulamentul de Ordine Interna;
6.4.3. Fisa postului.
7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ
Nr. Crt. | Termenul | Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
Procedurã | Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor; PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Comunei Dorobanți; Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.; PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Comunei Dorobanți; PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Comunei Dorobanți; | |
2. | Ediţie a unei proceduri | Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată |
3. | SCIM | Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial |
4. | Analiză | Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite |
5. | Părţi interesate | Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează |
6. | Competenta | Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului |
7. | Responsabilitatea | Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta |
8. | Raportarea | Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor |
9. | Grupul de lucru | Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului. |
10. | Structura organizatorică | Configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public. |
Nr. Crt. | Abrevierea | Termenul abreviat |
1. | P.O. | Procedura operaţională |
2. | E | Elaborare |
3. | V | Verificare |
4. | A | Aprobare |
5. | Ap. | Aplicare |
6. | Ah. | Arhivare |
DESCRIEREA PROCEDURII
Generalităţi:
Obiectivele generale sunt concordante cu misiunea Primariei Comunei Dorobanți;
Primaria Comunei Dorobanți transpune obiectivele generale in obiective specifice si in rezultate asteptate pentru fiecare activitate si le comunica personalului;
Obiectivele trebuie astfel definite incat sa raspunda pachetului de cerinte „S.M.A.R.T.„);
S – Precise (in limba engleze: Specific); M – Masurabile si verificabile (in limba engleza: Measurable and verifiable); A – Necesare (in limba engleza: Appropriate); R – Realiste (in limba engleza: Realistic); T – Cu termen de realizare (in limba engleza: Time – dependent);
Fixarea obiectivelor reprezinta atributul managementului, iar responsabilitatea realizarii acestora revine atat managementului, cat si personalului din cadrul instituţiei;
Multitudinea si complexitatea obiectivelor impune utilizarea unor criterii diverse de grupare, cu scopul de a facilita concretizarea responsabilitatilor, raspunderilor, de a asigura operativitate in cunoasterea rezultatelor, etc.
Procesul de implementare:
Definirea obiectivelor strategice, generale si specifice ale Primariei Comunei Dorobanți.
Obiective strategice: se fixeaza pentru un termen cuprins intre 3-5 ani; afferent acestora se elaboreaza si adopta o strategie, in vederea atingerii lor; fiecare obiectiv strategic se descompune in obiective aferente fiecarui exercitiu financiar;
Obiective anuale: sunt obiectivele generale, derivate si specifice ale Primariei Comunei Dorobanți.
Obiectivele derivate si specifice sunt, in mod logic, o detaliere a obiectivelor/obiectivului general al primariei; acestea vor devein, la randul lor, obiective generale pentru compartimentul in al caror specific se regasesc.
Obiectivele sunt, in general, grupate in trei categorii:
Cele care privesc eficacitatea si eficienta functionarii;
Cele care privesc fiabilitatea informatiilor interne si externe;
Cele referitoare la conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne.
Definirea rezultatelor asteptate pentru fiecare obiectiv stabilit.
Rezultatele definite trebuie sa fie comensurabile, in vederea cuantificarii gradului de indeplinire a obiectivelor.
Exemplu: Unul dintre obiectivele specifice ale Primariei Comunei Dorobanți poate fi perfectionarea competentelor si abilitatilor personalului; rezultatul preconizat pentru acest obiectiv ar putea fi: instruirea prin participarea la programe de formare profesionala continua a 5 functionari publici, pe tema….., pana la data de…. .
Faza | Actiune | Responsabil | Documente aplicabile | Inregistrari emise |
1 | Identificarea obiectivelor generale şi specifice – pentru toate compartimentele din cadrul Primariei Comunei Dorobanți | – Comisia – Sefi compartimente – Responsabilii pentru elaborarea, dezvoltarea şi implementarea sistemelor de control managerial de la nivelul fiecarui compartiment | -PO Semnalarea neregularitatilor; -PO Analiza riscurilor | -Lista obiectivelor generale -Lista obiectivelor specifice |
2 | Stabilirea riscurilor semnificative | – Comisia – Sefi compartimente -Responsabilii pentru elaborarea, dezvoltarea şi implementarea sistemelor de control managerial de la nivelul fiecarui compartiment | -PO Analiza riscurilor | Rapoarte |
3 | Numirea persoanelor responsabile de elaborarea obiectivelor generale si specifice aferente sistemului de control managerial | – Primarul Comunei Dorobanți | -PO Analiza riscurilor; – PO Separarea atributiilor; – PO Semnalarea neregularitaþilor; | Decizii numire |
Modul de lucru:
Actiuni preliminare efectuate in vederea stabilirii obiectivelor generale si specifice
Stabilirea obiectivelor si elaborarea acestora.
