Procedura operațională – Circuitul documentelor (D4-S13-PO41)

Print Friendly, PDF & Email
ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
COMUNA DOROBANȚI
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂEdiția 1, Nr. exemplare:1

CIRCUITUL DOCUMENTELOR

Revizia 0, Nr. exemplare:1
Pagina: 
COMPARTIMENT:Exemplar nr.1
COD COMPARTIMENT:COD D4-S13-PO41 

1. LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI SAU, DUPĂ CAZ, A REVIZIEI ÎN CADRUL EDIŢIEI

Nr.

crt.

Elemente privind responsabilii/ operaţiuneaNumele şi prenumeleFuncţiaDataSemnătura
 12345
1.1

Elaborat

PROIECT

SocietateJurist12.09.2018 
 Din partea AUTORITĂȚII  12.09.2018 
1.2.InformareKORODI ERIKAPrimar12.09.2018 
1.3.

VERIFICAT

Comisia

SCIM

VAIDA ANDO ANAMARIA

Președinte comisie SCIM

12.09.2018 
JUHASZ ZOLTANVicepreședinte comisie SCIM12.09.2018 
BOHM MELINDA

Secretar comisie SCIM

12.09.2018 
TORMA PIROSCA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
KOVACS IRINA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
OZE ECATERINA LOREDANA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
ARVAI ANNA MARIA

Membru comisie SCIM

12.09.2018 
1.4.Aprobat 

Primar

12.09.2018 

2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR

 

Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei

Componenta revizuită

Modalitatea reviziei

Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei

1

2

3

4

2.1.

Ediţia I

X

X

X

2.2.

Revizia 1

   

2.3.

Revizia 2

   

3. LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE LA CARE SE DIFUZEAZĂ EDIŢIA SAU, DUPĂ CAZ, REVIZIA DIN CADRUL EDIŢIEI

Nr. crt

Scopul difuzării

Ex.

nr.

Compartiment

Funcţia

Numele şi prenumele

Data primirii

Semnătura

0

1

2

3

4

5

6

7

3.1

Aplicare

1

   

12.09.2018

 

3.2.

Informare

1

Conducere

Primar

 

12.09.2018

 

Conducere

Viceprimar

 

12.09.2018

 

Secretar UAT

Secretar

 

12.09.2018

 

3.3.

Evidență

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 

3.4.

Arhivare

1

Secretar

Secretar

 

12.09.2018

 
 

Arhivare

1

Compartiment

de specialitate

conform

dispoziție primar

și/sau

fișa postului și/ sau anexei la fișa postului

 Secretar 

12.09.2018

 

3.5.

Alte scopuri

 

4. SCOPUL PROCEDURII OPERAŢIONALE

4.1. Stabileşte modul de realizare a activităţii, compartimentele şi persoanele implicate, Procedura stabilește modul în care se stabilirea unui set unitar de reguli pentru reglementarea circuitului documentelor în institutie și stabilirea responsabilitătilor în vederea evitării aparitiei iregularitătilor, disfunctionalitătilor si deficientelor în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie.

4.2. Dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.

4.3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.

4.4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe manager, în luarea deciziei.

5. DOMENIUL DE APLICARE A PROCEDURII OPERAŢIONALE

5.1. Precizarea (definirea) activităţii la care se referă procedura operaţională

stabilește regulile aplicabile de către functionarii publici si personalul contractual din cadrul compartimentelor de specialitate din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți privind circuitul documentelor.

5.2. Delimitarea explicită a activităţii procedurale în cadrul portofoliului de activităţi desfăşurate de entitatea publică.

5.3. Listarea principalelor activităţi de care depinde şi/sau care depind de activitatea procedural.

5.4. Listarea compartimentelor furnizoare de date şi/sau beneficiare de rezultate ale activităţii procedurale; listarea compartimentelor implicate în procesul activităţii.

6. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ (REGLEMENTĂRI) APLICABILE ACTIVITĂŢII PROCEDURATE

6.1. Reglementări internaționale

6.1.1. Standardele internaționale de management SR EN ISO 9001:2001.

6.2. Legislație primară

6.2.1. Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.2.2. Legea nr. 53 2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;

6.2.3. Legea nr.215/2001 a administratiei publice locale, republicată, cu modificările si completările ulterioare.

6.3.Legislaţie secundară

6.3.1. Procedura operațională elaborarea procedurilor interne;

6.3.2. Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;

6.3.3. Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

6.4. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale entităţii publice

6.4.1. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;

6.4.2. Regulamentul Intern;

6.4.3. Fişele postului;

6.4.4. Procedura Circuitul documentelor;

6.4.5. Procedura Structura organizatorică.

7. DEFINIŢII SI ABREVIERI ALE TERMENILOR UTILIZATI

7.1. Definiţii ale termenilor

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

1.

Procedurã

Prezentare în scris a pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat; acestea constituie etape necesare îndeplinirii atributiilor si sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilitatilor;

PS (Procedura de sistem) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul tuturor compartimentelor din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți;

Compartiment = compartiment /serviciu /birou / department /comisie, etc.; Conducatorul compartimentului = Primar, sef birou/sef serviciu/sef compartiment, Presedinte comisie, etc.;

PO (Procedura Operationala) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unuia sau mai multor compartimente din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți;

PL (Procedura de lucru) = procedura care descrie o activitate sau un proces care se desfasoara la nivelul unui singur compartiment din cadrul Primăriei Comunei Dorobanți.

2.

Ediţie a unei proceduri operaţionale

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată

3.

Sistem de control managerial

Ansamblu de structuri organizatorice, responsabilităţi, proceduri, procese şi resurse ce are ca scop implementarea controlului managerial

4.

Analiză

Activitate de a determina potrivirea, adecvarea şi eficacitatea subiectului în cauză, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor stabilite

5.

Părţi interesate

Cetăţenii, furnizorii, comunitatea, proprietarii de procese, organizaţiile cu care instituţia interacţionează

6.

Competenta

Constituie capacitatea de a lua decizii, in limite definite, pentru realizarea activitatilor specifice postului

7.

Responsabilitatea

Reprezinta obligatia de a indeplini sarcinile si se inscrie in limitele ariei de competenta

8.

Raportarea

Reprezinta obligatia de a informa asupra indeplinirii sarcinilor

9.

Grupul de lucru

Grupul de lucru pentru implementarea si dezvoltarea Sistemului de Control Intern/Managerial, constituit prin dispoziție a primarului Comunei Dorobanți

10.

Structura organizatorică

configuraţia internă a unei entităţi publice formată din persoane, subdiviziuni organizatorice şi relaţii, astfel determinate încât să asigure premisele organizatorice adecvate realizării obiectivelor managementului public.

7.2. Abrevieri:

Nr. crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

1.

PO

Procedura operaţională

2.

E.

Elaborare

3.

V.

Verificare

4.

Av.

Avizare

5.

Ap.

Aprobare

6.

Ap.

Aplicare

7.

Ah.

Arhivare

8.

PS

Procedurã de sistem

9.

PL

Procedurã de lucru

10.

RU

Resurse Umane

a) Document oficial

INTRARE – orice act sau document care intra in primarie prin unul din punctele de intrare

IESIRE – orice act sau document care iese din primarie si poarta semnatura a cel putin unuia dintre reprezentantii legali a institutiei sau al persoanelor delegate/imputernicite de primar

INTERN – orice act sau document care reprezinta o comunicare intre doua parti din cadrul institutiei si care poarta semnatura persoanei care a elaborat-o/redactat-o

b) Cont de email oficial – _________________________

c) Puncte de intrare

Punctul 1 –Responsabil relatii cu publicul

Punctul 2 – Secretariat

Punctul 3 – Email oficial

d) Puncte de iesire

Punctul 1 – Responsabil relatii cu publicul ( posta )

Punctul 2 – Secretariat ( fax )

Punctul 3 – Email oficial

Punctul 4 – Altele ( direct adresantului )

8. DESCRIEREA PROCEDURII OPERAȚIONALE

– Ca autoritate a administratiei publice locale, în exercitarea atributiilor conferite de lege, Primaria Comunei Dorobanți are relatii de colaborare si poartă corespondentă cu autorităti si institutii publice din tară si străinătate, cu organisme locale si centrale, cu societăti comerciale si cu persoane fizice.

