Procedura operațională – Situațiile generatoare de întreruperi (D3-S11-PO36)

Print Friendly, PDF & Email
ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
COMUNA DOROBANȚI
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

SITUAȚIILE GENERATOARE DE ÎNTRERUPERI

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D3-S11-PO36 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 

4. SCOPUL PROCEDURII

Prezenta procedura situațiile generatoarede întreruperi.

5. DOMENIUL DE APLICARE

Procedura se aplica tuturor proceselor privin situațiile generatoatre de intreruperi.

Compartimente implicate in procesul activitatii:

  • toate compartimentele Primăriei Comunei Dorobanți.

6. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂŢII PROCEDURALE

REGLEMENTĂRI INTERNAŢIONALE

Standarde internaţionale de management SREN ISO 9001:2001.

Legislatie primara:

    1. Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

    2. Legea 215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare;

    3. Codul muncii, cu modificarile ulterioare;

    4. Legea 182/2002- privind protectia informatiilor clasificate.

Legislatie secundară:

    1. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.

Alte documente, inclusiv reglementari interne ale entitatii publice:

    1. Regulamentul de Organizare si Functionare;

    2. Regulamentul de Ordine Interna;

    3. Fisa postului.

7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ

7.1. DEFINIŢII ALE TERMENILOR

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

1.

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoară la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți.

2.

Ediţie a unei proceduri

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

3.

SCIM

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial;

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite;

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţiainteracţionează;

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului;

7.

Responsabilitatea

Reprezintaobligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta;

8.

Raportarea

Reprezintaobligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor;

9.

Grupul de lucru

Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului;

10.

Structura organizatorică

Configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şirelaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public.

7.2. ABREVIERI ALE TERMENILOR

Nr. Crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

P.O.

Procedura operaţională

2.

E

Elaborare

3.

V

Verificare

4.

A

Aprobare

5.

Ap.

Aplicare

6.

Ah.

Arhivare

8. SITUATII GENERATOARE DE INTRERUPERI IN DERULAREA ACTIVITATII:

  1. Dezastre/calamitati naturale – se vor respecta planurile privind gestionarea situatiilor in caz de dezastre naturale si planurile de protectie civila elaborate de catre MAI.

  1. Erori ale sistemului informatic/intreruperi in furnizarea energiei electrice – in vederea limitarii eventualelor pagube produse de astfel de incidente, se recomanda instituirea unui sistem de back-up de date, care sa protejeze informatiile elaborate si stocate in sistemul informatic al Primăriei Comunei Dorobanți. De asemenea, in vederea asigurarii continuitatii activitatilor vitale, se recomanda instalarea unui sistem alternativ de generare a energiei electrice, care sa asigura functionarea acelor sisteme pe o perioada minima (30 min – 2 ore).

  1. Defectiuni ale echipamentelor/utilajelor din dotarea Primariei – se vor incheia contracte de mentenanta/ reparatii cu firme specializate. De asemene,a se v asigura utilizarea corecta a tuturor dotarilor Primăriei Comunei Dorobanți prin instruirea personalului cu atributii in acest sens.

Echipmantele/utilajele/dotarile aflate in patrimoniul Primăriei Comunei Dorobanți vor fi inspectate periodic in vederea stabilirii starii de functionare; se vor inlocui orice piese defecte/uzate la timp, se vor respecta termenele de revizie. De asemenea, in cazul invechirii anumitor dotari, se va avea in vedere inlocuirea acestora prin includerea achizitionarii unor echipamente noi in planul anual de achizitii publice al Primariei.

  1. Lipsa resurselor materiale necesare derularii activitatilor – pentru a evita paritia unei astfel de situatii, procedurile de achizitie publica vor fi demarate din timp, in asa fel incat perioada necesara validarii documentatiilor, precum si elaborarii si evaluarii ofertelor sa fie luata in considerare. De asemnea, la stabilirea datei demararii procedurilor de achizitie publica se va avea in vedere si termenul legal prevazut pentru sokutionarea unor eventuale contestatii.

  1. Diminuarea numarului de personal, urmare a pensionarilor/concediilor de crestere copil/concediilor de boala, etc. – in vederea rezolvarii acestei situatii, se va stabili o procedura privind delegarea atributiilor, in asa fel incat contiunitatea activitatii sa fie asigurata. De asmenea, se va avea in vedere instruirea personalului Primăriei Comunei Dorobanți prin participarea la cursuri de formare profesionala, in asa fel incat activitatile sa poata fi derulate de cat mai multe persoane. Totodata, in conditiile prevazute prin lege, se va avea in vedere organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante, sau anumite responsabilitati se vor externaliza.

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII

9.1. COMISIA SCIM:

  • Verifică și avizează procedura operațională.

9.2. PRIMARUL:

  • Aprobă procedura operațională.

9.3. SECRETAR:

  • Aplică procedura, sens în care desfășoară activități conform fișei postului.

10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

Dif.

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

 

5

6

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnătura

        
        
        
        
        
        
        
        

11. CUPRINS

Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale

0.

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

2.

Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

3.

Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale

4.

Scopul procedurii operaţionale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale

6.

Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale

7.

Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională

8.

Descrierea procedurii operaţionale

9.

Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii

10.

Anexe, înregistrări, arhivări

11.

Cuprins