Faza | Actiune | Responsabil | Doc. aplicabile | Inregistrari emise |
1 | Convocarea persoanelor responsabile de elaborarea obiectivelor | – Comisia | -Decizii de numire | Notificare |
2 | Stabilirea obiectivelor generale | – Persoanele care elaboreaza obiectivele generale si specifice aferente sistemului de control managerial. | -PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice | Lista obiectivelor generale |
3 | Elaborarea obiectivelor | – Persoanele care elaboreaza obiectivele generale si specifice aferente sistemului de control managerial. – Comisia – Sefi compartimente | -PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice; -PO Analiza riscurilor; | Lista obiectivelor generale; Lista obiectivelor specifice |
4 | Stabilirea obiectivelor specifice | – Sefi compartimente | -PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice; -PO Analiza riscurilor; | Lista obiectivelor specifice |
5 | Elaborarea obiectivelor specifice pe functii si compartimente. | – Comisia – Sefi compartimente | -PO- modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice; -PO Analiza riscurilor; | Lista obiectivelor specifice pe functii si compartimente |
6 | Aprobarea obiectivelor | – Primarul Comunei Dorobanți | -PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice; -PO Analiza riscurilor; | Lista obiectivelor aprobate |
7 | Difuzarea obiectivelor aprobate la nivelurile şi funcţiile relevante | – Personal desemnat | -PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice; -PO Analiza riscurilor; | Lista de difuzare |
8 | Instruirea personalului privind obiectivelor specifice sistemului de control managerial pe functii si compartimente. | – Sefi compartimente | -PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice; -PO Analiza riscurilor; | Proces verbal de instruire |
Monitorizarea si analiza indeplinirii obiectivelor aferente sistemului de control managerial
Faza | Actiune | Responsabil | Documente aplicabile | Inregistrari emise |
1 | Monitorizarea obiectivelor | – Comisia – Sefi compartimente | – PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice; | Rapoarte |
2 | Monitorizarea obiectivelor specifice | – Comisia – Sefi compartimente | -PO Achiziţii publice; -PO Gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar; efectuarea operaţiunilor de încasări şi plăţi; -PO Analiza riscurilor; – PO Accesul la resurse; | Rapoarte |
3 | Raportarea periodica a nivelului de atingere a obiectivelor specifice | – Sefi compartimente | – PO Informarea; – PO Comunicarea; –PO Analiza riscurilor. | Rapoarte |
4 | Analiza periodica a nivelului de atingere a obiectivelor specifice | – Comisia – Sefi compartimente | – PO Informarea; – PO Comunicarea; –PO Analiza riscurilor. | Raport de analiza |
5 | Analiza efectuata de conducere – identificarea nivelului de atingere a obiectivelor | – Primarul Comunei Păuliș – Comisia | – PO Informarea; – PO Comunicarea; – PO Analiza riscurilor; | Raport de analiza |
Note :
La stabilirea obiectivelor se va tine cont de urmatoarele :
Strategia Primariei Comunei Dorobanți;
Aspecte specifice activităţii de control managerial, conform documentaţiei adoptate;
Riscuri semnificative la nivelul entităţii organizatorice, pentru obiectivele specifice;
Misiunea Primariei Comunei Dorobanți, atribuţiile instituţiei, programele de Guvern,
In elaborarea obiectivelor se tine cont de :
Principiile generale de prevenire a riscurilor;
Nivele de implicare a personalului ;
Obiectivele trebuie sa se integreze in structurile organizatorice existente ;
Obiectivele trebuie puse in practica la toate nivelele organizaţiei.
La stabilirea obiectivelor se iau in considerare urmatoarele elemente :
Capacitatea de atingere a obiectivelor;
In cadrul elaborarii obiectivelor aferente sistemului de control managerial, trebuie sa se respecte urmatoarele:
Stabilirea clara a responsabilitatilor si autoritatilor la fiecare functie si nivel ierarhic;
Alocarea resurselor umane si financiare;
Analiza periodica si revizuire in functie de necesitati.
Resurse necesare:
Resurse materiale
birotică, computere;
reţea internet ;
copiator;
imprimantă;
telefoane, fax-uri pentru legături operative cu alte compartimente şi cu structuri din afara instituţiei;
papetărie şi tipizate.
Resurse umane
Functionarii publici;
Personalul contractual,
Conducatorii de compartimente,
Comisia,
Primarul si Viceprimarul Comunei Dorobanți.
Resurse financiare
Conform bugetului aprobat pentru anul în curs.
9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII
Verifică și avizează procedura operațională.
9.2. PRIMARUL:
Aprobă procedura operațională.
9.3. SECRETAR:
Aplică procedura, sens în care desfășoară activități conform fișei postului;
10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI
CENTRALIZATOR ANEXE
Nr. anexă | Denumire anexă | Elaborator | Aprobat | Nr. Ex. | Arhivare | Alte el. | ||
Loc | Perioada | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 8 | |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | ||||||||
6. | ||||||||
7. | ||||||||
8. | ||||||||
9. | ||||||||
10. |
REGISTRE
Nr. anexă | Denumirea anexei | Elaborator | Aprobă | Număr de exemplare | Difuzare | Arhivare | Alte elemente | |
Loc | Perioadă | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. |
FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Modificare propusă | Justificare | Data | Semnătura |
FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Aviz favorabil | Aviz nefavorabil | ||||
DA | Semnătura | Data | Observaţii | Semnătura | Data | |||
LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII
Număr exemplar | Structură organizatorică | Nume şi prenume | Data primirii | Semnătura | Data retragerii | Data intrării în vigoare a procedurii | Semnătura |
11. CUPRINS
Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale | Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale |
Coperta | |
1. | Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
2. | Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale |
3. | Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
4. | Scopul procedurii operaţionale |
5. | Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale |
6. | Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale |
7. | Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională |
8. | Descrierea procedurii operaţionale |
9. | Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii |
10. | Anexe, înregistrări, arhivări |
11. | Cuprins |