Modul de lucru pentru INTRARI:

– Intrarile prin Responsabil de Relatii cu Publicul:

– toate documentele ce intra în instituție se inregistreaza de catre responsabil apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre Primar, care va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele serviciului / compartimentului persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele conform rezolutiei primarului.

Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite , catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.

  • Intrarile prin faxul din secretariat: Faxurile intrate la nivelul institutie se preiau de functionarul care gestioneaza faxul si le predă imediat la secretariat spre inregistrare. Dupa inregistrare acesta se predau primarului spre a le directiona compartimentelor carora se adresează

Toate documentele sunt inregistrate de catre secretariat. apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre Primar.

Persoana desemnată de primar va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele serviciului persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele comform rezolutiei Secretarului.

Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite , catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.

Intrarile prin alte faxuri decat cel din secretariat:

Personalul din biroul unde se gaseste faxul inregistreaza documentele primite apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre primar,

– Primarul va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele compartimentului,

– Persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele comform rezolutiei primarului.

– Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite , catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.

Intrarile prin e-Mailul : ________________________ :

– toate documentele sunt directionate catre responsabil relații cu publiul de catre responsabilul cu e-mailul,

– responsabilul de Relatii cu Publicul inregistreaza documentele apoi, documentele sunt directionate fizic si electronic catre Primar,

– Primarul va asigura repartizarea lor scriptica, prin rezolutia care va indica numele compartimentului.

– persoana desemnata din cadrul secretariatului, va distribui fizic si electronic documentele comform rezolutiei Primarului.

– Seful compartimentului va realiza distribuirea fizica si electronica a documentelor primite, catre personalul din subordine si va urmari modul de rezolvare a acesteia.

Modul de lucru pentru IESIRI:

– toate documentele care constituie IESIRI vor purta numar de inregistrare, care pote fi solicitat de la resonabilul de Relatii cu Publicul sau poate fi dat de catre cel care este responsabil pentru documentul respectiv

– Orice iesire trebuie sa poarte codul de identificare al persoanei care a elaborat-o si antetul institutiei.

– Orice document care iese din Primaria Comunei Dorobanți trebuie sa poarte semnatura reprezentantului legal sau al persoanei desemnate pentru aceasta

– in functie de tipul tipul documentului, acesta este semnat si de catre alte persoane din managementul institutiei – cf. Anexa 2

– documentele de iesire vor fi semnate in ordine inversa pozitiei ierarhice a semnatarilor

– transmiterea efectiva a documentului care constituie iesire se afla in responsabilitatea directa a celui care a elaborat documentul respectiv, chiar daca transmiterea efectiva se face prin Responsabil de Relatii cu Publicul:

– prin posta – direct adresantului

– prin secretariat – fax

– prin informatizat – e-Mail

Functionarii care creează documente au obligaţia de a pastra si arhiva alaturi de exemplarul 2 original al documentului transmis , dovada transmiterii acestuia indiferent de modalitatea de transmitere, pentru a proba transmiterea dovcumentelor catre adresanţi.

Modul de lucru pentru corespondenta INTERNA:

– toate documentele vor fi semnate de catre persoana elaboratoare sau cea care poarta responsabilitatea documentului respectiv,

– toate documentele interne trebuie sa poarte codul de identificare al persoanei care a elaborat-o chiar daca e persoana care le semneaza,

– toate documentele primesc numar de inregistrare, dupa care se directioneaza catre compartimentele responsabile.

9. RESPONSABILITĂŢI ŞI RĂSPUNDERI ÎN DERULAREA ACTIVITĂŢII

9.1. Comisia SCIM:

  • Aprobă, în cadrul ședințelor, procedura operațională;

  • Monitorizează aplicarea procedurii.

