Procedura operațională – Mobilitatea și promovarea în carieră – funcții publice (D01-S03-PO21)

Print Friendly, PDF & Email
ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
COMUNA DOROBANȚI
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

Mobilitatea și promovarea în carieră – funcții publice

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D01-S03-PO21 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 

4. SCOPUL PROCEDURII OPERATIONALE

Prezenta procedura are ca scop stabilirea unei metodologii-cadru privind promovarea in cariera si mobilitatea functionarilor publici din cadrul Comunei Dorobanți.

5. DOMENIUL DE APLICARE

Procedura se aplică în cadrul Comunei Dorobanți.

Procedura se aplica de catre personalul Comunei Dorobanți caruia i-au fost atribuite responsabilitati privind desfasoarea activitatilor de management al resurselor umane.

6 DOCUMENTE DE REFERINŢĂ

6.1. REGLEMENTĂRI INTERNAȚIONALE

6.2. LEGISLAȚIE PRIMARĂ:

6.2.1. Hotararea Guvernului nr. 611/2008 privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici;

6.3. LEGISLAȚIE SECUNDARĂ:

6.3.1. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;

6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂȚII PUBLICE:

6.4.1. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Comunei Dorobanți;

6.4.2. Regulamentul de Ordine Interioara al Comunei Dorobanți;

6.4.3. Organigrama Comunei Dorobanți;

6.4.4. Fisele postului;

6.4.5. Procedura Operatională privind întocmirea, actualizarea si aprobarea fiselor de post.

  1. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI

Definiţii:

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

  1.  

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment/serviciu/birou/departament, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/ sef serviciu/sef compartiment, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Comunei Dorobanți;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Comunei Dorobanți;

2.

Sistem de control managerial

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial

3.

Neconformitate

Neîndeplinirea unei cerinţe

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului

7.

Responsabilitatea

Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta

8.

Raportarea

Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor

9.

Comisia

Comisia pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituita prin Dispozitie a Primarului Comunei Dorobanți

Abrevieri:

Nr. crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

PO

Procedura operaţională

2.

E.

Elaborare

3.

V.

Verificare

4.

Av.

Avizare

5.

Ap.

Aprobare

6.

Ap.

Aplicare

7.

Ah.

Arhivare

8.

PS

Procedurã de sistem

9.

PL

Procedurã de lucru

10.

RU

Resurse Umane

11.

Agentia

Agentia Nationala a Functionarilor Publici

  1. DESCRIEREA PROCEDURII

Dezvoltarea carierei funcţionarilor publici

Numirea funcţionarilor publici

Candidatul declarat admis la concursul de recrutare este numit, potrivit legii, în funcţia publică pentru care a candidat.

In termen de 15 zile de la data afişării rezultatelor finale ale concursului, compartimentul de resurse umane, respectiv Agenţia, în situaţia concursurilor pentru care competenţa de organizare aparţine acesteia, are obligaţia de a emite propunerea de numire a candidatului declarat admis. Propunerea de numire se comunică în copie, în mod corespunzător, candidatului declarat admis personal, pe bază de semnătură, prin scrisoare recomandată sau scrisoare cu confirmare de primire.

Emiterea actului administrativ de numire se face în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data comunicării propunerii de numire.

Fişa postului aferentă funcţiei publice se anexează la actul administrativ de numire, iar o copie a acestuia se înmânează funcţionarului public.

Prin excepţie, la solicitarea scrisă şi motivată a candidatului declarat admis, depusă în termenul de 15 zile prevăzut mai sus, Primarul poate prelungi termenul stabilit pentru emiterea actului administrativ de numire la cel mult 31 de zile de la data comunicării propunerii de numire.

Perioada de stagiu a funcţionarilor publici debutanţi

Organizarea perioadei de stagiu a funcţionarilor publici debutanţi

Perioada de stagiu este etapa din cariera funcţionarului public cuprinsă între data numirii ca funcţionar public debutant, în urma promovării concursului de recrutare, şi data numirii ca funcţionar public definitiv.

