Procedura operațională – COMISIA DE DISCIPLINĂ (D1-S01-PO04)

Print Friendly, PDF & Email
ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
COMUNA DOROBANȚI
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

COMISIA DE DISCIPLINĂ

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D01-S01-P04 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 

4. SCOPUL PROCEDURII OPERAŢIONALE

4.1. Stabileşte modul de realizare a activităţii, compartimentele şi persoanele implicate. Procedura se aplică de către membrii titulari, membrii supleanţi, secretarul titular, secretarul supleant din comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți.

4.2. Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.

4.3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.

4.4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei.

5. DOMENIUL DE APLICARE A PROCEDURII OPERAŢIONALE

5.1. Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura operaţională.

Stabilirea unui set unitar de reguli privind modul de soluţionare a sesizării privitoare la faptele functionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Dorobanți sesizate ca abateri disciplinare și stabilirea responsabilităţilor privind analizarea faptelor funcţionarilor publici sesizate ca abateri disciplinare şi propunerea modului de soluţionare, prin individualizarea sancţiunii aplicabile sau clasarea sesizării, după caz.

5.2. Delimitarea explicită a activităţii procedurale în cadrul portofoliului de activităţi desfăşurate de entitatea publică.

5.3. Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedurală.

5.4. Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurale; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii.



6. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂŢII PROCEDURATE

6.1. Reglementări internaționale

6.1.1. Standardele internaționale de management – SREN ISO 9001:2001;

6.2. Legislație primară

6.2.1. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcționarilor publici;

6.2.2. Ordinul nr. 3753/2015 privind monitorizarea respectării normelor de conduită de către funcționarii publici și a implementării procedurilor disciplinare;

6.2.3. HG nr. 1344 din 31 octombrie 2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină;

6.2.4. Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită al personalului contractului din autoritățile și instituțiile publice;

6.2.5. Legea nr.53/2003-Codul Muncii;

6.5.6. Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.5.7. Legea nr. 251/2004 privind unele masuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol in exercitarea mandatului sau a functiei;

6.5.8. Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.3. Legislaţie secundară

6.3.1. Procedura operațională elaborarea procedurilor interne;

6.3.2. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;

6.3.3. Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern managerial si controlul financiar preventiv, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.4. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale entităţii publice

6.4.1. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;

6.4.2. Regulamentul Intern;

6.4.3. Fişele postului;

6.4.4. Procedura Circuitul documentelor;

6.4.5. Procedura Structura organizatorică;

6.4.6. Codul etic.

7. DEFINIŢII SI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZATI

7.1. Definiţii ale termenilor

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

 

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Comunei Dorobanți ;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Comunei Dorobanți;

2.

Ediţie a unei proceduri operaţionale

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

3.

Sistem de control managerial

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului

7.

Responsabilitatea

Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta

8.

Raportarea

Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor

9.

Grupul de lucru

Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului Comunei Dorobanți

10

Structura organizatorică

configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public.

7.2. Abrevieri:

Nr. crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

PO

Procedura operaţională

2.

E.

Elaborare

3.

V.

Verificare

4.

Av.

Avizare

5.

Ap.

Aprobare

6.

Ap.

Aplicare

7.

Ah.

Arhivare

8.

PS

Procedurã de sistem

9.

PL

Procedurã de lucru

10.

RU

Resurse Umane

8. DESCRIEREA PROCEDURII OPERAȚIONALE

8.1. GENERALITATI

Comisiile de disciplină sunt structuri deliberative, fără personalitate juridică, independente în exercitarea atribuţiilor ce le revin, care au competenţa de a analiza faptele funcţionarilor publici sesizate ca abateri disciplinare şi de a propune modul de soluţionare, prin individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile sau clasarea sesizării, după caz.

Comisia de disciplina se constituie prin Dispozitie a Primarului Comunei Dorobanți si are în componenţă 3 membri titulari, funcţionari publici definitivi numiţi în funcţia publică pe perioadă nedeterminată. Doi membri sunt desemnaţi de catre Primarul Comunei Dorobanți, iar al treilea membru este desemnat, după caz, de organizaţia sau organizaţiile sindicale reprezentative ori de majoritatea funcţionarilor publici din cadrul Comunei Dorobanți, în cazul în care sindicatul nu este reprezentativ sau funcţionarii publici nu sunt organizaţi în sindicat. Alegerea reprezentanţilor funcţionarilor publici se face prin vot secret.

Pentru fiecare membru titular al comisiei de disciplină se desemnează, câte un membru supleant. Membrul supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa membrului titular corespunzător din comisia de disciplină, în cazul suspendării mandatului membrului titular corespunzător, respectiv în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen, în condiţiile prezentei hotărâri.

Membrii titulari şi membrii supleanţi ai comisiei de disciplină se numesc pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului.

Preşedintele comisiei de disciplină se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceştia. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales preşedinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate juridică sau, în cazul în care acesta nu există, membrul care are cea mai mare vechime în funcţia publică.

Comisia de disciplină are un secretar titular şi un secretar supleant, numiţi de catre Primarul Comunei Dorobanți pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului. Secretarul titular al comisiei de disciplină şi secretarul supleant nu sunt membri ai comisiei de disciplină.

Comisia de disciplină are obligatia ca, in urma cercetarii unei abateri disciplinare, sa inainteze Primarului Comunei Dorobanți un raport de propunere a sancţiunii disciplinare aplicabile sau, după caz, raportul de clasare a sesizării.

Condiţii de desemnare şi mandatul membrilor comisiilor de disciplină.

Poate fi desemnat membru în comisia de disciplină funcţionarul public care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are o bună reputaţie profesională şi o conduită corespunzătoare în exercitarea funcţiei publice;

b) are studii superioare;

c) este funcţionar public definitiv, numit pe perioadă nedeterminată;

d) nu se află în cazurile de incompatibilitate (prevăzute mai jos);

Cel puţin unul dintre membrii comisiei de disciplină trebuie sa fie absolvent de studii superioare, juridice sau administrative. In cazul in care aceasta cerinta nu poate fi indeplinita – în situaţia în care nu există cel puţin un funcţionar public care are studii juridice sau administrative, în comisia de disciplină poate fi desemnat membru unul dintre funcţionarii publici încadraţi pe funcţii publice din clasele I sau, după caz, a II-a.

Nu poate fi desemnat ca membru în comisia de disciplină funcţionarul public care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:

  • este soţ, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoane care fac parte din conducerea Comunei Dorobanți, care au competenţa legală de a numi membrii în comisia de disciplină, sau de a aplica sancţiunea disciplinară sau cu ceilalţi funcţionari publici desemnaţi membri în comisie;

  • a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată, conform legii.

Membrii comisiei de disciplină îşi exercită mandatul de la data emiterii actului administrativ de constituire a comisiei de disciplină până la data expirării duratei acestuia.

Cu 30 de zile înainte de data expirării duratei mandatului membrilor comisiei de disciplină, Primaria Comunei Dorobanți are obligaţia iniţierii procedurilor de constituire a comisiei de disciplină al cărei mandat urmează a intra în vigoare.

Mandatul de membru al comisiei de disciplină se suspendă în cazul în care:

  • soţul, ruda sau afinul său, până la gradul al patrulea inclusiv, exercită cu caracter temporar funcţia care implică competenţa legală de a numi reprezentanţi în comisia de disciplină ori de a aplica sancţiunea disciplinară, pentru perioada numirii temporare în cadrul Comunei Dorobanți, pentru cercetarea administrativă în cauză;

  • este în concediu de odihnă, medical sau alt concediu, este delegat ori detaşat în cadrul altei autorităţi sau instituţii publice ori este suspendat din funcţia publică, pentru perioada concediului, delegării, detaşării sau suspendării raportului de serviciu, dar nu mai mult de 6 luni consecutive;

  • comisia de disciplină a primit o sesizare din partea sau cu privire la un funcţionar public cu care membrul comisiei de disciplină este soţ, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, pentru cercetarea administrativă în cauză;

  • s-a pronunţat în orice mod cu privire la fapta sesizată ca abatere disciplinară anterior propunerii comisiei de disciplină pentru soluţionarea cauzei, pentru cercetarea administrativă în cauză;

  • comisia de disciplină a primit o sesizare îndreptată împotriva sa, pentru cercetarea administrativă în cauză;

  • se află în una dintre situaţiile de conflict de interese pentru cercetarea administrativă în cauză;

  • solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 60 de zile consecutive, pentru perioada solicitată.

În caz de suspendare a mandatului unui membru al comisiei de disciplină, şedinţele se desfăşoară cu participarea membrului supleant corespunzător.

Membrul comisiei de disciplină care se află în una dintre situaţiile prevăzute mai sus are obligaţia de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia cunoştinţă de existenţa vreuneia dintre acestei situaţii. Suspendarea mandatului membrului comisiei de disciplină poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa uneia dintre situaţiile prevăzute mai sus.

Cererea de suspendare se face în scris, cu menţionarea perioadei pentru care se solicită suspendarea, şi se înaintează comisiei de disciplină, împreună cu probele doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.

Preşedintele comisiei de disciplină are obligaţia de a convoca ceilalţi membri ai comisiei de disciplină pentru întocmirea unui raport. Raportul comisiei de disciplină se întocmeşte în lipsa membrului care face obiectul cererii de suspendare, cu menţionarea expresă a perioadei pentru care se suspendă mandatul membrului comisiei de disciplină, şi se comunică:

a) Primarului Comunei Dorobanți;

b) membrului comisiei de disciplină care a făcut obiectul cererii de suspendare;

c) persoanei care a solicitat suspendarea, dacă este alta decât cea mentionata mai sus;

d) membrului supleant, în cazul în care acesta va face parte din comisia de disciplină pe durata suspendării titularului.