9.2. Primar:

  • În baza hotărârii Comisiei SCIM emite dispoziția de aprobare a procedurii operaționale.

Primar, Viceprimar:

– Semneaza actele ce le revin.

Secretar:

– Asigura distribuirea corespondentei;

– Semneaza actele care ii revin.

Personalul Compartimentului de Relatii cu Publicul:

– Asigura inregistrarea tuturor actelor ce intra prin Responsabil de Relatii cu Publicul si Secretariat;

– Asigura distribuirea intrarilor prin Secretariat pana la primul punct de oprire.

– Asigura distribuirea fizica si electronica a actelor care ies de la Primar si Viceprimar, care au rezolutia acestora.

Personalul care asigura secretariatul Cabinetului Secretarului:

– Asigura distribuirea fizica si electronica a actelor pe care Secretarul primariei a pus rezolutia.

Angajatii institutiei:

– Respecta prezenta procedura.

10. ANEXE, ÎNREGISTRĂRI, ARHIVĂRI

CENTRALIZATOR ANEXE

Nr. anexă

Denumire anexă

Elaborator

Aprobat

Nr. Ex.

Dif.

Arhivare

Alte el.

Loc

Perioada

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

4.

        

5.

        

6.

        

7.

        

8.

        

9.

        

10.

        

REGISTRE

Nr. anexă

Denumirea anexei

Elaborator

Aprobă

Număr de exemplare

Difuzare

Arhivare

Alte elemente

Loc

Perioadă

0

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

        

2.

        

3.

        

FORMULAR DE EVIDENȚĂ A MODIFICĂRILOR

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Modificare propusă

Justificare

Data

Semnătura

       
       
       
       
       

FORMULAR DE ANALIZĂ A PROCEDURII

Structura

organizatorică

Conducător structură

organizatorică

Nume şi prenume

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

DA

Semnătura

Data

Observaţii

Semnătura

Data

         
         
         
         
         
         
         

LISTA DE DIFUZARE A PROCEDURII

Număr exemplar

Structură organizatorică

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data retragerii

Data intrării în vigoare a procedurii

Semnătura

        
        
        
        
        
        
        
        

Anexa nr. 1 – Lista documente INTRARI

Anexa nr. 2 – Lista documente IESIRI

Anexa nr. 3 – Lista activitătilor desfăsurate în ceea ce priveste circuitul

documentelor în institutie

Anexa nr. 4 – Tabelul cu obiectivele specifice si riscurile inerente asociate

activitătilor desfasurate în ceea ce priveste circuitul documentelor

în institutie

Anexa nr. 5 – Baza de calcul pentru evaluarea riscurilor inerente in activitătile

desfasurate în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Anexa nr. 6 – Plan de actiune pentru minimizarea riscurilor inerente identificate

în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Anexa nr. 1

Documente INTRARI

 

Nr.crt.

Document

Prima oprire

1.

Publicatii,reviste,ziare

Adresant

2.

Monitorul oficial

Secretar

3.

Sentinta civila

Secretar

4.

Citatii

Secretar

5.

Adresa lichidator

Secretar

6.

Petitii

Secretar

7.

Cerere adunare publica

Secretar

8.

Cerere certificat producator agricol

Secretar

9.

Cerere certificat proprietate

Secretar

10.

Cerere pozitie registru agricol

Secretar

11.

Diverse cereri(punere in posesie)

Secretar

12.

Inscriere in audiente

Relatii cu Publicul

13.

Cerere inscriere sistem electronic

Informatica

14.

Reclamatie

Secretar

15.

Oferte(bunuri,servicii)

Relatii cu Publicul

16.

Oferte instruiri

Secretar

17.

Oferte programe de finantere

Achiziții

18.

Cerere acces informatie publica

Secretar

19.

Contestatii

Secretar

20.

Sesizari avarii

Relatii cu Publicul

21.

Cerere certificat fiscal

Contabilitate Impozite și taxe

22.

Cerere facilitati fiscale

Contabilitate Impozite și taxe

23.

Adresa transfer dosar auto

Contabilitate Impozite și taxe

24.

