ROMÂNIA JUDEȚUL ARAD COMUNA DOROBANȚI | PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ | Ediția 1, Nr. exemplare:1 |
INDICATORI ASOCIAȚI OBIECTIVELOR INSTITUȚIEI | Revizia 0, Nr. exemplare:1 | |
Pagina: | ||
COMPARTIMENT: | Exemplar nr.1 | |
COD COMPARTIMENT: | COD D02-S07-P32 |
1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt. | Elemente privind responsabilii/ operaţiunea | Numele şi prenumele | Funcţia | Data | Semnătura |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1.1 | Elaborat PROIECT | Societate | Jurist | 12.09.2018 | |
Din partea AUTORITĂȚII | 12.09.2018 | ||||
1.2. | Informare | KORODI ERIKA | Primar | 12.09.2018 | |
1.3. | VERIFICAT Comisia SCIM | VAIDA ANDO ANAMARIA | Președinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |
JUHASZ ZOLTAN | Vicepreședinte comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
BOHM MELINDA | Secretar comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
TORMA PIROSCA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
KOVACS IRINA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
OZE ECATERINA LOREDANA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
ARVAI ANNA MARIA | Membru comisie SCIM | 12.09.2018 | |||
1.4. | Aprobat | Primar | 12.09.2018 |
2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei | Componenta revizuită | Modalitatea reviziei | Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
2.1. | Ediţia I | X | X | X |
2.2. | Revizia 1 | |||
2.3. | Revizia 2 |
3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI
Nr. crt | Scopul difuzării | Ex. nr. | Compartiment | Funcţia | Numele şi prenumele | Data primirii | Semnătura |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
3.1 | Aplicare | 1 | 12.09.2018 | ||||
3.2. | Informare | 1 | Conducere | Primar | 12.09.2018 | ||
Conducere | Viceprimar | 12.09.2018 | |||||
Secretar UAT | Secretar | 12.09.2018 | |||||
3.3. | Evidență | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
3.4. | Arhivare | 1 | Secretar | Secretar | 12.09.2018 | ||
Arhivare | 1 | Compartiment de specialitate conform dispoziție primar și/sau fișa postului și/ sau anexei la fișa postului | Secretar | 12.09.2018 | |||
3.5. | Alte scopuri | – | – | – | – | – |
SCOPUL PROCEDURII
Prezenta procedura stabileste metodologia de stabilire a indicatorilor asociati obiectivelor Primariei Comunei Dorobanți, formulati in baza sistemului de control intern managerial.
Conducerea Primariei Comunei Dorobanți asigura monitorizarea performantelor, utilizand indicatori cantitativi si calitativi relevanti, inclusiv cu privire la economicitate, eficienta si eficacitate.
5. DOMENIUL DE APLICARE
Activitatea la care se refera procedura operationala
Procedura se refera la monitorizarea performantelor, utilizand indicatori cantitativi si calitativi relevanti, in cadrul Primariei Comunei Dorobanți.
Delimitarea explicita a activitatii procedurale in cadrul portofoliului de activitati desfasurate de entitatea publica
Procedura este aplicata de catre intregului personalul angajat in cadrul Primariei Comunei Dorobanți. Se realizeaza o monitorizare a performantelor angajatilor, luându-se in considerare obiectivele individuale si criteriile generale de evaluare a performantelor functionarilor publici/personalului contractual.
Principalele activitati de care depinde si/sau care depind de activitatea procedurata
Conducerea Primariei Comunei Dorobanți stabileste indicatorii aferenti obiectivelor Primariei Comunei Dorobanți, in vederea cuantificarii gradului de realizare a acestora.
Compartimentele implicate in procesul activitatii:
Compartimente furnizoare de date:
Compartimente beneficiare de rezultate ale activitaii procedurate: toate compartimentele din structura organizatorica a Primariei Comunei Dorobanți
6. DOCUMENTE DE REFERINTA
REGLEMENTĂRI INTERNAȚIONALE
Nu este cazul
6.2. LEGISLAȚIE SECUNDARA
Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
6.3. LEGISLAȚIE PRIMARĂ
6.3.1.Legea nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.3.2.Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.3.3.Codul muncii, cu modificarile ulterioare;
6.3.4. Legea nr.182/2002- privind protectia informatiilor clasificate
6.4. ALTE DOCUMENTE, INCLUSIV REGLEMENTĂRI INTERNE ALE ENTITĂŢII PUBLICE
6.4.1. Regulamentul de Organizare și Funcționare;
6.4.2. Acordul colectiv de muncă;
6.4.3. Regulamentul de Ordine Interioară;
7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZAŢI ÎN PROCEDURA OPERAŢIONALĂ
Nr. Crt. | Termenul | Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
Procedurã | Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor; PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Comunei Dorobanți; Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar,sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.; PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Comunei Dorobanți; PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Comunei Dorobanți; | |
2. | Ediţie a unei proceduri | Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată |
3. | SCIM | Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial |
4. | Analiză | Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite |
5. | Părţi interesate | Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează |
6. | Competenta | Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului |
7. | Responsabilitatea | Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta |
8. | Raportarea | Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor |
9. | Grupul de lucru | Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin Ddispozitia primarului |
10. | Structura organizatorică | Configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public. |
Nr. Crt. | Abrevierea | Termenul abreviat |
1. | P.O. | Procedura operaţională |
2. | E | Elaborare |
3. | V | Verificare |
4. | A | Aprobare |
5. | Ap. | Aplicare |
6. | Ah. | Arhivare |
DESCRIEREA PROCEDURII
Generalitati
Conducerea Primariei Comunei Dorobanți trebuie sa primeasca sistematic raportari asupra desfasurarii activitatii; Conducerea evalueaza performantele, constatand eventualele abateri de la obiective, in scopul luarii masurilor corective ce se impun.