În situaţia în care mandatul membrului care are calitatea de preşedinte al comisiei de disciplină se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului titularului, preşedintele comisiei de disciplină se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia.

Membrii şi secretarul comisiei de disciplină se află în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii:

  • au relaţii cu caracter patrimonial cu funcţionarul public a cărui faptă sesizată ca abatere disciplinară este cercetată;

  • interesele patrimoniale personale, ale soţului, soţiei sau rudelor de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea atribuţiilor corespunzătoare care îi revin potrivit calitatii de membru/secretar al Comisiei de disciplina;

  • se află în raporturi ierarhice directe cu funcţionarul public a cărui faptă sesizată ca abatere disciplinară este cercetată;

  • se află în relaţii de prietenie sau duşmănie cu funcţionarul public a cărui faptă este sesizată ca abatere disciplinară;

  • ori de câte ori consideră că integritatea, obiectivitatea şi imparţialitatea procedurii disciplinare pot fi afectate.

La prima şedinţă a comisiei de disciplină pentru analizarea oricărei sesizări adresate acesteia, membrii şi secretarul comisiei de disciplină au obligaţia de a depune o declaraţie pe propria răspundere că nu se află în niciunul dintre cazurile prevăzute mai sus.

În situaţia în care conflictul de interese intervine pe parcursul procedurii disciplinare, membrii şi secretarul comisiei au obligaţia de a actualiza declaraţia privind existent conflictului de interese si de a solicita suspendarea mandatului, neindeplinirea acestei obligatii constituind abatere disciplinara si fiind cercetata ca atare. Declaraţiile privind conflicetele de interese se păstrează de către secretarul comisiei.

Mandatul de membru al comisiei de disciplină încetează:

  • la data expirării perioadei pentru care a fost desemnat în comisia de disciplină;

  • la data transferului în cadrul unei alte autorităţi sau instituţii publice;

  • la data la care a intervenit o situaţie de incompatibilitate;

  • atunci când se află în concediu medical sau alt concediu, este delegat ori detaşat în cadrul altei autorităţi sau instituţii publice ori este suspendat din funcţia publică pe o perioadă mai mare de 6 luni consecutive;

  • la data încetării raportului de serviciu;

  • la data solicitată de funcţionarul public, prin cerere scrisă motivată, cu privire la renunţarea la calitatea de membru în comisia de disciplină.

În caz de încetare a mandatului unui membru al comisiei de disciplină, se numeşte ca membru titular membrul supleant corespunzător şi se demarează procedura pentru desemnarea unui alt membru supleant.

Membrul comisiei de disciplină care se află în una dintre situaţiile prevăzute mai sus are obligaţia de a aduce la cunoştinţa comisiei de disciplină, prin cerere formulată în scris, existenţa cauzei de încetare a mandatului.

Încetarea mandatului membrului comisiei de disciplină poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa uneia dintre situatiile expuse anterior, prin inaintarea unei Cereri de încetare Comisiei de disciplină, împreună cu orice probe doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.

Preşedintele comisiei de disciplină convoacă ceilalţi membri ai comisiei de disciplină pentru întocmirea unui raport. Raportul comisiei de disciplină se întocmeşte în lipsa membrului care face obiectul cererii de încetare a mandatului de membru al comisiei de disciplină şi se comunică:

  • Primarului Comunei Dorobanți;

  • membrului comisiei de disciplină care a făcut obiectul cererii de încetare;

  • persoanei care a solicitat încetarea mandatului de membru al comisiei de disciplină;

  • membrului supleant, în cazul în care a fost numit în comisia de disciplină ca titular.

Membrii, secretarul comisiilor de disciplină care îşi desfăşoară activitatea în alte localităţi decât cea de domiciliu, precum şi persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurnă în condiţiile stabilite pentru salariaţii instituţiilor publice.

Orice persoană care constată desemnarea unui membru al comisiei de disciplină sau al secretarului acesteia fără respectarea prezentei proceduri se poate adresa instanţei de contencios administrative competente, în condiţiile prevăzute de lege.

Activitatea şi atribuţiile comisiei de disciplină

Activitatea comisiei de disciplină are la bază următoarele principii:

  • prezumţia de nevinovăţie, conform căruia funcţionarul public este considerat nevinovat pentru fapta sesizată ca abatere disciplinară comisiei de disciplină atât timp cât vinovăţia sa nu a fost dovedită;

  • garantarea dreptului la apărare, conform căruia funcţionarul public are dreptul de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apărarea sa şi de a fi asistat sau reprezentat pe parcursul procedurii de cercetare administrativă;

  • contradictorialitatea, conform căruia comisia de disciplină are obligaţia de a asigura persoanelor aflate pe poziţii divergente posibilitatea de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legătură cu abaterea disciplinară pentru care a fost sesizată comisia de disciplină;

  • proporţionalitatea, conform căruia trebuie respectat un raport correct între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele săvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinară propusă să fie aplicată;

  • legalitatea sancţiunii, conform căruia comisia de disciplină nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevăzute de lege;

  • unicitatea sancţiunii, conform căruia pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură sancţiune disciplinară;

  • celeritatea procedurii, conform căruia comisia de disciplină are obligaţia de a proceda fără întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a procedurilor prevăzute de lege şi de prezenta hotărâre;

  • obligativitatea opiniei, conform căruia fiecare membru al comisiei de disciplină are obligaţia de a se pronunţa pentru fiecare sesizare aflată pe rolul comisiei de disciplină.

Comisia de disciplină îşi desfăşoară activitatea numai în baza unei sesizări, în limitele şi raportat la obiectul acesteia.

Competenţele comisiei de disciplină se realizează prin exercitarea de către membrii comisiilor a atribuţiilor care le revin, cu respectarea principiilor independenţei, stabilităţii în cadrul comisiei, integrităţii, obiectivităţii şi imparţialităţii în analizarea faptelor şi luarea deciziilor.

Refuzul unui membru al comisiei de disciplină de a-şi exprima opinia sau abţinerea de la vot pe parcursul cercetării administrative constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform legii.

În desfăşurarea activităţii şi îndeplinirea atribuţiilor, membrii şi secretarul comisiei de disciplină au următoarele obligaţii:

  • să asigure prin activitatea desfăşurată respectarea legislaţiei în vigoare, precum şi aplicarea principiilor care stau la baza activitatii Comisiei de Disciplina, prevazute prin prezenta procedura, în derularea procedurii de cercetare administrativă;

  • să aducă la cunoştinţa preşedintelui comisiei de disciplină orice ingerinţă în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;

  • să participe la şedinţele de lucru, stabilite potrivit procedurii de cercetare administrativă;

  • să respecte confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, în condiţiile legii;

  • să nu îşi exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare;

  • să evite orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea şi funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată pe durata procedurii de cercetare administrativă;

  • să respecte regimul incompatibilităţilor şi al conflictului de interese şi să aplice prevederile legale privind modalităţile de evitare a conflictului de interese.

Membrii comisiei de disciplină pot absenta de la şedinţele de lucru stabilite potrivit procedurii de cercetare administrativă din motive obiective, aduse la cunoştinţa preşedintelui comisiei de disciplină, în scris, cu cel puţin două zile înaintea şedinţei comisiei de disciplină, fiind înlocuiţi de membrii supleanţi corespunzători. În cazul în care în această situaţie se află preşedintele comisiei de disciplină, acesta va fi înlocuit de membrul supleant corespunzător. Preşedintele comisiei de disciplină pentru şedinţa respectivă se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia.

Atribuţiile comisiei de disciplină sunt:

  • administrative;

  • funcţionale.

Comisia de disciplină îndeplineşte următoarele atribuţii administrative:

  • alege preşedintele comisiei de disciplină, în condiţiile prezentei hotărâri;

  • primeşte sesizările şi toate documentele care îi sunt adresate, după ce au fost înregistrate de secretarul comisiei de disciplină;

  • întocmeşte procese-verbale de sedinta;

  • întocmeşte rapoarte in urma derularii procedurii de cercetare disciplinara;

  • întocmeşte orice alte înscrisuri.

Comisia de disciplină se întruneşte în vederea alegerii preşedintelui în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului preşedintelui. Alegerea are loc prin vot secret. Este desemnat preşedinte al comisiei de disciplină membrul care cumulează cele mai multe voturi.

Comisia de disciplină îndeplineşte următoarele atribuţii funcţionale:

  • efectuează procedura de cercetare administrativă a faptei sesizate ca abatere disciplinară;

  • propune sancţiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propune clasarea sesizării, cu votul majorităţii membrilor comisiei;

  • propune menţinerea sau anularea sancţiunii disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, în cazul în care aceasta a fost contestată la conducătorul Comunei Dorobanți.

Contestaţia cu privire la sancţiunea disciplinară aplicată potrivit art. 77 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 188/1999, republicată, se depune în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării actului administrativ prin care aceasta a fost aplicată. În acest caz, Primarul Comunei Dorobanți sesizează comisia de disciplină în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei, Comisia de disciplină avand competenta să verifice dacă sancţiunea disciplinară a fost aplicată cu respectarea prevederilor art. 78 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată.

8.2. MOD DE LUCRU

Comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți este o structură deliberativă, fără personalitate juridică, independentă în exercitarea atribuţiilor ce-i revin, care are competenţa de a analiza faptele funcţionarilor publici din cadrul Primariei Comunei Dorobanți, sesizate ca abateri disciplinare şi propunerea modului de soluţionare, prin individualizarea sancţiunii aplicabile sau clasarea sesizării, după caz.