Perioada de stagiu are ca scop confirmarea aptitudinilor profesionale ale funcţionarilor publici debutanţi în îndeplinirea atribuţiilor şi responsabilităţilor unei funcţii publice, formarea lor practică, însuşirea specificului activităţii Comunei Dorobanți în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea, precum şi a exigenţelor administraţiei publice.

Parcurgerea perioadei de stagiu este obligatorie, cu excepţia situaţiilor prevăzute de lege.

Perioada de stagiu este de 12 luni pentru funcţionarii publici din clasa I, 8 luni pentru cei din clasa a II – a şi 6 luni pentru cei din clasa a III – a, calculată de la data numirii ca funcţionari publici debutanţi.

Perioada de stagiu se întrerupe în situaţia suspendării raportului de serviciu al funcţionarului public debutant, în condiţiile legii. Durata suspendării raportului de serviciu nu se ia în considerare la calculul perioadei de stagiu. După încetarea motivelor care au determinat întreruperea perioadei de stagiu, funcţionarul public debutant îşi continuă activitatea până la acoperirea integrală a duratei legal prevăzute pentru perioada de stagiu, in fuctia de clasa functionarului public.

Perioada de stagiu se desfăşoară pe baza unui program aprobat de catre Primarul Comunei Dorobanți, la propunerea conducătorului compartimentului în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public debutant şi al compartimentului/responsabilului pentru resurse umane.

Prin programul de desfăşurare a perioadei de stagiu se stabilesc următoarele:

  • alocarea a două ore zilnic din timpul normal de lucru studiului individual sau programelor de formare la care trebuie să participe funcţionarul public debutant, în condiţiile legii;

  • planificarea activităţilor ce urmează să fie desfăşurate, în funcţie de nivelul cunoştinţelor teoretice şi al deprinderilor practice dobândite pe parcursul perioadei de stagiu.

În scopul cunoaşterii specificului activităţii Comunei Dorobanți, funcţionarului public debutant i se va asigura posibilitatea de a asista la îndeplinirea atribuţiilor de serviciu de către funcţionarii publici definitivi din cadrul altor compartimente. Această activitate se va desfăşura în coordonarea funcţionarului public sub a cărui îndrumare îşi desfăşoară activitatea şi nu poate depăşi un sfert din durata perioadei de stagiu.

Pe parcursul perioadei de stagiu, activitatea funcţionarului public debutant se desfăşoară sub îndrumarea unui funcţionar public definitiv, de regulă din cadrul aceluiaşi compartiment, denumit în continuare Îndrumător. Persoana desemnată ca îndrumător trebuie să cunoască legislaţia potrivit căreia îşi desfăşoară activitatea Comunei Dorobanți, precum şi activităţile desfăşurate în cadrul compartimentului în care este numit funcţionarul public debutant.

Îndrumătorul este numit de catre Primarul Comunei Dorobanți, de regulă, la propunerea conducătorului compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public debutant.

Nu poate avea calitatea de îndrumător funcţionarul public care:

  • a fost sancţionat disciplinar cu una dintre sancţiunile prevăzute la art. 77 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, iar sancţiunea disciplinară nu a fost radiată, în condiţiile legii;

  • este soţ, soţie, afin ori rudă până la gradul al IV-lea inclusiv cu funcţionarul public debutant.

Îndrumătorul are următoarele atribuţii:

  • coordonează activitatea funcţionarului public debutant pe parcursul perioadei de stagiu;

  • sprijină funcţionarul public debutant în identificarea celor mai bune modalităţi de rezolvare a lucrărilor repartizate acestuia;

  • supraveghează modul de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu de către funcţionarul public debutant;

  • propune conducătorului compartimentului cursurile de perfecţionare profesională la care trebuie să participe funcţionarul public debutant;

  • întocmeşte un referat în vederea evaluării funcţionarului public debutant, la finalizarea perioadei de stagiu.

Evaluarea funcţionarilor publici debutanţi

Evaluarea activităţii funcţionarului public debutant se face în termen de 5 zile lucrătoare de la terminarea perioadei de stagiu, de regulă, de către conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea, denumit în continuare evaluator.