Sistemul de monitorizare a performantei este influentat de marimea si natura institutiei, de modificarea/schimbarea obiectivelor sau/si a indicatorilor, de modul de acces al personalului la informatii.
Resurse necesare:
Resurse materiale
birotica, computere;
retea internet ;
copiator;
imprimanta
telefoane, fax-uri pentru legaturi operative cu alte compartimente si cu structuri din afara institutiei;
papetarie si tipizate
Resurse umane
Functionarii publici;
Personalul contractual,
Conducatorii de compartimente,
Comisia,
Primarul si Viceprimarul Comunei Dorobanți.
Resurse financiare
Conform bugetului aprobat pentru anul in curs.
Modul de lucru
Monitorizarea performantelor vizeaza definirea pentru fiecare obiectiv a cel putin unui indicator de performanta prin intermediul caruia managementul sa monitorizeze realizarile obtinute.
Indicatorii trebuie sa faca parte dintr-un sistem de masurare a performantelor care sa informeze si sa avertizeze, in timp util, conducerea entitatii cu privire la gradul de indeplinire a obiectivelor, precum si la abaterile de la acestea.
Monitorizarea performantelor.
Etape in procesul de implementare:
Definirea, pentru fiecare obiectiv, a unor indicatori cantitativi si calitativi relevanti de monitorizare a performantelor
Indicatorii trebuie sa aiba in vedere anumite variabile precum: cantitatea, calitatea, costul, timpul reflectand prin analiza lor in ansamblu, indeplinirea partiala sau totala a obiectivelor.
Indicatorii sunt utilizati pentru:
evaluarea stadiului indeplinirii obiectivelor stabilite;
identificarea abaterilor de la obiective si a problemelor prin implementarea unui sistem de avertizare timpurie, care sa permita luarea masurilor corective care se impun;
cresterea responsabilitatii manageriale prin existenta unor criterii obiective de evaluare a performantelor;
Indicatorii de performanta trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
Consistenta – indicatorii permit compararea in timp a datelor despre aceeasi entitate sau intre entitati diferite cu aceeasi activitate;
Claritate – indicatorii trebuie sa fie simpli, bine definiti si usor de inteles de catre aceeasi utilizatori;
Controlabilitatea– indicatorii trebuie sa vizeze cu precadere aspecte care se afla sub controlul managerilor pentru a putea stabili eventualele masuri corective in cazul unor abateri de la obiective;
Relevanta sau sfera de cuprindere: indicatorii, luati in ansamblul lor, trebuie sa acopere toate aspectele iimportante ale activitatilor(proceselor)unei entitati.
Credibilitatea – personalul trebuie sa considere indicatorii definiti adecvati pentru masurarea performantelor iar rezultatele trebuie sa fie reale si nu exagerate;
Comunicarea indicatorilor de monitorizare a performantelor stabiliti tuturor angajatilor(tabel de luare la cunostiinta);
Stabilirea unui sistem functional de monitorizare si raportare a performantelor; presupune stabilirea obiectivelor, tintelor sau rezultatelor asteptate, indicatorilor de performanta prin care se masoara gradul de indeplinire a unui obiectiv, formule de calcul, punctele din care se culeg datele, persoanele responsabile de colectarea datelor, prelucrarea si raportarea lor, etc.
Evaluarea periodica a performantelor obtinute, iar in cazul existentei unor abateri de la obiective sa se dispuna masurile corective care se impun(analiza se face lunar/trimestrial, etc).
Analizarea de catre management a impactului masurilor corective asupra performantelor si sa decida, daca este cazul, ajustarea obiectivului;
Analizarea periodica a relevantei indicatorilor de monitorizare ai performantelor.
9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII
–Verifică și avizează procedura operațională.
9.2. PRIMARUL:
–Aprobă procedura operațională.
9.3. SECRETARUL:
–Aplică procedura, sens în care desfășoară activități conform fișei postului;
10.ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI
CENTRALIZATOR ANEXE
Nr. anexă | Denumire anexă | Elaborator | Aprobat | Nr. Ex. | Arhivare | Alte el. | ||
Loc | Perioada | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 8 | |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. | ||||||||
4. | ||||||||
5. | ||||||||
6. | ||||||||
7. | ||||||||
8. | ||||||||
9. | ||||||||
10. |
REGISTRE
Nr. anexă | Denumirea anexei | Elaborator | Aprobă | Număr de exemplare | Difuzare | Arhivare | Alte elemente | |
Loc | Perioadă | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. |
FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Modificare propusă | Justificare | Data | Semnătura |
FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII
Structura organizatorică | Conducător structură organizatorică Nume şi prenume | Înlocuitor de drept sau delegat | Aviz favorabil | Aviz nefavorabil | ||||
DA | Semnătura | Data | Observaţii | Semnătura | Data | |||
LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII
Număr exemplar | Structură organizatorică | Nume şi prenume | Data primirii | Semnătura | Data retragerii | Data intrării în vigoare a procedurii | Semnă-tura |
11. CUPRINS
Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale | Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale |
Coperta | |
1. | Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
2. | Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale |
3. | Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale |
4. | Scopul procedurii operaţionale |
5. | Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale |
6. | Documentele de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurale |
7. | Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi în procedura operaţională |
8. | Descrierea procedurii operaţionale |
9. | Responsabilităţi şi răspunderi în derularea activităţii |
10. | Anexe, înregistrări, arhivări |
11. | Cuprins |