Comisia de disciplină pentru analizarea şi propunerea modului de soluţionare a sesizării privitoare la faptele funcţionarilor publici din cadrul instituţiei sesizate ca abateri disciplinare se constituie prin dispozitie a primarului Comunei Dorobanți şi are în componenţă 3 membri titulari, funcţionari publici definitivi numiţi în funcţia publică pe perioadă nedeterminată, desemnaţi astfel:

  1. doi membri desemnaţi de conducătorul instituţiei

  2. un membru desemnat, după caz, de organizaţia sau organizaţiile sindicale reprezentative ori de majoritatea funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice.

Pentru fiecare membru titular se desemnează în aceleaşi condiţii câte un membru supleant.

Preşedintele comisiei de disciplină se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceştia. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales preşedinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate juridică sau, în cazul în care acesta nu există, membrul care are cea mai mare vechime în funcţia publică.

Comisia de disciplină are un secretar titular şi un secretar supleant, numiţi de către conducătorul instituţiei prin dispozitia de constituire a comisiei.

Membrii titulari, membrii supleanţi, secretarul titular, secretarul supleant al comisiei se numesc pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului.

Comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți îşi desfăşoară activitatea numai în baza unei sesizări, în limitele şi raportat la obiectul acesteia.

Atribuţiile comisiei de disciplină sunt:

a) administrative;

b) funcţionale.

Atribuţiile administrative sunt următoarele:

a) primeşte sesizările şi toate documentele care îi sunt adresate, după ce au fost înregistrate de secretarul comisiei de disciplină;

b) întocmeşte procese-verbale, în condiţiile legii;

c) întocmeşte rapoarte, în condiţiile legii;

d) întocmeşte orice alte înscrisuri în condiţiile legii.

Atribuţiile funcţionale sunt următoarele:

a) efectuează procedura de cercetare administrativă a faptei sesizate ca abatere disciplinară;

b) propune sancţiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propune clasarea sesizării în condiţiile legii, cu votul majorităţii membrilor comisiei;

c) propune menţinerea sau anularea sancţiunii disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, în cazul în care aceasta a fost contestată la conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.

Activităţile desfăşurate de Comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți sunt următoarele:

1) Alegerea, prin vot secret al membrilor titulari, si dintre aceştia, a preşedintelui comisiei de disciplină.

2) Transmiterea de către funcţionarul public de la Compartimentul de relaţii cu publicul a sesizării, secretarului comisiei de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării.

3) Înregistrarea sesizării de către secretarul comisiei de disciplină în registrul de evidenţă al comisiei de disciplină.

4) Înaintarea sesizării de către secretarul comisiei de disciplină preşedintelui comisiei de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării.

5) Fixarea cu celeritate de către preşedintele comisiei de disciplină a termenului primei şedinţe a comisiei de disciplină.

6) Convocarea prin adresă scrisă a membrilor comisiei comunicatã personal, cu semnătură de primire, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin poştă electronică.

7) Desfăşurarea primei şedinţe a comisiei de disciplină pentru:

– verificarea respectării termenului de depunere a sesizării;

– identificarea obiectului sesizării şi stabilirea competenţei de soluţionare;

– verificarea elementelor constitutive ale sesizării.

8) Depunerea de către membrii şi secretarul comisiei de disciplină a declaraţiei pe proprie răspundere că nu se află în niciunul dintre cazurile prevăzute de art. 14 alin. (1) din H.G. nr. 1344/2007, modificată şi completată.

9) Întocmirea raportului privind clasarea sesizării dacă aceasta:

– nu a fost depusă în termenul prevăzut de lege;

– nu conţine elementele constitutive obligatorii prevăzute de lege;

– funcţionarul public nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate;

– priveşte acelaşi funcţionar public şi aceeaşi faptă săvârşită în aceleaşi;

circumstanţe pentru care s-a desfăşurat procedura de cercetare

administrativă şi s-a propus aplicarea unei sancţiuni disciplinare sau

clasarea sesizării.

10) Transmiterea sesizării comisiei de disciplină competente în situaţia în care obiectul sesizării nu se circumscrie sferei legale de competenţă a comisiei de disciplină.

11) Comunicarea declinării competenţei, prin adresă semnată de preşedinte şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia, persoanei care a formulat sesizarea.

Conexarea sesizărilor care au acelaşi obiect, formulate împotriva aceluiaşi funcţionar public.

12) Începerea procedurii de cercetare administrativă pentru sesizările care nu au fost clasate sau pentru care nu s-a declinat competenţa prin:

-stabilirea de către preşedintele comisiei de disciplină a datei şi locului desfăşurării următoarei şedinţe;

-convocarea membrilor comisiei;

– convocarea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată;

-convocarea persoanei care a formulat sesizarea.

13) Întocmirea procesului-verbal de delegare a competenţei cercetării administrative membrilor comisiei de disciplină/compartimentului de control din cadrul compartimentului de control din cadrul autorităţii sau instituţiei publice ierarhic superioare care va cuprinde:

– numărul de înregistrare al sesizării pentru care se deleagă competenţa cercetării administrative;

– persoana care a formulat seiszarea şi persoana împotriva căreia a fost formulată sesizarea;

– persoana/persoanele sau compartimentul către care se face delegarea de competenţă;

– limitele delegării de competenţă;

– termenul stabilit pentru prezentarea raportului;

– data;

– semnătura preşedintelui şi a celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi a secretarului.

14) Întocmirea de către persoanele/compartimentul de control care au efectuat cercetarea administrativă a unui raport care trebuie să cuprindă:

– rezultatele activităţii de cercetare;

-documentele care au stat la baza întocmirii acestuia.

15) Desfăşurarea procedurii de cercetare administrativă constând în:

-audierea persoanei care a formulat sesizarea;

-audierea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară;

-audierea altor persoane care pot oferi informaţii cu privire la soluţionarea cazului;

-prezentarea raportului întocmit de către persoanele/compartimentul de control care au efectuat cercetarea administrativă;

-administrarea probelor propuse de părţi, precum şi, dacă este cazul, a celor solicitate de comisia de disciplină.

16) Convocarea prin citaţie, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea termenului stabilit, a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară, a persoanelor care urmează a fi audiate, pentru prezentarea în faţa comisiei de disciplină sau a persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă.

17) Întocmirea procesului verbal de audiere care conţine întrebările formulate de membrii comisiei de disciplină sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă şi răspunsurile persoanei audiate.

18) Semnarea procesului verbal de audiere pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri ( membrii comisiei şi persoana audiată).

19) Întocmirea procesului verbal în care se consemnează lucrările fiecărei şedinţe a comisiei de disciplină.

20) Semnarea procesului verbal de şedinţă de către preşedintele şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia.

21) Dezbaterea cazului în baza:

– proceselor-verbale de şedinţă;

– proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea şi a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară;

– probelor administrate;

– raportului persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă în cazul în care s-a dispus efectuarea procedurilor de cercetare administrativă.

22) Formularea de propuneri în urma dezbaterii cazului cu votul majorităţii membrilor comisiei privind :

– aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr.188/1999, republicată, în cazul în care s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare;

– clasarea sesizării atunci când nu s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare.

23) Redactarea şi semnarea opiniei separate de către membrul comisiei care are o altă părere decât majoritatea, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină.

24) Individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public ţinându-se cont de:

-cauzele care au determinat săvârşirea abaterii disciplinare;

-împrejurările în care a fost săvârşită abaterea disciplinară;

-gradul de vinovăţie;

-gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;

-conduita funcţionarului public;

-existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public care nu au fost radiate în condiţiile prevăzute de lege.

25) Întocmirea, în termen de 5 zile lucrătoare de la data închiderii dezbaterii cazului, raportului cu privire la sesizarea în cauză care va cuprinde:

– numărul şi data de înregistrare ale sesizării;

– numele complet şi funcţia deţinută de funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară, precum şi instituţia în care îşi desfăşoară activitatea;

-numele complet şi domiciliul persoanei care a formulat sesizarea sau, după caz, locul de muncă şi funcţia deţinută de acesta;

-prezentarea pe scurt a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost săvârşită;

-probele administrate;

-propunerea privind sancţiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propunerea de clasare a sesizării;

-motivarea propunerii;

-numele complet şi semnăturile preşedintelui şi ale celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi ale secretarului acesteia.

– data întocmirii raportului

26) Comunicarea raportului comisiei de disciplină către:

Primarul Comunei Dorobanți ;

– persoana care a formulat sesizarea;

– funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată.

27) Întocmirea raportului de clasare a sesizării în situaţiile în care procedura de cercetare administrativă s-a finalizat în situaţiile prevăzute de art. 48, alin. (1), lit. b) şi c) din H.G. nr. 1344/2007.

28) Înaintarea raportului privind clasarea sesizării către:

Primarul Comunei Dorobanți;

– persoana care a formulat sesizarea.

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII

9.1. Comisia SCIM:

  • Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională.

  • Monitorizează aplicarea procedurii.



9.2. Primar:

  • În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale;

9.3. Comisia de disciplină

  • Aplică procedura sens în care desfășoară activități conform fișei postului.

  • Preşedintele comisiei de disciplină are următoarele atribuţii principale:

  • stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei de disciplină;

  • conduce şedinţele comisiei de disciplină;

  • coordonează activitatea comisiei de disciplină şi a secretarului acesteia;

  • reprezintă comisia de disciplină în faţa oricăror persoane fizice sau juridice.

