Procedura operațională – Modalitatea de stabilire a obiectivelor (D2-S05-P026)

Print Friendly, PDF & Email

ROMÂNIA

JUDEȚUL ARAD

COMUNA DOROBANȚI

PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

MODALITATEA DE STABILIRE A OBIECTIVELOR

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D02-S05-P26 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 

4. Scopul procedurii

Primaria Comunei Dorobanți trebuie să definească obiectivele determinante, legate de scopurile sale, precum si cele complementare, legate de fiabilitatea informatiilor, conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne si să comunice obiectivele definite tuturor salariatilor si tertilor interesati.

Procedura se va aduce la indeplinire prin formularea listei cu obiective generale (Anexa1) si a listei cu obiective specifice (Anexa2).

  1. DOMENIUL DE APLICARE

Procedura se aplică în cadrul Primariei Comunei Dorobanți.

Procedura priveste elaborarea obiectivelor generale si specifice.

Trasarea obiectivelor se afla in stransa legatura cu Planificarea, Coordonarea si sunt esentiale pentru aplicarea unei proceduri de monitorizare a performantelor.

Compartimentele implicate ca furnizoare de date: toate compartimentele din structura Primariei Comunei Dorobanți.

Compartimente implicate ca beneficiare de rezultate ale activitătii procedurale: toate compartimentele din structura Primariei Comunei Dorobanți.

6. DOCUMENTE DE REFERINTA

6.1. REGLEMENTĂRI INTERNAȚIONALE

6.2. LEGISLATIE PRIMARA:

6.2.1. Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.2.2. Legea 215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare;

      1. Codul muncii, cu modificarile ulterioare

      2. Legea 182/2002- privind protectia informatiilor clasificate

6.3. LEGISLATIE SECUNDARA :

6.3.1. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;

6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTARI INTERNE ALE ENTITATII PUBLICE:

6.4.1. Regulamentul de Organizare si Functionare ;

6.4.2. Regulamentul de Ordine Interna;

6.4.3. Fisa postului.

7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ

7.1. DEFINIŢII ALE TERMENILOR

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

 

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Comunei Dorobanți;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Comunei Dorobanți;

2.

Ediţie a unei proceduri

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

3.

SCIM

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului

7.

Responsabilitatea

Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta

8.

Raportarea

Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor

9.

Grupul de lucru

Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului.

10.

Structura organizatorică

Configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public.

7.2. ABREVIERI ALE TERMENILOR

Nr. Crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

P.O.

Procedura operaţională

2.

E

Elaborare

3.

V

Verificare

4.

A

Aprobare

5.

Ap.

Aplicare

6.

Ah.

Arhivare

  1. DESCRIEREA PROCEDURII

Generalităţi:

  • Obiectivele generale sunt concordante cu misiunea Primariei Comunei Dorobanți;

  • Primaria Comunei Dorobanți transpune obiectivele generale in obiective specifice si in rezultate asteptate pentru fiecare activitate si le comunica personalului;

  • Obiectivele trebuie astfel definite incat sa raspunda pachetului de cerinte „S.M.A.R.T.„);

S – Precise (in limba engleze: Specific); M – Masurabile si verificabile (in limba engleza: Measurable and verifiable); A – Necesare (in limba engleza: Appropriate); R – Realiste (in limba engleza: Realistic); T – Cu termen de realizare (in limba engleza: Time – dependent);

  • Fixarea obiectivelor reprezinta atributul managementului, iar responsabilitatea realizarii acestora revine atat managementului, cat si personalului din cadrul instituţiei;

  • Multitudinea si complexitatea obiectivelor impune utilizarea unor criterii diverse de grupare, cu scopul de a facilita concretizarea responsabilitatilor, raspunderilor, de a asigura operativitate in cunoasterea rezultatelor, etc.

Procesul de implementare:

  • Definirea obiectivelor strategice, generale si specifice ale Primariei Comunei Dorobanți.