Referat restituiri,compensari sume

Contabilitate Impozite și taxe

25.

Titlu executoriu

Contabilitate Impozite și taxe

26.

Confirmare primire dosar auto

Contabilitate Impozite și taxe

27.

Cerere scoatere din evidenta

Contabilitate Impozite și taxe

28.

Declaratie impuneri ptr.stabilirea impozitului /taxelor

Contabilitate Impozite și taxe

29.

Declaratie decont sume incasate /spectacole

Contabilitate Impozite și taxe

30.

Cerere vanzare bilete spectacole

Contabilitate Impozite și taxe

31.

Viza fise inmatriculare/radiere

Contabilitate Impozite și taxe

32.

Rapoarte de monitorizare

Cabinet primar

33.

Adrese ptr. Stabilire clarificari impozite si taxe

Contabilitate Impozite și taxe

34.

Adrese ptr.modificari buget,clarificari contabile cu unitatile subordonate

Contabilitate Impozite și taxe

35.

Cerere certificat urbanism,autorizatie constructie,incepere lucrari

Urbansim

36.

Cerere desfiintare

Urbansim

37.

Cerere nomenclatura stradala

Urbansim

38.

Rectificări nomenclatură

Urbansim

39.

Alte cereri urbanism

Urbansim

40.

Cerere receptie lucrari constructii

Urbanism

41.

Cerere concesionare

Secretar

42.

Cerere autorizatie taxi

Secretar

43.

Cerere modificare,anulare autorizatie taxi

Secretar

44.

Crere certificat vehicule lente

Contabilitate Impozite și taxe Impozite și taxe

45.

Cerere montare corp iluminat public

Contabilitate Impozite și taxe

46.

Factura materiale ,servicii iluminat public

Contabilitate Impozite și taxe

47.

Diverse adrese,cereri

Secretar

48.

Oferte

Contabilitate Impozite și taxe

49.

Cerere verificare disponibilitate firma

Contabilitate Impozite și taxe

50.

Cerere autorizatie privatizare

Secretar

51.

Cerere anulare autorizatie privatizare

Secretar

52.

Cerere suspendare autorizatie privatizare

Secretar

53.

Cerere reluare activitate

Secretar

54.

Cerere aviz lucrari

Contabilitate Impozite și taxe

55.

Situatii lucrari

Contabilitate Impozite și taxe

56.

Proces verbal lucrari

Contabilitate Impozite și taxe

57.

Diverse adrese,cereri

Secretar

58.

Cereri diverse spatii(locuinte,terenuri)

Secretar

59.

Cerere modificari contract

Secretar

60.

Cerere vanzare locuinte

Secretar

61.

Cerere transcriere garaj

Secretar

62.

Solicitare copii contracte

Secretar

63.

Solicitari adeverinte

Secretar

64.

Petitii

Secretar

65.

Adrese

Secretar

66.

Cereri

Secretar

67.

Comunicari

Secretar

68.

Situatii de lucrari

Contabilitate Impozite și taxe

69.

Facturi

Contabilitate Impozite și taxe

70.

Cerere utilizare spatii primarie

Secretar/Viceprimar

71.

Cerere utilizare echipamente primarie

Secretar/Viceprimar

72.

Cerere inscriere concurs

Secretar/Viceprimar

73.

Cerere adeverinte pers.aparat propriu

Secretar/Viceprimar

74.

Cerere adeverinte terti

Secretar/Viceprimar

75.

Diverse adrese ( daca nu se incadreaza in categoriile de mai sus si daca nu au un adresant direct )

Secretar

76.

Solicitare sprijin financiar

Sercetar/Primar

 

Anexa 2

Documente IESIRI

Nr.crt.

Tip iesire

Semnaturi

 

Secretar/Agricol/Juridic

 

1.

Referat analiza sedinta in comisia de agricultura si fond funciar

Sef comp, viza juridic,inspector

2.

Proces verbal de punere in posesie

Primar, Secretar,comp. fond funciar

3.

Adeverinta registru agricol

Secretar, Sef compartiment

4.