  • Secretarul comisiei de disciplină are următoarele atribuţii principale:

  • primeşte şi înregistrează documentele adresate comisiei de disciplină în registrul de evidenţă al comisiei de disciplină;

  • convoacă membrii comisiei de disciplină, precum şi orice altă persoană, la solicitarea preşedintelui acesteia;

  • redactează şi semnează toate documentele emise de comisia de disciplină, alături de membrii acesteia, şi ţine evidenţa acestor documente;

  • primeşte şi transmite corespondenţa comisiei de disciplină;

  • efectuează alte lucrări necesare desfăşurării activităţii comisiei de disciplină, din dispoziţia preşedintelui acesteia.

Secretarul comisiei de disciplină, funcţionar public din cadrul Primariei Comunei Dorobanți , are următoarele atribuţii:

a) primeşte şi înregistrează documentele adresate comisiei de disciplină în registrul de evidenţă al comisiei de disciplină;

b) convoacă membrii comisiei de disciplină, precum şi orice altă persoană, la solicitarea preşedintelui acesteia;

c) redactează şi semnează toate documentele emise de comisia de disciplină, alături de membrii acesteia, şi ţine evidenţa acestor documente;

d) primeşte şi transmite corespondenţa comisiei de disciplină;

e) efectuează alte lucrări necesare desfăşurării activităţii comisiei de disciplină, din dispoziţia preşedintelui acesteia.

Preşedintele comisiei are urmãtoarele atribuţii:

a) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei de disciplină;

b) conduce şedinţele comisiei de disciplină;

c) coordonează activitatea comisiei de disciplină şi a secretarului acesteia;

d) reprezintă comisia de disciplină în faţa oricăror persoane fizice sau juridice.

9.4. Responsabilul de relatii cu publicul din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Dorobanți:

a) primeşte sesizările formulate de persoanele care se consideră vătămate prin fapta unui funcţionar public;

b) transmite sesizarea în termen de maximum 3 zile lucrătoare secretarului comisiei de disciplină.

10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

Dif.

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnătura

        
        
        
        
        
        
        
        

Anexa nr. 1 – Adresă înaintare sesizare preşedinte comisie de disciplină

Anexa nr. 2 – Convocare membri comisie de disciplină

Anexa nr. 3 – Convocare funcţionar public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere

disciplinară

Anexa nr. 4 – Raport întocmit în urma finalizării procedurii de cercetare administrativă

Anexa nr. 5 – Adresă înaintare raport privind propunere de sancţionare persoanei care are

Competenţa legală de aplicare a sancţiunii disciplinare

Pentru înscrisurile cuprinse în anexele 1-4 neexistând modele cadru prevăzute de actul normativ se pot folosi modelele proprii utilizate până în prezent

Anexa nr. 6 Lista activităţilor desfăşurate de Comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți

Anexa nr. 7 – Tabel cuprinzând obiectivele specifice şi riscurile inerente asociate la

nivelul Comisiei de disciplină constituite la nivelul Primariei Comunei Dorobanți

Anexa nr. 8 – Baza de calcul pentru evaluarea riscurilor interne la nivelul Comisiei de

disciplină constituite la nivelul Primariei Comunei Dorobanți

Anexa nr. 9 – Plan de actiune pentru minimizarea riscurilor inerente identificate la

nivelul Comisiei de disciplină constituite la nivelul Primariei Comunei Dorobanți

Anexa nr. 1

Primaria Comunei Dorobanți

Comisia de disciplină

Nr. …………………………..

În atenţia Preşedintelui comisiei,

Domnul/Doamna ……………………..

Prin prezenta vă înaintez alăturat sesizarea formulată de ……………………………., angajat al……………………., cu domiciliul …………………………, împotriva doamnei/domnului ……………………………….., funcţionar public în cadrul Primariei Comunei Dorobanți, direcţia/serviciul/compartimentul ……………………………. înregistrată la Registratura Primariei Comunei Dorobanți la nr. ……../…………………… şi înaintată Comisiei de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți unde a fost înregistrată la nr………./…………….., pentru ca în aplicarea art. 27 alin. (3) din H.G. nr. 1344/2007, text actualizat, să procedaţi la fixarea termenului primei şedinţe a comisiei de disciplină şi să dispuneţi, prin adresă, convocarea membrilor.

Secretarul comisiei,

…………………………………………….

Anexa nr. 2

Primaria Comunei Dorobanți

Comisia de disciplină

Nr. …………………………..

Către

Domnul/Doamna ……………………..

Urmare sesizării formulate de doamna/domnul……………………….., cu domiciliul ……………………., împotriva domnului/doamnei ………………………… funcţionar public în cadrul Primariei Comunei Dorobanți , direcţia/serviciul/compartimentul ……………………………. înregistrată la Comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți la nr………./…………….., sunteţi convocată la data de ……………………, ora …………., la sediul Primariei Comunei Dorobanți , la şedinţa comisiei de disciplină mai sus menţionate.

Cu respect,

Preşedintele Comisie de disciplina

…………………………………………….

Anexa nr. 3

Primaria Comunei Dorobanți

Comisia de disciplină

Nr. …………………………..

CITAŢIE

Către

Domnul/Doamna ……………………..

Funcţionar public în cadrul direcţiei/serviciului/compartimentului ……………………………

Urmare sesizării formulate de doamna/domnul……………………….., cu domiciliul ……………………., înregistrată la Comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți la nr………./…………….., sunteţi convocat(ă) la data de ……………………, ora …………., la sediul comisiei, la Primaria Comunei Dorobanți , în vederea audierii pentru faptele care fac obiectul sesizării.

Anexăm un exemplar al sesizării, precum şi copii ale înscrisurilor depuse de …………………

Preşedintele Comisiei de disciplina

…………………………………………….

Anexa nr. 4

Primaria Comunei Dorobanți

Comisia de disciplină

Nr. …………………………..

RAPORT

Urmare sesizării formulate de doamna/domnul……………………….., cu domiciliul ……………………., împotriva domnului/doamnei ………………………… funcţionar public în cadrul Primariei Comunei Dorobanți , direcţia/serviciul/compartimentul ……………………………. la nr. ……../…………………… şi înaintată Comisiei de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți unde a fost înregistrată la nr………./…………….. pentru săvârşirea următoarelor fapte:

………………………………………………………

……………………………………………………….

…………………………………………………….

Văzând …………………………………………………………………..

…………………………………………

PROPUNE

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Comisia de disciplina

Preşedinte …………………………………………….

Membru …………………………………..

Membru ……………………………………

Secretar …………………………………….

Anexa nr. 5

Primaria Comunei Dorobanți

Comisia de disciplină

Nr. …………………………..

Către

Primarul Comunei Dorobanți

Vă înaintăm alăturat raportul întocmit de Comisia de disciplină constituită la nivelul Primariei Comunei Dorobanți în urma finalizării procedurii de cercetare administrativă cu privire la domnul/doamna ………………………… funcţionar public în cadrul Primariei Comunei Dorobanți ,direcţia/serviciul/compartimentul ……………………

Preşedintele Comisie de disciplina

…………………………………………..……

Anexa 6

…………………………………….

(caracterul documentului)

…………………………………………

(numărul de înregistrare)

L I S T A

Activităţilor desfăşurate de Comisia de disciplină

constituită la nivelul

Primariei Comunei Dorobanți

Nr. crt.

Denumirea activităţii

Denumirea postului căruia îi corespunde activitatea

Poziţia postului în statul de organizare

1.

Alegerea preşedintelui de şedinţă în termen de 5 zile lucrătoare de la constituirea comisiei prin act administrativ, prin vot secret

Membrii comisiei

 

2

Înregistrarea la registratura instituţiei a sesizărilor formulate de orice persoană care se consideră vătămată prin fapta unui funcţionar public în cadrul Primariei Comunei Dorobanți

Referent

execuţie

3

Transmiterea de către funcţionarul public de la Compartimentul relaţii publice şi secretariat a sesizării secretarului comisiei de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării

Secretarul comisiei

execuţie

4

Înregistrarea sesizării de către secretarul comisiei de disciplină în registrul de evidenţã al comisiei de disciplinã

Secretarul comisiei

execuţie

5

Înaintarea sesizării de către secretarul comisiei de disciplină preşedintelui comisiei de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării

Secretarul comisiei

execuţie

6

Fixarea cu celeritate de către preşedintele comisiei de disciplină a termenului primei şedinţe a comisiei de disciplină

Preşedintele comisiei

 

7

Convocarea prin adresă scrisă a membrilor comisiei comunicatã personal, cu semnătură de primire, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin poştă electronică

Secretarul comisiei

execuţie

8

Desfăşurarea primei şedinţe a comisiei de disciplină pentru:

– verificarea respectării termenului de depunere a sesizării

-identificarea obiectului sesizării şi stabilirea competenţei de soluţionare

-verificarea elementelor constitutive ale sesizării

Membrii comisiei

 

9

Depunerea de către membrii şi secretarul comisiei de disciplină a declaraţiei pe proprie răspundere că nu se află în niciunul dintre cazurile prevăzute de art. 14 alin. (1) din H.G. nr. 1344/2007, modificată şi completată

Membrii comisiei

Secretarul comisiei

 

10

Întocmirea raportului privind clasarea sesizării dacă aceasta:

– nu a fost depusă în termenul prevăzut de lege

– nu conţine elementele constitutive obligatorii prevăzute de lege

– funcţionarul public nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate

– priveşte acelaşi funcţionar public şi aceeaşi faptă săvârşită în aceleaşi circumstanţe pentru care s-a desfăşurat procedura de cercetare administrativă şi s-a propus aplicarea unei sancţiuni disciplinare sau clasarea sesizării