In cazul in care in structura compartimentului in care isi desfasoara activitatea functionarul public debutant nu este condusa de catre un functionar public de conducere, evaluarea va fi efectuata de un functionar public de conducere din cadrul Comunei Dorobanți, desemnat in acest sens de catre Primarul Orașului. Evaluatorul asfel desemnat nu poate avea şi calitatea de îndrumător.

Evaluarea activităţii funcţionarului public debutant constă în aprecierea nivelului cunoştinţelor teoretice şi a deprinderilor practice dobândite, necesare îndeplinirii atribuţiilor aferente unei funcţii publice, a cunoaşterii specificului activităţii Comunei Dorobanți şi a exigenţelor administraţiei publice.

Evaluarea activităţii funcţionarilor publici debutanţi se face pe baza:

  • .raportului de stagiu întocmit de funcţionarul public debutant;

  • referatului întocmit de îndrumător;

  • interviului de evaluare cu funcţionarul public debutant.

Pentru completarea raportului de evaluare a perioadei de stagiu, evaluatorul:

  • analizează referatul întocmit de îndrumător şi raportul de stagiu completat de funcţionarul public debutant;

  • notează criteriile de evaluare în funcţie de gradul de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu;

  • stabileşte calificativul de evaluare;

  • face propuneri cu privire la numirea într-o funcţie publică definitivă sau eliberarea din funcţia publică.

La terminarea perioadei de stagiu funcţionarul public debutant completează raportul de stagiu. Acesta cuprinde descrierea activităţii desfăşurate de funcţionarul public debutant pe parcursul perioadei de stagiu, prin prezentarea atribuţiilor de serviciu, a modalităţilor de îndeplinire a acestora, precum şi eventualele dificultăţi întâmpinate.

Raportul de stagiu se înaintează de către funcţionarul public debutant evaluatorului.

Referatul îndrumătorului se întocmeşte cu 5 zile lucrătoare înainte de terminarea perioadei de stagiu şi cuprinde următoarele elemente:

  • descrierea activităţii desfăşurate de funcţionarul public debutant;

  • aptitudinile pe care le-a dovedit funcţionarul public debutant în modul de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu;

  • conduita funcţionarului public debutant în timpul serviciului;

  • concluzii privind desfăşurarea perioadei de stagiu şi recomandări privind definitivarea acesteia.

Referatul se înaintează conducătorului compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public debutant.

În cazul modificării, suspendării sau încetării raportului de serviciu al îndrumătorului, acesta întocmeşte referatul pentru perioada de stagiu parcursă de funcţionarul public debutant până în acel moment. In cazul aparitiei acestei situatii, Primarul Comunei Dorobanți numeşte, de regulă la propunerea conducătorului compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public debutant, un alt funcţionar public definitiv, în calitate de îndrumător, pentru perioada de stagiu rămasă neefectuată.

Interviul de evaluare cu funcţionarul public debutant se susţine cu evaluatorul anterior finalizării raportului de evaluare si reprezintă un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi funcţionarul public debutant, în cadrul căruia:

  • se aduc la cunoştinţă funcţionarului public evaluat consemnările făcute de evaluator în raportul de evaluare;

  • se semnează şi se datează raportul de evaluare de către evaluator şi de funcţionarul public evaluat.

În cazul în care între funcţionarul public debutant evaluat şi evaluator există diferenţe de opinie asupra consemnărilor făcute, comentariile funcţionarului public se consemnează în raportul de evaluare. Evaluatorul poate modifica raportul de evaluare dacă se ajunge la un punct de vedere comun.

Criteriile de evaluare a activităţii funcţionarului public debutant sunt:

  • gradul de cunoaştere a reglementărilor specifice domeniului de activitate;

  • gradul de cunoaştere a specificului şi a principiilor care guvernează administraţia publică şi a raporturilor administrative din cadrul Comunei Dorobanți;

  • capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor;

  • gradul de adaptabilitate şi flexibilitate în îndeplinirea atribuţiilor;

  • aptitudinea de a distinge corect între caracteristicile diverselor opţiuni în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu şi de a identifica cea mai bună variantă de acţiune;

  • capacitatea de transmitere a ideilor, în scris şi verbal, fluenţă în scris, incluzând capacitatea de a scrie clar şi concis;

  • capacitatea de a lucra în echipă, respectiv capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a sprijini activitatea echipei în realizarea obiectivelor acesteia.