Obiective strategice: se fixeaza pentru un termen cuprins intre 3-5 ani; afferent acestora se elaboreaza si adopta o strategie, in vederea atingerii lor; fiecare obiectiv strategic se descompune in obiective aferente fiecarui exercitiu financiar;

Obiective anuale: sunt obiectivele generale, derivate si specifice ale Primariei Comunei Dorobanți.

Obiectivele derivate si specifice sunt, in mod logic, o detaliere a obiectivelor/obiectivului general al primariei; acestea vor devein, la randul lor, obiective generale pentru compartimentul in al caror specific se regasesc.

Obiectivele sunt, in general, grupate in trei categorii:

  • Cele care privesc eficacitatea si eficienta functionarii;

  • Cele care privesc fiabilitatea informatiilor interne si externe;

  • Cele referitoare la conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne.

Definirea rezultatelor asteptate pentru fiecare obiectiv stabilit.

Rezultatele definite trebuie sa fie comensurabile, in vederea cuantificarii gradului de indeplinire a obiectivelor.

Exemplu: Unul dintre obiectivele specifice ale Primariei Comunei Dorobanți poate fi perfectionarea competentelor si abilitatilor personalului; rezultatul preconizat pentru acest obiectiv ar putea fi: instruirea prin participarea la programe de formare profesionala continua a 5 functionari publici, pe tema….., pana la data de…. .

Faza

Actiune

Responsabil

Documente aplicabile

Inregistrari emise

1

Identificarea obiectivelor generale şi specifice – pentru toate compartimentele din cadrul Primariei Comunei Dorobanți

– Comisia

– Sefi compartimente

– Responsabilii pentru elaborarea, dezvoltarea şi implementarea sistemelor de control managerial de la nivelul fiecarui compartiment

-PO Semnalarea neregularitatilor;

-PO Analiza riscurilor

-Lista obiectivelor generale

-Lista obiectivelor specifice

2

Stabilirea riscurilor semnificative

– Comisia

– Sefi compartimente

-Responsabilii pentru elaborarea, dezvoltarea şi implementarea sistemelor de control managerial de la nivelul fiecarui compartiment

-PO Analiza riscurilor

Rapoarte

3

Numirea persoanelor responsabile de elaborarea obiectivelor generale si specifice aferente sistemului de control managerial

Primarul Comunei Dorobanți

-PO Analiza riscurilor;

PO Separarea atributiilor;

PO Semnalarea neregularitaþilor;

Decizii numire

Modul de lucru:

  • Actiuni preliminare efectuate in vederea stabilirii obiectivelor generale si specifice

  • Stabilirea obiectivelor si elaborarea acestora.

Faza

Actiune

Responsabil

Doc. aplicabile

Inregistrari emise

1

Convocarea persoanelor responsabile de elaborarea obiectivelor

Comisia

-Decizii de numire

Notificare

2

Stabilirea obiectivelor generale

– Persoanele care elaboreaza obiectivele generale si specifice aferente sistemului de control managerial.

-PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice

Lista obiectivelor generale

3

Elaborarea obiectivelor

– Persoanele care elaboreaza obiectivele generale si specifice aferente sistemului de control managerial.

Comisia

– Sefi compartimente

-PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice;

-PO Analiza riscurilor;

Lista obiectivelor generale;

Lista obiectivelor specifice

4

Stabilirea obiectivelor specifice

– Sefi compartimente

-PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice;

-PO Analiza riscurilor;

Lista obiectivelor specifice

5

Elaborarea obiectivelor specifice pe functii si compartimente.

Comisia

– Sefi compartimente

-PO- modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice;

-PO Analiza riscurilor;

Lista obiectivelor specifice pe functii si compartimente

6

Aprobarea obiectivelor

Primarul Comunei Dorobanți

-PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice;

-PO Analiza riscurilor;

Lista obiectivelor aprobate

7

Difuzarea obiectivelor aprobate la nivelurile şi funcţiile relevante

– Personal desemnat

-PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice;

-PO Analiza riscurilor;

Lista de difuzare

8

Instruirea personalului privind obiectivelor specifice sistemului de control managerial pe functii si compartimente.