Membrii comisiei

 

11

Transmiterea sesizării comisiei de disciplină competente în situaţia în care obiectul sesizării nu se circumscrie sferei legale de competenţă a comisiei de disciplină

Secretarul comisiei

execuţie

12

Comunicarea declinării competenţei, prin adresă semnată de preşedinte şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia, persoanei care a formulat sesizarea

Secretarul comisiei

execuţie

13

Începerea procedurii de cercetare administrativă pentru sesizările care nu au fost clasate sau pentru care nu s-a declinat competenţa

Membrii comisiei

Secretarul comisiei

 

14

Stabilirea datei şi locului desfăşurării următoarei şedinţe a comisiei de disciplinã

Preşedintele comisiei

 

15

Convocarea membrilor comisiei

Secretarul comisiei

execuţie

16

Convocarea, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea termenului stabilit, a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară prin citaţie care trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente constitutive:

-numãrul de inregistrare şi data emiterii

-numele, prenumele, domiciliul sau sediul instituţiei unde îşi desfãşoarã activitatea şi calitatea ori funcţia celui citat

– numãrul şi data înregistrãrii la comisia de disciplinã a sesizãrii

-locul, data şi ora organizãrii şedinţei

-numele, prenumele şi semnãtura preşedintelui comisiei de disciplinã

Secretarul comisiei

execuţie

17

Convocarea persoanei care a formulat sesizarea

Secretarul comisiei

execuţie

18

Întocmirea procesului-verbal de delegare a competenţei cercetării administrative membrilor comisiei de disciplină/compartimentului de control din autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară îşi desfăşura activitatea/compartimentului de control din cadrul autorităţii sau instituţiei publice ierarhic superioare care va cuprinde:

– numărul de înregsitrare al sesizării pentru care se deleagă competenţa cerectării administrative

-persoana care a formulat seiszarea şi persoana împotriva căreia a fost formulată sesizarea

-persoana/persoanele sau compartimentul către care se face delegarea de competenţă

-limitele delegării de competenţă

-termenul stabilit pentru prezentarea raportului

-data

-semnătura preşedintelui şi a celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi a secretarului

Secretarul comisiei

execuţie

19

Întocmirea de către persoanele/compartimentul de control care au efectuat cercetarea administrativă a unui raport care trebuie să cuprindă:

– rezultatele activităţii de cercetare

-documentele care au stat la baza întocmirii acestuia

  

20

Desfăşurarea procedurii de cercetare administrativă constând în:

-audierea persoanei care a formulat sesizarea

-audierea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară

-audierea altor persoane care pot oferi informaţii cu privire la soluţionarea cazului

-prezentarea raportului întocmit de către persoanele/compartimentul de control care au efectuat cercetarea administrativă

-administrarea probelor propuse de părţi, precum şi, dacă este cazul, a celor solicitate de comisia de disciplină

Membrii comisiei

 

21

Convocarea persoanelor care urmează a fi audiate, pentru prezentarea în faţa comisiei de disciplină sau a persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă

Secretarul comisiei

execuţie

22

Consemnarea audierii într-un proces verbal distinct care conţine întrebările formulate de membrii comisiei de disciplină sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă şi răspunsurile persoanei audiate

Secretarul comisiei

execuţie

23

Semnarea procesului verbal de audiere pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri

  

24

Consemnarea lucrărilor fiecărei şedinţe a comisiei de disciplină într-un proces vrebal al şedinţei

Secretarul comisiei

execuţie

25

Semnarea procesului verbal de şedinţă de către preşedintele şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia

Membrii comisiei

Secretarul comisiei

 

26

Dezbaterea cazului în baza:

– proceselor-verbale de şedinţă

-proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea şi a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară

-probelor administrate

-raportului persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă în cazul în care s-a dispus efectuarea procedurilor de cercetare administrativă

Membrii comisiei

 

27

Formularea de propuneri în urma dezbaterii cazului cu votul majorităţii membrilor comisiei:

– aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 188/1999, republicată, în cazul în care s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare

-clasarea sesizării atunci când nu s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare

Membrii comisiei

 

28

Redactarea şi semnarea opiniei separate de către membrul comisiei care o altă părere decât majoritatea, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină

  

29

Individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public ţinându-se cont de:

-cauzele care au determinat săvârşirea abaterii disciplinare

-împrejurările în care a fost săvârşită abaterea disciplinară

-gradul de vinovăţie

-gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare

-conduita funcţionarului public

-existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile prevăzute de lege

Membrii comisiei

 

30

Întocmirea, în termen de 5 zile lucrătoare de la data închiderii dezbaterii cazului, raportului cu privire la sesizarea în cauză care va cuprinde:

– numărul şi data de înregistrare ale sesizării

– numele complet şi funcţia deţinută de funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară, precum şi instituţia în care îşi desfăşoară activitatea

-numele complet şi domiciliul persoanei care a formulat sesizarea sau, după caz, locul de muncă şi funcţia deţinută de acesta

-prezentarea pe scurt a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost săvârşită

-probele administrate

-propunerea privind sancţiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propunerea de clasare a sesizării

-motivarea propunerii

-numele complet şi semnăturile preşedintelui şi ale celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi ale secretarului acesteia

  

31

Comunicarea raportului comisiei de disciplină către:

– persoana care are competenţa legală de aplicare a sancţiunii disciplinare

-persoana care a formulat sesizarea

– funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată

Secretarul comisiei

execuţie

32

Întocmirea raportului de clasare a sesizării în situaţiile în care procedura de cercetare administrativă s-a finalizat în situaţiile prevăzute de art. 48, alin. (1), lit. b) şi c) din H.G. nr. 1344/2007

  

33

Înaintarea raportului privind clasarea sesizării către:

-persoana prin al cărei act administrativ s-a constituit comisia de disciplină

-persoanei care a formulat sesizarea

Secretarul comisiei

execuţie

34

Publicarea raportului privind propunerea de sancţionare la sediul autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia aceasta îşi desfăşoară activitatea, cu excepţia datelor cu caracter personal, aşa cum sunt ele definite prin lege

Secretarul comisiei

execuţie

35

Întocmirea rapoartelor semestriale de activitate cu privire la activitatea comisiei de disciplină

Preşedintele comisiei

 

36

Înaintarea rapoartelor semestriale de activitate conducătorului autorităţii sau instituţiei publice

Preşedintele comisiei

 

Anexa nr. 8

………………………………

(caracterul documentului)

…………………………………………

(numărul de înregistrare)

T A B E L

Cuprinzând obiectivele specifice şi riscurile inerente asociate la nivelul Comisiei de disciplină constituite la nivelul Primariei Comunei Dorobanți

Nr. crt.

Denumirea obiectivelor specifice

Denumirea activităţii/activităţilor corespuzătoare obiectivelor specifice

Denumirea riscurilor inerente asociate obiectivelor şi activităţii corespunzătoare acestora

0

1.

2.

3.

1

Asigurarea respectãrii legislaţiei în vigoare, precum şi aplicarea principiilor prevãzute la art. 19, alin. 1 din H.G. nr. 1344/2007, modificatã şi completatã în derularea procedurii de cercetare administrativã

Alegerea preşedintelui de şedinţă în termen de 5 zile lucrătoare de la constituirea comisiei prin act administrativ, prin vot secret

-nedesemnarea preşedintelui comisiei

-nerespectarea termenului prevăzut de lege în care trebuie desemnat preşedintele de şedinţă

-nerespectarea caracterului secret al votului

2

Înregistrarea la registratura instituţiei a sesizărilor formulate de orice persoană care se consideră vătămată prin fapta unui functionar public

-refuzul de a înregistra sesizarea formulatã

-refuzul de a primi sesizarea formulatã

Transmiterea de către funcţionarul public de la Biroul relaţii cu publicul şi secretariat a sesizării secretarului comisiei de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării

-netransmiterea sesizãrii secretarului comisiei de disciplinã

-depãşirea termenului de 3 zile lucrãtoare prevãzut pentru transmiterea sesizãrii

3

Înregistrarea sesizării de către secretarul comisiei de disciplină în registrul de evidenţã al comisiei de disciplinã

-refuzul de a înregistra sesizarea în registrul de evidenţã al comisiei

-refuzul de a primi sesizarea

4

Înaintarea sesizării de către secretarul comisiei de disciplină preşedintelui comisiei de disciplină în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării

-netransmiterea sesizãrii cãtre preşedintele comisiei

-depãşirea termenului de 3 zile lucrãtoare prevãzut pentru transmitere

5

Fixarea cu celeritate de către preşedintele comisiei de disciplină a termenului primei şedinţe a comisiei de disciplină

-refuzul de a fixa termenul primei şedinţe

-fixarea termenului primei şedinţe dupã o perioadã mare de timp de la primirea sesizãrii

6

Convocarea prin adresă scrisă a membrilor comisiei comunicatã personal, cu semnătură de primire, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin poştă electronică

-neconvocarea membrilor comisiei

-convocarea membrilor comisiei prin alte mijloace decât cele prevãzute de actul normativ

7

Desfăşurarea primei şedinţe a comisiei de disciplină pentru:

-verificarea respectării termenului de depunere a sesizării

-identificarea obiectului sesizării şi stabilirea competenţei de soluţionare

-verificarea elementelor constitutive ale sesizării

-verificarea necorespunzãtoare sau superficialã a condiţiilor de fond şi formã ale sesizãrii