In raport cu specificul activităţii autorităţii desfăşurate activitatea, pentru evaluarea funcţionarului public debutant, superiorul ierarhic al acestuia poate utiliza criterii de evaluare suplimentare. În acest caz, criteriile de evaluare se aduc la cunoştinţa funcţionarului public debutant la începutul perioadei de stagiu, sub sancţiunea imposibilităţii utilizării acestora.

Nota exprimă aprecierea îndeplinirii fiecărui criteriu de evaluare în realizarea atribuţiilor de serviciu. Notarea criteriilor de evaluare şi stabilirea calificativului de evaluare se fac astfel:

  • fiecare criteriu de evaluare se notează de la 1 la 5, nota 1 fiind cea mai mică, iar nota 5 fiind cea mai mare;

  • se face media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare criteriu de evaluare şi se obţine o notă finală;

  • calificativul de evaluare se acordă în funcţie de nota finală obţinută, după cum urmează: între 1.00-3.00 se acordă calificativul „necorespunzător”, iar între 3,01-5,00 se acordă calificativul „corespunzător”.

Semnificaţia calificativelor de evaluare este următoarea:

  • „necorespunzător” – funcţionarul public debutant nu a făcut dovada cunoştinţelor teoretice şi a deprinderilor practice necesare exercitării funcţiei publice;

  • „corespunzător” – funcţionarul public debutant a făcut dovada că deţine cunoştinţele teoretice şi deprinderile practice necesare exercitării funcţiei publice.

Evaluatorul formulează în raportul de evaluare a perioadei de stagiu:

  • propunerea privind numirea funcţionarului public debutant într-o funcţie publică definitivă, în situaţia în care calificativul de evaluare este „corespunzător”;

  • propunerea de eliberare din funcţie, în condiţiile legii, în situaţia în care funcţionarul public debutant a obţinut calificativul „necorespunzător”.

Raportul de evaluare a perioadei de stagiu se aduce la cunoştinţa funcţionarului public debutant în termen de 3 zile lucrătoare de la completare.

Funcţionarul public debutant nemulţumit de rezultatul evaluării poate contesta calificativul de evaluare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă, la funcţionarul public ierarhic superior evaluatorului. În acest caz, contestaţia se inainteaza Primarului Comunei Dorobanți.

Funcţionarul public ierarhic superior evaluatorului ori, după caz, Primarul Comunei Dorobanți analizează raportul de evaluare a perioadei de stagiu, referatul întocmit de îndrumător şi raportul de stagiu redactat de funcţionarul public debutant.

Raportul de evaluare a perioadei de stagiu poate fi modificat conform deciziei motivate a superiorului ierarhic al funcţionarului public debutant ori, după caz, a Primarului Comunei Dorobanți, în situaţia în care constată că aprecierile consemnate nu corespund realităţii. Raportul de evaluare a perioadei de stagiu modificat este adus la cunoştinţă funcţionarului public debutant în termen de 3 zile lucrătoare de la depunerea contestaţiei.

Funcţionarul public debutant nemulţumit de rezultatul contestaţiei se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

Funcţionarii publici debutanţi care au obţinut la evaluarea activităţii calificativul „corespunzător” vor fi numiţi, prin transformarea postului, funcţionari publici definitivi într-o funcţie publică de execuţie din clasa corespunzătoare studiilor absolvite, în gradul profesional „asistent”, la data expirării termenului prevăzut pentru efectuarea stagiului sau, în situaţia în care funcţionarul public debutant care a obţinut calificativul „necorespunzător” formulează o contestaţie, la data rezolvării favorabile a acesteia.

În situaţia în care funcţionarii publici debutanţi au obţinut la evaluarea activităţii calificativul „necorespunzător”, Primarul Comunei Dorobanți va dispune prin act administrativ eliberarea din funcţie, în condiţiile legii.