Diverse adeverinte

Secretar, Sef compartiment

5.

Certificat producator agricol

Secretar

6.

Certificat proprietate

Secretar

7.

Certificat de atestare a intabularii conf.Registrului agricol

Primar, Secretar

8.

Corespondenta cu instanta de judecata,institutii publice si alte pers.fizice si juridice

Primar, Secretar, Sef compartiment

9.

Proiecte hotarari Consiliu Local

Initiator, Secretar

10.

HCL, Proces verbal sedinta CL

Presedinte sedinta,Secretar

11.

Aviz miting, protest

Comisie conf, Legii 60/1991

12

Procese verbale de contraventie

Primar, Secretar

13.

Intampinari si actiuni in instanta

Primar, Secretar, presed. de sedinta

14.

Alte cereri adresate instantei

Primar, Secretar

15.

Cereri intabulare imobile proprietatea Primăriei Comunei Dorobanți

Primar, Secretar

16.

Corespondenta pers.fizice/pers.juridice

Primar, Secretar

17.

Dispozitii primar

Primar,Secretar (dupa caz viza CFP)

18.

Publicitate in presa locala

Primar, Secretar

19.

Procese verbale de afisare

Secretar, pers. desemnata cu afisarea

20.

Referate privind nepromovarea cailor de atac

Primar, Secretar, sef comp. juridic

 

Arhiva

 

21.

Referate

Sef compartiment, arhivar

22.

Adrese corespondenta

Secretar, Sef compartiment

23.

Cerere elib.copie arhiva

Solicitant din cadrul PCR

24.

Consultare dosar si scoaterea din arhiva

Sef compartiment,arhivar,solicitant functionar primarie

 

Contabilitate Impozite și taxe

 

25.

Declaraţie/decizie/proces verbal de impunere

– declaraţie/decizie de impunere persoane juridice

– declaraţie/decizie/proces verbal de impunere persoane fizice

Sef compartiment, inspector impozite şi taxe

26.

Certificat de atestare fiscală

Sef compartiment

27.

Decont privind impozitul pe spectacole cu plata precum şi abonamentele şi biletele la specatacole vândute

Inspector fiscal

28.

Declaraţie de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole în cazul activităţilor artistice şi distractive de videotecă şi discotecă

Inspector fiscal

29.

Declaraţie pentru stabilirea taxei declarate pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afişaj şi reclamă, persoane fizice şi juridice

Inspector fiscal

30.

Viza fişelor de înmatriculare sau radiere

Inspector fiscal

31.

Proces verbal de impunere

Sef compartiment , Inspector fiscal

32.

Somaţii

Sef compartiment

33.

Confirmări de primire a debitelor

Sef compartiment

34.

Confirmări de primire a dosarelor auto

Sef compartiment

35.

Titluri executorii

Sef compartiment

36.

Adrese de înfiinţare şi de revenire la adresa de popririe

Sef compartiment

37.

Referate privind restituiri de sume

Primar, şef compartiment, inspector, viza CFP- Sef compartiment

38.

Referate privind transferarea – compensarea de sume

Sef compartiment, inspector

39.

Cereri de creanţă

Primar, secretar, Sef compartiment

40.

Avizul de inspecţie fiscală

Sef compartiment, inspector

41.

Raportul de inspectie fiscala

Inspector, Sef compartiment

42.

Decizia de nemodificare a bazei impozabile

Inspector, Sef compartiment

43.

Decizia de modificare a bazei impozabile

Inspector, Sef compartiment

44.

Dispoziţia primarului

Primar

45.

Proces verbal de contravenţii şi sancţiuni emise de compartimentele de specialitate a primăriei

Sef compartiment

46.

Note contabile lunare cu privire la datele din IMPOTAX

Sef compartiment, responsabil informatică la partea de venituri

47.

Borderou debite- scăderi

Inspectori, viza CFP- Sef compartiment

48.

Referate privin stingerea obligatiilor fiscale in cadrul procedurii de executare silita a creantelor bugetare

Inspectori, Sef compartiment, viza CFP- Sef compartiment

Aprobat – primar

49.