8

Depunerea de către membrii şi secretarul comisiei de disciplină a declaraţiei pe proprie răspundere că nu se află în niciunul dintre cazurile prevăzute de art. 14 alin. (1) din H.G. nr. 1344/2007, modificată şi completată

-nedepunerea declaraţiilor pe proprie rãspundere de cãtre membrii comisiei, secretarul comisiei

-nedeclararea cazurilor de conflicte de interese

-neactualizarea declaraţiei depuse iniţial în cazul în care conflictul de interese intervine pe parcursul procedurii disciplinare

9

Întocmirea raportului privind clasarea sesizării dacă aceasta:

– nu a fost depusă în termenul prevăzut de lege

– nu conţine elementele constitutive obligatorii prevăzute de lege

– funcţionarul public nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate

– priveşte acelaşi funcţionar public şi aceeaşi faptă săvârşită în aceleaşi circumstanţe pentru care s-a desfăşurat procedura de cercetare administrativă şi s-a propus aplicarea unei sancţiuni disciplinare sau clasarea sesizării

-neîntocmirea raportului de clasareîn situaţiile menţionate de actul normativ

-întocmirea raportului de clasare în alte situaţii decât cele prevãzute de actul normativ

10

Transmiterea sesizării comisiei de disciplină competente în situaţia în care obiectul sesizării nu se circumscrie sferei legale de competenţă a comisiei de disciplină

-necomunicarea sesizãrii comisiei de disciplină competente

-comunicarea cu întârziere a sesizãrii comisiei de disciplină competente

11

Comunicarea declinării competenţei, prin adresă semnată de preşedinte şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia, persoanei care a formulat sesizarea

-necomunicarea declinãrii de competenţã

-comunicarea declinãrii de competenţã fãrã respectarea formei scrise a acesteia

-nesemnarea adresei de preşedinte şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia

12

Începerea procedurii de cercetare administrativă pentru sesizările care nu au fost clasate sau pentru care nu s-a declinat competenţa

-neînceperea procedurii de cercetarea administrativã

-începerea cu întârziere a procedurii de cercetare administrativã

-începerea procedurii de cercetare administrativă pentru sesizările care au fost clasate sau pentru care s-a declinat competenţa

13

Stabilirea datei şi locului desfăşurării următoarei şedinţe a comisiei de disciplinã

-refuzul de a stabili data desfãşurãrii urmãtoarei şedinţe

-refuzul de a stabili locul desfãşurãrii şedinţei

-stabilirea altei locaţii decât sediul instituţiei pentru desfãşurarea şedinţei

-stabilirea urmãtoarei şedinţe cu întârziere nejustificatã

14

Convocarea membrilor comisiei

-convocarea membrilor comisiei în alte condiţii decât cele prevãzute de actul normativ

15

Convocarea, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea termenului stabilit, a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară prin citaţie care trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente constitutive:

-numãrul de inregistrare şi data emiterii

-numele, prenumele, domiciliul sau sediul instituţiei unde îşi desfãşoarã activitatea şi calitatea ori funcţia celui citat

– numãrul şi data înregistrãrii la comisia de disciplinã a sesizãrii

-locul, data şi ora organizãrii şedinţei

-numele, prenumele şi semnãtura preşedintelui comisiei de disciplinã

-neconvocarea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară prin citaţie

-nerespectarea termenului de 5 zile lucrãtoare

-lipsa elementelor constitutive ale citaţiei

-comunicarea citaţiei la altã adresã decât cea de domiciliu sau reşedinţã ori la adresa de corespondenţã

16

Convocarea persoanei care a formulat sesizarea

-neconvocarea persoanei care a formulat sesizarea

17

Întocmirea procesului-verbal de delegare a competenţei cercetării administrative membrilor comisiei de disciplină/compartimentului de control din autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară îşi desfăşura activitatea/compartimentului de control din cadrul autorităţii sau instituţiei publice ierarhic superioare care va cuprinde:

– numărul de înregsitrare al sesizării pentru care se deleagă competenţa cerectării administrative

-persoana care a formulat seiszarea şi persoana împotriva căreia a fost formulată sesizarea

-persoana/persoanele sau compartimentul către care se face delegarea de competenţă

-limitele delegării de competenţă

-termenul stabilit pentru prezentarea raportului

-data

-semnătura preşedintelui şi a celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi a secretarului

-neîntocmirea procesului-verbal de delegare a competenţei cercetãrii administrative

– lipsa elementelor constitutive ale procesului-verbal

-lipsa semnãturilor preşedintelui şi a celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi a secretarului

18

Întocmirea de către persoanele/compartimentul de control care au efectuat cercetarea administrativă a unui raport care trebuie să cuprindă:

– rezultatele activităţii de cercetare

-documentele care au stat la baza întocmirii acestuia

-neîntocmirea raportului în urma efectuãrii cercetãrii administrative

-întocmirea necorespunzãtoare a raportului

-neprezentarea documentelor care au stat la baza întocmirii raportului

-rezultate consemnate în raport sunt diferite de conţinutul documentelor care au stat la baza întocmirii

19

Desfăşurarea procedurii de cercetare administrativă constând în:

-audierea persoanei care a formulat sesizarea

-audierea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară

-audierea altor persoane care pot oferi informaţii cu privire la soluţionarea cazului

-prezentarea raportului întocmit de către persoanele/compartimentul de control care au efectuat cercetarea administrativă

-administrarea probelor propuse de părţi, precum şi, dacă este cazul, a celor solicitate de comisia de disciplină

-desfãşurarea procedurii de cercetare administratvã fãrã respectarea prevederilor legale

20

Convocarea persoanelor care urmează a fi audiate, pentru prezentarea în faţa comisiei de disciplină sau a persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă

-neconvocarea persoanelor care urmează a fi audiate sau a persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă

-comunicarea citaţiei la altã adresã decât cea de domiciliu sau reşedinţã ori la adresa de corespondenţã

– necomunicarea citaţiei în timp util

21

Consemnarea audierii într-un proces verbal distinct care conţine întrebările formulate de membrii comisiei de disciplină sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă şi răspunsurile persoanei audiate

-neîntocmirea procesului verbal de audiere

-consemnarea inexactã a întrebãrilor formulate de membrii comisiei de disciplină sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă şi a răspunsurilor persoanei audiate

22

Semnarea procesului verbal de audiere pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri

-nesemnarea procesului verbal de audiere

-semnarea doar pe ultima paginã a procesului verbal de audiere

-semnarea doar de o parte a persoanelor care au participat la audieri

23

Consemnarea lucrărilor fiecărei şedinţe a comisiei de disciplină într-un proces vrebal al şedinţei

-neîntocmirea procesului verbal de şedinţã

-consemnarea inexactã a dezbaterilor din şedinţe

24

Semnarea procesului verbal de şedinţă de către preşedintele şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia

-nesemnarea procesului verbal de şedinţã

-semnarea doar de unii membri ai comisiei

25

Dezbaterea cazului în baza:

– proceselor-verbale de şedinţă

-proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea şi a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară

-probelor administrate

-raportului persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă în cazul în care s-a dispus efectuarea procedurilor de cercetare administrativă

-dezbaterea cazului în lipsa:

– proceselor-verbale de şedinţă

-proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea şi a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară

-probelor administrate

-raportului persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă în cazul în care s-a dispus efectuarea procedurilor de cercetare administrativă

26

Formularea de propuneri în urma dezbaterii cazului cu votul majorităţii membrilor comisiei:

– aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 188/1999, republicată, în cazul în care s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare

-clasarea sesizării atunci când nu s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare

-formularea de propuneri fãrã respectarea cvorumului

-aplicarea sancţiunii în cazul în care nu s-a dovedit sãvârşirea unei abateri disciplinare

-clasarea sesizãrii atunci când s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare

27

Redactarea şi semnarea opiniei separate de către membrul comisiei care o altă părere decât majoritatea, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină

-prezentarea unei opinii separate fãrã prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină

-refuzul membrului comisiei de a-şi exprima opinia

-abţinerea de la exprimarea votului

28

Individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public ţinându-se cont de:

-cauzele care au determnat săvârşirea abaterii disciplinare

-împrejurările în care a fost săvârşită abaterea disciplinară

-gradul de vinovăţie

-gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare

-conduita funcţionarului public

-existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile prevăzute de lege

– individualizarea sancţiunii fãrã a se ţine cont de:

-cauzele care au determinat săvârşirea abaterii disciplinare

-împrejurările în care a fost săvârşită abaterea disciplinară

-gradul de vinovăţie

-gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare

-conduita funcţionarului public

-existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile prevăzute de lege

– individualizarea în mod eronat a sancţiunii

29

Întocmirea, în termen de 5 zile lucrătoare de la data închiderii dezbaterii cazului, raportului cu privire la sesizarea în cauză care va cuprinde:

– numărul şi data de înregistrare ale sesizării

– numele complet şi funcţia deţinută de funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară, precum şi instituţia în care îşi desfăşoară activitatea

-numele complet şi domiciliul persoanei care a formulat sesizarea sau, după caz, locul de muncă şi funcţia deţinută de acesta

-prezentarea pe scurt a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost săvârşită

-probele administrate

-propunerea privind sancţiunea disciplinară aplicabilă sau, după caz, propunerea de clasare a sesizării

-motivarea propunerii

-numele complet şi semnăturile preşedintelui şi ale celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi ale secretarului acesteia

-neîntocmirea raportului cu privire la sesizarea în cauzã

-nerespectarea termenului prevãzut pentru întocmirea raportului

-lipsa elementelor constitutive ale raportului

-prezentarea în mod eronat a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost sãvârşitã