– Sefi compartimente

-PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice;

-PO Analiza riscurilor;

Proces verbal de instruire

  • Monitorizarea si analiza indeplinirii obiectivelor aferente sistemului de control managerial

Faza

Actiune

Responsabil

Documente aplicabile

Inregistrari emise

1

Monitorizarea obiectivelor

Comisia

– Sefi compartimente

PO modalitatea de stabilire a obiectivelor generale si specifice;

Rapoarte

2

Monitorizarea obiectivelor specifice

Comisia

– Sefi compartimente

-PO Achiziţii publice;

-PO Gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar; efectuarea operaţiunilor de încasări şi plăţi;

-PO Analiza riscurilor;

PO Accesul la resurse;

Rapoarte

3

Raportarea periodica a nivelului de atingere a obiectivelor specifice

– Sefi compartimente

PO Informarea;

PO Comunicarea;

PO Analiza riscurilor.

Rapoarte

4

Analiza periodica a nivelului de atingere a obiectivelor specifice

Comisia

– Sefi compartimente

PO Informarea;

PO Comunicarea;

PO Analiza riscurilor.

Raport de analiza

5

Analiza efectuata de conducere – identificarea nivelului de atingere a obiectivelor

Primarul Comunei Păuliș

Comisia

PO Informarea;

PO Comunicarea;

PO Analiza riscurilor;

Raport de analiza

  • Note :

  1. La stabilirea obiectivelor se va tine cont de urmatoarele :

  • Strategia Primariei Comunei Dorobanți;

  • Aspecte specifice activităţii de control managerial, conform documentaţiei adoptate;

  • Riscuri semnificative la nivelul entităţii organizatorice, pentru obiectivele specifice;

  • Misiunea Primariei Comunei Dorobanți, atribuţiile instituţiei, programele de Guvern,

  1. In elaborarea obiectivelor se tine cont de :

  • Principiile generale de prevenire a riscurilor;

  • Nivele de implicare a personalului ;

  • Obiectivele trebuie sa se integreze in structurile organizatorice existente ;

  • Obiectivele trebuie puse in practica la toate nivelele organizaţiei.

  1. La stabilirea obiectivelor se iau in considerare urmatoarele elemente :

  • Capacitatea de atingere a obiectivelor;

In cadrul elaborarii obiectivelor aferente sistemului de control managerial, trebuie sa se respecte urmatoarele:

  • Stabilirea clara a responsabilitatilor si autoritatilor la fiecare functie si nivel ierarhic;

  • Alocarea resurselor umane si financiare;

  • Analiza periodica si revizuire in functie de necesitati.

Resurse necesare:

Resurse materiale

  • birotică, computere;

  • reţea internet ;

  • copiator;

  • imprimantă;

  • telefoane, fax-uri pentru legături operative cu alte compartimente şi cu structuri din afara instituţiei;

  • papetărie şi tipizate.

Resurse umane

  • Functionarii publici;

  • Personalul contractual,

  • Conducatorii de compartimente,

  • Comisia,

  • Primarul si Viceprimarul Comunei Dorobanți.

Resurse financiare

  • Conform bugetului aprobat pentru anul în curs.

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII

9.1. COMISIA SCIM:

  • Verifică și avizează procedura operațională.

9.2. PRIMARUL:

  • Aprobă procedura operațională.

9.3. SECRETAR:

  • Aplică procedura, sens în care desfășoară activități conform fișei postului;

10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

 

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

 

5

6

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnătura

        
        
        
        
        
        
        
        

11. CUPRINS

Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale

 

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

2.

Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

3.

Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale

4.

Scopul procedurii operaţionale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale

6.

Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale

7.

Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională

8.

Descrierea procedurii operaţionale

9.

Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii

10.

Anexe, înregistrări, arhivări

11.

Cuprins