Procedura operațională – CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCĂ (D1-S02-PO12)

Print Friendly, PDF & Email
ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
COMUNA DOROBANȚI
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

CONTRACTUL INDIVIDUAL

DE MUNCĂ

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D01-S02-P12 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 

4. SCOPUL

4.1. Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate.

4.2. Dă asigurări cu privire la existenșa documentației pentru întocmirea contractului de muncă.

4.3. Asigură continuitatea activității, inclusiv în condiții de fluctuație a personalului.

4.4. Sprijină auditul intern și alte organisme în acțiunile de auditare și/sau control, iar pe manager, în luarea deciziilor.

4.5. Întocmirea contractului individual de muncă pentru personalul contractual angajat.

5. DOMENIUL DE APLICARE

5.1. Definirea activității la care se referă procedura operațională.

  • Întocmirea contractelor individuale de muncă ale personalului angajat din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

5.2. Listarea principalelor activități de care depinde și/sau care depind de activitatea procedurală.

  • Încadrarea personalului angajat și desfășurarea atribuțiilor de serviciu.

5.3. Listarea compartimentelor furnizoare de date și/sau beneficiare de rezultate ale activității procedurale, listarea compartimentelor implicate în procesul activității.

  • Compartiment resurse umane.

6. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂŢII PROCEDURAT

6.1.REGLEMENTĂRI INTERNAŢIONALE

6.1.1. Standarde internaţionale de management

6.2.LEGISLAŢIE PRIMARĂ

6.2.1. Organigrama și Statul de funcții

6.2.2. Constituția României;

6.2.3. Legea nr. 53/2003-Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare;

6.2.4. Legea 215/2001 privind Administratia Publica Locala, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.2.5. Legea nr. 263/2010, privind sistemul unitar de pensii, actualizată;

6.2.6. Legea nr. 319/2006, privind securitatea și sănătatea în muncă;

6.3.7. H.G nr. 905 din 14 decembrie 2017

privind registrul general de evidenţă a salariaţilor

6.3.8. H.G. nr. 250/1992, privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariațiilor din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată, actualizată;

6.3.LEGISLAŢIE SECUNDARĂ

6.3.1. Procedura operațională elaborarea procedurilor interne

6.3.2. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;

6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂŢII PUBLICE

6.4.1. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;

6.4.2. Regulamentul Intern;

6.4.3. Fişele postului;

6.4.4. Procedura Circuitul documentelor;

6.4.5. Procedura Structura organizatorică.

7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ

7.1.DEFINIŢII ALE TERMENILOR

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

 

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoară la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Comunei Dorobanți;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Comunei Dorobanți;

2.

Ediţie a unei proceduri

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

3.

SCIM

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţiainteracţionează

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului

7.

Responsabilitatea

Reprezintaobligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta

8.

Raportarea

Reprezintaobligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor

9.

Grupul de lucru

Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului

10.

Structura organizatorică

Configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şirelaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public.

7.2.ABREVIERI ALE TERMENILOR

Nr. crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

PO

Procedura operaţională

2.

E.

Elaborare

3.

V.

Verificare

4.

Av.

Avizare

5.

Ap.

Aprobare

6.

Ap.

Aplicare

7.

Ah.

Arhivare

8.

PS

Procedurã de sistem

9.

PL

Procedurã de lucru

10.

RU

Resurse Umane

8. DESCRIEREA PROCEDURII OPERAŢIONALE

8.1. GENERALITĂȚI

-încheierea contractului individual de muncă între personalul angajat și conducerea Primăriei Comunei Dorobanți.

8.2. DOCUMENTE UTILIZATE

Nr. Crt.

Denumire document

Întocmit de

Nr. Exempl.

Termen întocmire

Circulă la

Se arhiveză la

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1.

      

2.

      

8.3. RESURSE UMANE

8.3.1. Resurse materiale

-calculator, imprimantă, formular contract de muncă

8.3.2. Resurse umane

-1 post Consilier

8.3.3. Resurse financiare

-cheltuieli de personal și alte cheltuieli

8.4. MODUL DE LUCRU

Contractul individual de muncă:

  • Se întocmește în 2 exemplare: 1 titular, 1 pt. dosarul personal (stă la baza înregistării în REVISAL);

  • Se întocmește la încadrarea în unitate pentru personalul angajat pe perioadă determinată sau nedeterminarea cu contract individual de muncă;

  • Se utilizează formularul stabilit prin lege;

  • Se completează rubricile;

  • Se semnează obligatoriu de :conducătorul instituției și de către titularul contractului de muncă.

  • Se repartizează pe cele 2 (3) destinații.

  • Orice modificare sau completare la contractul individual de muncă se face prin act adițional.

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢ

9.1. COMISIA SCIM:

  • Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională.

  • Monitorizează aplicarea procedurii



9.2. PRIMAR:

  • În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale;

9.3. COMPARTIMENT

  • Aplică procedura sens în care desfășoară activități conform fișei postului

10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

Dif.

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnătura

        
        
        
        
        
        
        
        

11. Cuprins

Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale

 

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

2.

Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

3.

Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale

4.

Scopul procedurii operaţionale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale

6.

Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale

7.

Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională

8.

Descrierea procedurii operaţionale

9.

Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii

10.

Anexe, înregistrări, arhivări

11.

Cuprins