-nemotivarea propunerilor de sancţionare sau clasare a sesizãrii

-neprecizarea numelui complet al preşedintelui şi ale celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi ale secretarului acesteia

-redactarea cu greşeli de dactilografiere a raportului

-precizarea altor nume decât cele ale membrilor comisiei sau funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată

30

Comunicarea raportului comisiei de disciplină către:

– persoana care are competenţa legală de aplicare a sancţiunii disciplinare

-persoana care a formulat sesizarea

– funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată

-necomunicarea raportului persoanelor prevãzute de actul normativ

-comunicarea cu întârziere a raportului

-comunicarea unui raport cu alt conţinut

-comunicarea raportului altor persoane decât cele prevãzute în actul normativ

31

Întocmirea raportului de clasare a sesizării în situaţiile în care procedura de cercetare administrativă s-a finalizat în situaţiile prevăzute de art. 48, alin. (1), lit. b) şi c) din H.G. nr. 1344/2007

-neîntocmirea raportului de clasare în situaţiile în care procedura de cercetare administrativă s-a finalizat conform art. 48, alin. (1), lit. b) şi c) din H.G. nr. 1344/2007

-întocmirea raportului de clasare în alte situaţii

32

Înaintarea raportului privind clasarea sesizării către:

-persoana prin al cărei act administrativ s-a constituit comisia de disciplină

-persoanei care a formulat sesizarea

-necomunicarea raportului persoanelor prevãzute de actul normativ

-comunicarea cu întârziere a raportului

-comunicarea unui raport cu alt conţinut

-comunicarea raportului altor persoane decât cele prevãzute în actul normativ

33

Publicarea raportului privind propunerea de sancţionare la sediul autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia aceasta îşi desfăşoară activitatea, cu excepţia datelor cu caracter personal, aşa cum sunt ele definite prin lege

-neafişarea raportului privind propunerea de sancţionare la sediul autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia aceasta îşi desfăşoară activitatea

-afişarea datelor cu caracter personal, aşa cum sunt ele definite prin lege

34

Întocmirea rapoartelor semestriale de activitate cu privire la activitatea comisiei de disciplină

-neîntocmirea rapoartelor semestriale de activitate cu privire la activitatea comisiei de disciplină

-întocmirea rapoartelor cu omisiuni

35

Înaintarea rapoartelor semestriale de activitate conducătorului autorităţii sau instituţiei publice

-neînaintarea rapoartelor semestriale de activitate conducătorului autorităţii sau instituţiei publice

Anexa 9

………………………………

(caracterul documentului)

…………………………………………

(numărul de înregistrare)

B A Z A DE C A L C U L

Pentru evaluarea riscurilor inerente la nivelul Comisiei de disciplină constituite la nivelul Primariei Comunei Dorobanți

Nr. crt.

Denumirea riscurilor interne

Impactul aferent riscului intern

Probabilitatea aferentă riscului intern

Nivelul de risc

(col.2xcol3)

0

1.

2.

3.

4.

1

-nedesemnarea preşedintelui comisiei

-nerespectarea termenului prevăzut de lege în care trebuie desemnat preşedintele de şedinţă

-nerespectarea caracterului secret al votului

   

2

-refuzul de a înregistra sesizarea formulatã

-refuzul de a primi sesizarea formulatã

   

3

-netransmiterea sesizãrii secretarului comisiei de disciplinã

-depãşirea termenului de 3 zile lucrãtoare prevãzut pentru transmiterea sesizãrii

   

4

– refuzul de a înregistra sesizarea în registrul de evidenţã al comisiei

-refuzul de a primi sesizarea

   

5

-netransmiterea sesizãrii cãtre preşedintele comisiei

-depãşirea termenului de 3 zile lucrãtoare prevãzut pentru transmitere

   

6

-refuzul de a fixa termenul primei şedinţe

-fixarea termenului primei şedinţe dupã o perioadã mare de timp de la primirea sesizãrii

   

7

-neconvocarea membrilor comisiei

-convocarea membrilor comisiei prin alte mijloace decât cele prevãzute de actul normativ

   

8

-verificarea necorespunzãtoare sau superficialã a condiţiilor de fond şi formã ale sesizãrii

   

9

-nedepunerea declaraţiilor pe proprie rãspundere de cãtre membrii comisiei, secretarul comisiei

-nedeclararea cazurilor de conflicte de interese

-neactualizarea declaraţiei depuse iniţial în cazul în care conflictul de interese intervine pe parcursul procedurii disciplinare

   

10

-neîntocmirea raportului de clasareîn situaţiile menţionate de actul normativ

-întocmirea raportului de clasare în alte situaţii decât cele prevãzute de actul normativ

   

11

-necomunicarea sesizãrii comisiei de disciplină competente

-comunicarea cu întârziere a sesizãrii comisiei de disciplină competente

   

12

-necomunicarea declinãrii de competenţã

-comunicarea declinãrii de competenţã fãrã respectarea formei scrise a acesteia

-nesemnarea adresei de preşedinte şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia

   

13

-neînceperea procedurii de cercetarea administrativã

-începerea cu întârziere a procedurii de cercetare administrativã

-începerea procedurii de cercetare administrativă pentru sesizările care au fost clasate sau pentru care s-a declinat competenţa

   

14

-refuzul de a stabili data desfãşurãrii urmãtoarei şedinţe

-refuzul de a stabili locul desfãşurãrii şedinţei

-stabilirea altei locaţii decât sediul instituţiei pentru desfãşurarea şedinţei

-stabilirea urmãtoarei şedinţe cu întârziere nejustificatã

   

15

– convocarea membrilor comisiei în alte condiţii decât cele prevãzute de actul normativ

   

16

-neconvocarea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară prin citaţie

-nerespectarea termenului de 5 zile lucrãtoare

-lipsa elementelor constitutive ale citaţiei

-comunicarea citaţiei la altã adresã decât cea de domiciliu sau reşedinţã ori la adresa de corespondenţã

   

17

-neconvocarea persoanei care a formulat sesizarea

   

18

-neîntocmirea procesului-verbal de delegare a competenţei cercetãrii administrative

– lipsa elementelor constitutive ale procesului-verbal

-lipsa semnãturilor preşedintelui şi a celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi a secretarului

   

19

-neîntocmirea raportului în urma efectuãrii cercetãrii administrative

-întocmirea necorespunzãtoare a raportului

-neprezentarea documentelor care au stat la baza întocmirii raportului

-rezultate consemnate în raport sunt diferite de conţinutul documentelor care au stat la baza întocmirii

   

20

-desfãşurarea procedurii de cercetare administratvã fãrã respectarea prevederilor legale

   

21

-neconvocarea persoanelor care urmează a fi audiate sau a persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă

-comunicarea citaţiei la altã adresã decât cea de domiciliu sau reşedinţã ori la adresa de corespondenţã

– necomunicarea citaţiei în timp util

   

22

-neîntocmirea procesului verbal de audiere

-consemnarea inexactã a întrebãrilor formulate de membrii comisiei de disciplină sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă şi a răspunsurilor persoanei audiate

   

23

-nesemnarea procesului verbal de audiere

-semnarea doar pe ultima paginã a procesului verbal de audiere

-semnarea doar de o parte a persoanelor acre au participat la audieri

   

24

-neîntocmirea procesului verbal de şedinţã

-consemnarea inexactã a dezbaterilor din şedinţe

   

25

-nesemnarea procesului verbal de şedinţã

-semnarea doar de unii membri ai comisiei

   

26

-dezbaterea cazului în lipsa:

– proceselor-verbale de şedinţă

-proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea şi a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară

-probelor administrate

-raportului persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă în cazul în care s-a dispus efectuarea procedurilor de cercetare administrativă

   

27

-formularea de propuneri fãrã respectarea cvorumului

-aplicarea sancţiunii în cazul în care nu s-a dovedit sãvârşirea unei abateri disciplinare

-clasarea sesizãrii atunci când s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare

   

28

-prezentarea unei opinii separate fãrã prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină

-refuzul membrului comisiei de a-şi exprima opinia

-abţinerea de la exprimarea votului

   

29

individualizarea sancţiunii fãrã a se ţine cont de:

-cauzele care au determnat săvârşirea abaterii disciplinare

-împrejurările în care a fost săvârşită abaterea disciplinară

-gradul de vinovăţie

-gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare

-conduita funcţionarului public

-existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile prevăzute de lege

– individualizarea în mod eronat a sancţiunii

   

30

-neîntocmirea raportului cu privire la sesizarea în cauzã

-nerespectarea termenului prevãzut pentru întocmirea raportului

-lipsa elementelor constitutive ale raportului

-prezentarea în mod eronat a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost sãvârşitã

-nemotivarea propunerilor de sancţionare sau clasare a sesizãrii

-neprecizarea numelui complet al preşedintelui şi ale celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi ale secretarului acesteia

-redactarea cu greşeli de dactilografiere a raportului

-precizarea altor nume decât cele ale membrilor comisiei sau funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată

   

31

-necomunicarea raportului persoanelor prevãzute de actul normativ

-comunicarea cu întârziere a raportului

-comunicarea unui raport cu alt conţinut

-comunicarea raportului altor persoane decât cele prevãzute în actul normativ

   

32

-neîntocmirea raportului de clasare în situaţiile în care procedura de cercetare administrativă s-a finalizat conform art. 48, alin. (1), lit. b) şi c) din H.G. nr. 1344/2007

-întocmirea raportului de clasare în alte situaţii

   

33

-necomunicarea raportului persoanelor prevãzute de actul normativ

-comunicarea cu întârziere a raportului

-comunicarea unui raport cu alt conţinut

-comunicarea raportului altor persoane decât cele prevãzute în actul normativ

   

34

-neafişarea raportului privind propunerea de sancţionare la sediul autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia aceasta îşi desfăşoară activitatea

-afişarea datelor cu caracter personal, aşa cum sunt ele definite prin lege

   

35

-neîntocmirea rapoartelor semestriale de activitate cu privire la activitatea comisiei de disciplină

-întocmirea rapoartelor cu omisiuni

   

36

-neînaintarea rapoartelor semestriale de activitate conducătorului autorităţii sau instituţiei publice

   

Anexa 10

………………………………

(caracterul documentului)

…………………………………………

(numărul de înregistrare)

P L A N DE A C Ţ I U N E

Pentru minimizarea riscurilor inerente identificate la nivelul Comisiei de disciplină constituite la nivelul Primariei Comunei Dorobanți

Nr. crt.