Referate privind organizarea de licitatii in vederea vanzarii bunuri mobile sau imobile organizate in conformitate cu prevederile legale si in cadrul procedurii de executare silita.

Inspectori, , viza CFP- Sef compartiment

Aprobat Primar

50.

Adrese catre Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara, unitatiilor teritoriale ale Ministerului Finanatelor, Ministerul de Interne, Tribunal, Judecatorie, ITM, Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Populaţiei, Casa de Pensii, cu lichidatorii etc. pentru clarificarea unor aspecte cu privire la legislaţia fiscală sau cu privire la procedura de excutare silita sau de recuperarea unor creanţe.

Adrese către contribuabili persoane fizice sau persoane juridice privind invitarea la compartimentul de specialitate pentru clarifcarea unor aspecte constatate ca fiind neclare , sau adrese cu solicitarea unor informaţii sau adrese pentru explicarea unor fenomene fiscale privind impozitele şi taxele locale.

Adresa de transfer de dosare de executare silita catre alte primarii pentru contribuabilii care s-au schimbat domiciliul , conform adresei emisa de serviciul de evidenta a persoane, iar sumele datorate Primăriei Comunei Dorobanți provin doar din amenzi si taxa auto. Un exemplar se comunica primariei unde isi are domiciliul debitorul impreuna cu dosarul fiscal si cu cel de executare, iar un exemplar ramane in evidenta biroului de urmarire si executare silita.

Adrese către alte primării privind transferul de dosare auto, sau alte documente care nu ne aparţin(din greşeală au fost transmise către impozite şi taxe).

Adrese, comunicări, corespondenţă cu toate serviciile din cadrul primăriei.

Sef compartiment, şef birou executarea creanţelor bugetare

Sef compartiment, sef birou executarea creantelor bugetare

Sef compartiment, inspector

51.

Procesul verbal de sechestru bunuri imobile si mobile

Inspectori care are atribuit spre rezolvare dosarul de executare, contribuabil

52.

Procesul verbal de licitatie

Comisia de licitatie numita in baza dispozitiei primarului

53.

Procesul verbal de ajudecare bunuri imobile si mobile

Comisia de licitatie numita in baza dispozitiei primarului

54.

Ordin de serviciu

Sef compartiment

55.

Invitaţie

Sef compartiment

56.

Anunţ privind vânzarea bunurilor mobile şi imobile

Primar , Sef compartiment

57.

Document de vânzare cumpărare pentru bunurile mobile sechestrate

Primar, Sef compartiment

58.

Proces verbal pentru cheltuieli de executare silită

Primar, Sef compartiment, Executor fiscal

59.

Proces verbal pentru distribuirea sumei rezultate din executare silită

Primar. Director economic, executor fiscal

60.

Proces verbal de constatare sau declarare a insolvabilităţii

Primar, Sef compartiment, si juridic

61.

Anexă la certificatul de atestare fiscală

Sef compartiment

62.

Proces verbal de insolvabilitate

Primar, Secretar, Sef compartiment

63.

Adeverinţe privind plata impozitelor, taxelor şi a amenzilor ;

Sef compartiment, şef servicii

 

Notă: Documentele care se depun pentru serviciile de impozite şi taxe, se primesc în două etape, respectiv între orele 07 – 11 şi eliberarea lor după ora 12 iar cele depuse între orele11 – 14, se vor elibera după ora 15. Documentele depuse după ora 14 se vor elibera a doua zi după ora 12. Eliberarea acestor documente se va efectua de către Biroul de Relaţii cu Publicul .

 
 

Urbanism

 

64.

Autorizatie de constructie

Primar, Secretar, Sef compartiment

65.

Certificat de urbanism

Primar, Secretar, Sef compartiment

66.

Proces verbal de contraventii

Sef compartiment, agent constatator urbanism

67.

Certificat de edificare constructii

Primar, Secretar, Sef compartiment

68.

Nomenclatura stradala

Primar, Secretar, Sef compartiment

69.