Reguli specifice aplicabile funcţionarilor publici debutanţi

Funcţionarul public debutant are drepturile şi îndatoririle prevăzute de Legea nr. 188/1999, republicată, precum şi unele drepturi şi îndatoriri specifice statutului său:

  • să fie sprijinit şi îndrumat în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu pe parcursul perioadei de stagiu;

  • să i se stabilească atribuţii de serviciu al căror nivel de dificultate şi complexitate să crească gradual pe parcursul perioadei de stagiu;

  • să i se asigure timpul necesar pregătirii individuale, în scopul dobândirii cunoştinţelor teoretice şi a deprinderilor practice necesare exercitării unei funcţii publice, şi să participe la formele de pregătire profesională organizate pentru funcţionarii publici debutanţi;

  • să i se asigure, prin grija Comunei Dorobanți, accesul la sursele de informare utile perfecţionării sale;

  • să participe la formele de pregătire organizate pentru funcţionarii publici debutanţi,

  • să îşi perfecţioneze pregătirea profesională teoretică şi să îşi însuşească deprinderile practice necesare exercitării unei funcţii publice;

  • să îl consulte pe îndrumător pentru realizarea lucrărilor repartizate de conducătorul compartimentului;

  • să participe la manifestări ştiinţifice şi profesionale, în vederea completării pregătirii profesionale;

  • să participe la formele de pregătire organizate pentru funcţionarii publici debutanţi;

  • să îşi organizeze o evidenţă proprie a pregătirii profesionale pe care o efectuează potrivit prevederilor prezentei hotărâri,

Pe parcursul perioadei de stagiu, raportul de serviciu al funcţionarului public debutant poate fi modificat doar prin transfer în interes public sau prin mutare în cadrul altui compartiment ori altei structuri fără personalitate juridică a Comunei Dorobanți, în condiţiile legii. In cazul în care raportul de serviciu al funcţionarului public debutant se modifică prin transfer în interes public, acesta va fi evaluat pentru perioada lucrată până la data transferului.

În cazul în care raportul de serviciu al unui funcţionar public debutant se modifică prin mutare în cadrul altui compartiment din cadrul Comunei Dorobanți, acesta va fi evaluat în cadrul compartimentului din care se mută, urmând ca în cadrul noului compartiment să îi fie întocmit un nou program şi să fie desemnat un nou îndrumător pentru perioada de stagiu rămasă de efectuat.

Funcţionarul public debutant poate fi sancţionat potrivit dispoziţiilor Legii nr. 188/1999, republicată. Pentru stabilirea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public debutant, comisia de disciplină îl va audia în mod obligatoriu şi pe îndrumător.

Promovarea în clasă

La examenul de promovare în clasă a funcţionarilor publici pot participa funcţionarii publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit o formă de învăţământ superior de lungă durată, studii universitare de licenţă sau o formă de învăţământ superior de scurtă durată, în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea.

Examenul de promovare în clasă se organizează de către Comuna Dorobanți

Cu cel puţin 15 zile înainte de data organizării examenului de promovare în clasă, Primarul Comunei Dorobanți are obligaţia de a emite un act administrativ prin care se stabilesc:

  • componenţa comisiei de examen;

  • data susţinerii examenului;

  • bibliografia, pe baza propunerilor compartimentelor în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarii publici care participă la examen.

Compartimentul/responsabilul pentru gestionarea resurselor umane are obligaţia să afişeze la sediul Comunei Dorobanți, cu 15 zile înainte de data organizării examenului de promovare în clasă, data, ora, locul desfăşurării şi bibliografia examenului. In cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării examenului de promovare în clasă, compartimentul de resurse umane are obligaţia de a afişa la sediul Comunei Dorobanți modificările intervenite în desfăşurarea acestuia. Funcţionarii publici trebuie să prezinte diploma de absolvire sau, după caz, adeverinţa care să ateste absolvirea unei forme de învăţământ superior de lungă durată, de scurtă durată sau a studiilor universitare de licenţă, precum şi o cerere de înscriere la examenul de promovare în clasă, în termen de 5 zile de la data afişării.

Examenul se organizează de catre Comuna Dorobanți, potrivit regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în clasă, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei.

Ca urmare a promovării funcţionarilor publici, fişa postului va fi completată cu noi atribuţii, în raport cu nivelul funcţiei publice. Obligaţia de a completa fişa postului cu noile atribuţii aparţine superiorului ierarhic al funcţionarului public promovat.