Denumirea riscurilor interne

Denumirea acţiunii de minimizare a riscului inerent

Persoana/persoanele responsabile cu implementarea acţiunii de minimizare a riscului inerent

Data limită de implementare a acţiunii de minimizare a riscului inerent

0

1.

2.

3.

4.

1

-nedesemnarea preşedintelui comisiei

-nerespectarea termenului prevăzut de lege în care trebuie desemnat preşedintele de şedinţă

-nerespectarea caracterului secret al votului

Implementarea procedurii

Membrii comisiei

Permanent

2

-refuzul de a înregistra sesizarea formulatã

-refuzul de a primi sesizarea formulatã

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

3

-netransmiterea sesizãrii secretarului comisiei de disciplinã

-depãşirea termenului de 3 zile lucrãtoare prevãzut pentru transmiterea sesizãrii

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

4

– refuzul de a înregistra sesizarea în registrul de evidenţã al comisiei

-refuzul de a primi sesizarea

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

5

-netransmiterea sesizãrii cãtre preşedintele comisiei

-depãşirea termenului de 3 zile lucrãtoare prevãzut pentru transmitere

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

6

-refuzul de a fixa termenul primei şedinţe

-fixarea termenului primei şedinţe dupã o perioadã mare de timp de la primirea sesizãrii

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

7

-neconvocarea membrilor comisiei

-convocarea membrilor comisiei prin alte mijloace decât cele prevãzute de actul normativ

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

8

-verificarea necorespunzãtoare sau superficialã a condiţiilor de fond şi formã ale sesizãrii

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

9

-nedepunerea declaraţiilor pe proprie rãspundere de cãtre membrii comisiei si secretarul comisiei

-nedeclararea cazurilor de conflicte de interese

-neactualizarea declaraţiei depuse iniţial în cazul în care conflictul de interese intervine pe parcursul procedurii disciplinare

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

10

-neîntocmirea raportului de clasareîn situaţiile menţionate de actul normativ

-întocmirea raportului de clasare în alte situaţii decât cele prevãzute de actul normativ

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

11

-necomunicarea sesizãrii comisiei de disciplină competente

-comunicarea cu întârziere a sesizãrii comisiei de disciplină competente

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

12

-necomunicarea declinãrii de competenţã

-comunicarea declinãrii de competenţã fãrã respectarea formei scrise a acesteia

-nesemnarea adresei de preşedinte şi de ceilalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi de secretarul acesteia

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

13

-neînceperea procedurii de cercetarea administrativã

-începerea cu întârziere a procedurii de cercetare administrativã

-începerea procedurii de cercetare administrativă pentru sesizările care au fost clasate sau pentru care s-a declinat competenţa

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

14

-refuzul de a stabili data desfãşurãrii urmãtoarei şedinţe

-refuzul de a stabili locul desfãşurãrii şedinţei

-stabilirea altei locaţii decât sediul instituţiei pentru desfãşurarea şedinţei

-stabilirea urmãtoarei şedinţe cu întârziere nejustificatã

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

15

– convocarea membrilor comisiei în alte condiţii decât cele prevãzute de actul normativ

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

16

-neconvocarea funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară prin citaţie

-nerespectarea termenului de 5 zile lucrãtoare

-lipsa elementelor constitutive ale citaţiei

-comunicarea citaţiei la altã adresã decât cea de domiciliu sau reşedinţã ori la adresa de corespondenţã

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

17

-neconvocarea persoanei care a formulat sesizarea

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

18

-neîntocmirea procesului-verbal de delegare a competenţei cercetãrii administrative

– lipsa elementelor constitutive ale procesului-verbal

-lipsa semnãturilor preşedintelui şi a celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi a secretarului

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

19

-neîntocmirea raportului în urma efectuãrii cercetãrii administrative

-întocmirea necorespunzãtoare a raportului

-neprezentarea documentelor care au stat la baza întocmirii raportului

-rezultate consemnate în raport sunt diferite de conţinutul documentelor care au stat la baza întocmirii

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

20

-desfãşurarea procedurii de cercetare administratvã fãrã respectarea prevederilor legale

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

21

-neconvocarea persoanelor care urmează a fi audiate sau a persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă

-comunicarea citaţiei la altã adresã decât cea de domiciliu sau reşedinţã ori la adresa de corespondenţã

– necomunicarea citaţiei în timp util

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

22

-neîntocmirea procesului verbal de audiere

-consemnarea inexactã a întrebãrilor formulate de membrii comisiei de disciplină sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă şi a răspunsurilor persoanei audiate

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

23

-nesemnarea procesului verbal de audiere

-semnarea doar pe ultima paginã a procesului verbal de audiere

-semnarea doar de o parte a persoanelor acre au participat la audieri

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

24

-neîntocmirea procesului verbal de şedinţã

-consemnarea inexactã a dezbaterilor din şedinţe

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

25

-nesemnarea procesului verbal de şedinţã

-semnarea doar de unii membri ai comisiei

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

26

dezbaterea cazului în lipsa:

– proceselor-verbale de şedinţă

-proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea şi a funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară

-probelor administrate

-raportului persoanelor desemnate să efectueze cercetarea administrativă în cazul în care s-a dispus efectuarea procedurilor de cercetare administrativă

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

27

-formularea de propuneri fãrã respectarea cvorumului

-aplicarea sancţiunii în cazul în care nu s-a dovedit sãvârşirea unei abateri disciplinare

-clasarea sesizãrii atunci când s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

28

-prezentarea unei opinii separate fãrã prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijină

-refuzul membrului comisiei de a-şi exprima opinia

-abţinerea de la exprimarea votului

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

29

individualizarea sancţiunii fãrã a se ţine cont de:

-cauzele care au determnat săvârşirea abaterii disciplinare

-împrejurările în care a fost săvârşită abaterea disciplinară

-gradul de vinovăţie

-gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare

-conduita funcţionarului public

-existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile prevăzute de lege

individualizarea în mod eronat a sancţiunii

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

30

-neîntocmirea raportului cu privire la sesizarea în cauzã

-nerespectarea termenului prevãzut pentru întocmirea raportului

-lipsa elementelor constitutive ale raportului

-prezentarea în mod eronat a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost sãvârşitã

-nemotivarea propunerilor de sancţionare sau clasare a sesizãrii

-neprecizarea numelui complet al preşedintelui şi ale celorlalţi membri ai comisiei de disciplină, precum şi ale secretarului acesteia

-redactarea cu greşeli de dactilografiere a raportului

-precizarea altor nume decât cele ale membrilor comisiei sau funcţionarului public a cărui faptă a fost sesizată

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

31

-necomunicarea raportului persoanelor prevãzute de actul normativ

-comunicarea cu întârziere a raportului

-comunicarea unui raport cu alt conţinut

-comunicarea raportului altor persoane decât cele prevãzute în actul normativ

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

32

-neîntocmirea raportului de clasare în situaţiile în care procedura de cercetare administrativă s-a finalizat conform art. 48, alin. (1), lit. b) şi c) din H.G. nr. 1344/2007

-întocmirea raportului de clasare în alte situaţii

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

33

-necomunicarea raportului persoanelor prevãzute de actul normativ

-comunicarea cu întârziere a raportului

-comunicarea unui raport cu alt conţinut

-comunicarea raportului altor persoane decât cele prevãzute în actul normativ

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

34

-neafişarea raportului privind propunerea de sancţionare la sediul autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia aceasta îşi desfăşoară activitatea

-afişarea datelor cu caracter personal, aşa cum sunt ele definite prin lege

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

35

-neîntocmirea rapoartelor semestriale de activitate cu privire la activitatea comisiei de disciplină

-întocmirea rapoartelor cu omisiuni

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

36

-neînaintarea rapoartelor semestriale de activitate conducătorului autorităţii sau instituţiei publice

Implementarea procedurii

Preşedintele comisiei

Permanent

11. CUPRINS

Numarul componentei in cadrul procedurii operationale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operationale

 

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea si aprobarea editiei sau, dupa caz, a reviziei in cadrul editiei procedurii operationale

2.

Situatia editiilor si a reviziilor in cadrul editiilor procedurii operationale

3.

Lista cuprinzand persoanele la care se difuzeaza editia sau, dupa caz, revizia din cadrul editiei procedurii operationale

4.

Scopul procedurii operationale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii operationale

6.

Documentele de referinta (reglementari) aplicabile activitatii procedurate

7.

Definitii si abrevieri ale termenilor utilizati in procedura operationala

8.

Descrierea procedurii operationale

9.

Atributii si responsabilitati in derularea activitatii

10.

Anexe, inregistrari, arhivari

11.

Cuprins