Persoanele cu atribuţii în domeniul managementului resurselor umane din cadrul Comunei Dorobanți au obligaţia de a acorda asistenţă funcţionarilor publici de conducere în vederea completarii/actualizari fisei postulu.

Mobilitatea funcţionarilor publici

Modificarea raporturilor de serviciu ale funcţionarilor publici de execuţie şi funcţionarilor publici de conducere se face potrivit Legii nr. 188/1999, republicată.

Funcţionarii publici pot solicita, în condiţiile legii, transferul într-o altă autoritate sau instituţie publică.

Autorităţile sau instituţiile publice au obligaţia de a afişa la sediu şi pe site-ul de internet al acestora anunţul privind ocuparea prin transfer la cerere a funcţiilor publice respective. Anunţul va fi făcut cu cel puţin 30 de zile anterior datei prevăzute pentru ocuparea prin transfer la cerere a funcţiilor publice.

Funcţionarii publici interesaţi vor depune cererile de transfer, însoţite de un curriculum vitae, în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului. In situaţia în care sunt depuse mai multe cereri de transfer, Comuna Dorobanți va organiza un interviu cu funcţionarii publici solicitanţi.

Interviul va fi susţinut cu Primarul Comunei Dorobanți ori cu persoana desemnată de către acesta. Data, ora şi locul susţinerii interviului vor fi aduse la cunoştinţa solicitanţilor.

În urma susţinerii interviului cu funcţionarii publici solicitanţi se va încheia un proces-verbal al interviului, care va fi semnat de catre Primarul Comunei Dorobanți ori de către persoana desemnată de acesta.

In vederea dobândirii de noi cunoştinţe şi abilităţi în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea, funcţionarii publici de execuţie pot desfăşura stagii de pregătire practică în alte autorităţi şi instituţii publice relevante din punctul de vedere al specificului activităţii.

Perioadele de stagiu prevăzute mai sus pot fi organizate prin acorduri instituţionale între autorităţile şi instituţiile publice şi se desfăşoară cu acordul funcţionarului public. Perioada de stagiu la care participă funcţionarul public nu poate depăşi 15 zile lucrătoare anual.

Pe perioada de desfăşurare a stagiului de pregătire funcţionarul public beneficiază de drepturile oferite prin lege în situaţia delegării, cu excepţia indemnizaţiei de delegare.

Autorităţile şi instituţiile publice pot asigura instrumentele de dezvoltare a carierei funcţionarilor publici prin mobilitate pentru dezvoltarea carierei în funcţia publică. Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Comunei Dorobanți se va realiza, în principal, în vederea asigurării:

-protecţiei funcţionarilor publici din sectoarele vulnerabile la corupţie, prin exercitarea periodică a unor atribuţii diferite ori prin utilizarea mutării temporare în cadrul unui alt compartiment al Comunei Dorobanți;

  • dezvoltării cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor funcţionarilor publici prin realizarea unor stagii practice în cadrul altor autorităţi sau instituţii publice, în condiţiile legii, ori prin utilizarea mutării temporare în cadrul unui alt compartiment al Comunei Dorobanți.

Anexa nr. 1 Aprobat,

Primar

Criterii de performanta pentru evaluarea functionarilor publici de executie:

Criteriul de performanta

Definirea criteriului pentru functionarii publici din clasa I

Definirea criteriului pentru functionarii publici din clasa a II-a

Definirea criteriului pentru functionarii publici din clasa a III-a

Capacitate de implementare

Capacitatea de a pune eficient in practica solutiile proprii si pe cele dispuse pentru desfasurarea in mod corespunzator a activitatilor, in scopul realizarii obiectivelor

Capacitatea de a pune eficient in practica solutiile proprii si pe cele dispuse pentru desfasurarea in mod corespunzator a activitatilor, in scopul realizarii obiectivelor

Capacitatea de a pune eficient in practica solutiile proprii si pe cele dispuse pentru desfasurarea in mod corespunzator a activitatilor, in scopul realizarii obiectivelor

Capacitatea de a rezolva efficient problemele

Capacitatea de a depasi obstacolele sau dificultatile intervenite in activitatea curenta, prin identificarea solutiilor adecvate de rezolvare si asumarea riscurilor identificate

Capacitatea de a depasi obstacolele sau dificultatile intervenite in activitatea curenta, prin identificarea solutiilor adecvate de rezolvare si asumarea riscurilor identificate

Capacitatea de a depasi obstacolele sau dificultatile intervenite in activitatea curenta, prin identificarea solutiilor adecvate de rezolvare

Capacitatea de asumare a responsabilitatilor

Capacitatea de a desfasura in mod current, la solicitarea superiorilor ierarhici, activitati care depasesc cadrul de responsabilitate definit conform fisei postului; capacitatea de a accepta erorile sau, dupa caz, deficientele propriei activitati si de a raspunde pentru acestea; capacitatea de a invata din propriile greseli

capacitatea de a accepta erorile sau, dupa caz, deficientele propriei activitati si de a raspunde pentru acestea; capacitatea de a invata din propriile greseli

capacitatea de a accepta erorile sau, dupa caz, deficientele propriei activitati si de a raspunde pentru acestea; capacitatea de a invata din propriile greseli

Capacitatea de autoperfectionare si de valorificare a experientei dobandite

Capacitatea de crestere permanenta a performantelor profesionale, de imbunatatire a rezultatelor activitatii curente prin punerea in practica a cunostintelor si abilitatilor dobandite

Capacitatea de crestere permanenta a performantelor profesionale, de imbunatatire a rezultatelor activitatii curente prin punerea in practica a cunostintelor si abilitatilor dobandite

Capacitatea de crestere permanenta a performantelor profesionale, de imbunatatire a rezultatelor activitatii curente prin punerea in practica a cunostintelor si abilitatilor dobandite

Capacitatea de analiza si sinteza

Capacitatea de a interpreta un volum mare de informatii, de a identifica si valorifica elementele commune, precum sip e cele noi si de a selecta aspectele esentiale pentru domeniul analizat

Capacitatea de a interpreta un volum mare de informatii, de a identifica si valorifica elementele commune, precum sip e cele noi si de a selecta aspectele esentiale pentru domeniul analizat

 

Creativitate si spirit de initiativa

Atitudine active in solutionarea problemelor so realizarea obiectivelor prin identificarea unor moduri alternative de rezolvare a acestor probleme; inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii; atitudine pozitiva fata de idei noi

Atitudine active in solutionarea problemelor so realizarea obiectivelor prin identificarea unor moduri alternative de rezolvare a acestor probleme; inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii; atitudine pozitiva fata de idei noi

Atitudine active in solutionarea problemelor so realizarea obiectivelor prin identificarea unor moduri alternative de rezolvare a acestor probleme; atitudine pozitiva fata de idei noi; spirit inventiv

Capacitatea de planificare si de a actiona strategic

Capacitatea de a previziona cerintele, oportunitatile si posibilele riscuri si consecintele acestora; capacitatea de a anticipa solutii si de organizare a timpului propriu sau, dupa caz, al celorlalti (in functie de nivelul de competenta), pentru indeplinirea eficienta a atributiilor de serviciu

Capacitatea de a previziona cerintele, oportunitatile si posibilele riscuri si consecintele acestora; capacitatea de a anticipa solutii si de organizare a timpului propriu pentru indeplinirea eficienta a atributiilor de serviciu

Capacitatea de a-si organiza timpul propriu pentru indeplinirea eficienta a atributiilor de serviciu

Capacitatea de a lucra independent

Capacitatea de a desfasura activitati pentru indeplinirea atributiilor de serviciu fara a solicita coordonare, cu exceptia cazurilor in care activitatile implica luarea unor decizii care depasesc limitele de competenta

  

Capacitatea de a lucre in echipa

Capacitatea de a se integra intr-o echipa, de a-si aduce contributia prin participare efectiva, de a transmite eficient si de a permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei

Capacitatea de a se integra intr-o echipa, de a-si aduce contributia prin participare efectiva, de a transmite eficient si de a permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei

Capacitatea de a se integra intr-o echipa, de a-si aduce contributia prin participare efectiva, de a transmite eficient si de a permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei

Competent in gestionarea resurselor alocate

Capacitatea de a utiliza eficient resursele materiale alocate, fara a prejudicial activitatea

Capacitatea de a utiliza eficient resursele materiale alocate, fara a prejudicial activitatea

Capacitatea de a utiliza eficient resursele materiale alocate, fara a prejudicial activitatea

Suplimentar fata de criteriile de performanta stabilite pentru functionarii publici de executie din clasa I, functionarilor publici de conducere li se mai aplica urmatoarele criteria de performanta:

Capacitatea de a organiza

Capacitatea de a identifica activitatile care trebuie desfasurate de structura condusa, delimitarea lor in atributii, stabilirea pe baza acestora a obiectivelor; repartizarea echilibrata si echitabila a atributiilor si a obiectivelor in functie de nivelul, categoria, clasa si gradul professional al personalului din subordine

Capacitatea de a conduce

Abilitatea de a crea o viziune realista, de a o transpune in practica si de a o sustine; abilitatea de a planifica si de a administra activitatea unei echipe formate din personalitati diferite, cu nivel diferit al capacitatii de a colabora la indeplinirea unor atributii; capacitatea de a adapta stilul de conducere lasituatii diferite, precum si de a actiona pentru rezolvarea si gestionarea conflictelor

Capacitatea de coordonare

Armonizarea deciziilor si actiunilor personalului, precum si a activitatilor din cadrul unui compartiment, in vederea realizarii obiectivelor acestuia

Capacitatea de control

Capacitatea de supraveghere a modului de transformare a deciziilor in solutii realiste, depistarea deficientelor si luarea masurilor necesare pentru corectarea la timp a acestora

Capacitatea de a obtine cele mai bune rezultate

Capacitatea de a motiva si de a incuraja dezvoltarea performantelor personalului prin cunoasterea aspiratiilor colectivului, asigurarea unei perspective de dezvoltare si a unei atitudini de incredere, aptitudinea de a asculta si de a lua in considerare diferite opinii, precum si de a oferi sprijin pentru obtinerea unor rezultate positive pentru colectiv; recunoasterea meritelor si cultivarea performantei

Competent decizionala

Capacitatea de a lua hotarari rapid, cu raspundere si conform competentelor, cu privire la desfasurarea activitatii structurii conduse

Capacitatea de a delega

Capacitatea de a transfera atributii personalului din subordine care corespunde din punct de vedere legal si al competentelor detinute, in scopul realizarii in termen si in mod corespunzator a obiectivelor structurii conduse

Abilitati in gestionarea resurselor umane

Capacitatea de a planifica si de a administra eficient activitatea personalului subordonat, asigurand sprijinul si motivarea corespunzatoare

Capacitatea de a dezvolta abilitatile personalului

Cunoasterea aptitudinilor personalului din subordine, inclusive prin capacitatea de a crea, implementa si mentine politici de personal eficiente, in scopul motivarii acestuia, capacitatea de a identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine si de a forma propuneri privind tematica si formele concrete de realizare a instruirii

Abilitati de mediere si negociere

Capacitatea de a organiza si de a conduce o intalnire, precum si de a o orienta catre o solutie comun acceptata, tinand seama de pozitiile diferite ale partilor; capacitatea de a planifica si de a desfasura interviuri

Obiectivitate in evaluare/apreciere

Corectitudine in luarea deciziilor; impartialitate in evaluarea personalului din subordine si in modul de acordare a recompenselor pentru rezultatele deosebite in activitate

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII

9.1. COMISIA SCIM:

  • Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională.

  • Monitorizează aplicarea procedurii



9.2. PRIMAR:

  • În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale;

9.3. COMPARTIMENT

  • Aplică procedura sens în care desfășoară activități conform fișei postului

10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

Dif.

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnătura

        
        
        
        
        
        
        
        

11. CUPRINS

Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale

 

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale

2.

Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale

3.

Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale

4.

Scopul procedurii operaţionale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii

6.

Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurate

7.

Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională

8.

Descrierea procedurii

9.

Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii

10.

Anexe, înregistrări, arhivări

11.

Cuprins