Corespondenta pers.fizice si juridice

Viceprimar, Sef compartiment, Secretar

70.

Adeverinte adrese imobil

Viceprimar, Sef compartiment, consilier urbanism

71.

Raportari statistice

Primar, pers care intocmeste

72.

Adeverinte intravilan

Viceprimar, Sef compartiment,

73.

Actualizare suprafete pentru CF

Secretar,comp cadastru

74.

Avizare planuri parcelare

Primar, comp cadastru

75.

Avizare planuri incadrare in tarla

Primar, comp cadastru

 

Activitatea de Resurse Umane

 

76.

Adeverinte salariu

Secretar, Sef compartiment

77.

Adeverinte (altele decat cele pentru personalul propriu)

Primar, Secretar

78.

Adeverinte banca

Primar. Sef compartiment,.

79.

Adeverinte Casa de asigurari de sanatate

Primar , Sef compartiment

80.

Corespondenta ANFP

Primar , Secretar

81.

Corespondenta Unitati de Invatamant

Primar, Sef compartiment

 

Compartiment Administrativ

 

82.

Contracte de închiriere spaţii, terenuri,bunuri apartinand domeniului public si privat

viceprimar, secretar, Sef compartiment ,

compartimentul juridic

83.

Acte aditionale la contracte

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic

84.

Contracte de concesiune, vânzare cumpărare imobile (terenuri şi construcţii)

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic

85.

Contractele de schimb, donaţie

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic

86.

Contract de concesiune

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic,

87.

Contractul de delegare de gestiune

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic

88.

Contractul pentru lucrările din redevenţă

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic,

89.

Acte aditionale la contracte

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic

90.

Contracte de comodat

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic,

91.

Acte aditionale la contracte

viceprimar, secretar, Sef compartiment,

compartimentul juridic

92.

Adeverinte

Secretar, viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic,pers.care intocmeste

93.

Corespondenta, persoane fizice si juridice

Viceprimar, viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic, pers care intocmeste

94.

Avize functionare ocazionala

Viceprimar, viceprimar, secretar, Sef compartiment, compartimentul juridic,pers.care intocmeste

 

Gospodărie comunală

 

95.

Autorizatie

Primar,Secretar

96.

Dispozitie de anulare a autorizatiei

Primar,Secretar

97.

Certificat de inregistrare vehicule lente

Primar

98.

Contracte

Primar,Secretar, Sef compartiment, CIT, viza CFP,aviz juridic

99.

Adrese radiere

Primar

100.

Corespondenta, persoane fizice si juridice

Primar, Sef compartiment CBC

101.

Aviz de colectare a deseurilor

Primar,Secretar, Sef compartiment CBC

 

Administrativ

 

102.

Adrese

Primar, Sef compartiment CBC

 

Secretar – Juridic

 

103.

Coresp.pers.juridice

Primar, Sef compartiment

104.

Adrese de la proiecte

Primar, Manager de proiect

105.

Referate Consiliu Local

Sef compartiment,cel care intocmeste

106.

Alte referate

Sef compartiment

107.

Cerere finantare

Primar

108.

Cerere de progres

Primar

109.

Rapoarte de informare publicitate

Resp.de proiect din cadrul serviciului

110.

Cereri prefinantare

Primar

111.

Cereri de rambursare

Primar

 

Achizitii Publice

 

112.

Raspunsuri la adrese

Primar, Sef compartiment

113.

Comunicari ofertanti

Primar, Sef compartiment

114.

Coresp.pers.juridice

Primar, Sef compartiment

115.

Cereri de oferte

Primar, Sef compartiment

116.

Contracte

Primar, Secretar, Sef compartiment, viza CFP, aviz juridic

117.

Acte aditionale la contracte

Primar, Secretar, Sef compartiment, viza CFP, aviz juridic

118.

Comanda

Primar, Sef compartiment

119.

Solicitari clarificari catre ofertanti

Primar, Presed.Comisie de evaluare

120.

Adrese pentru deblocarea garantiei de buna executie aferente contractelor

Primar, Sef compartiment

121.

Ordin de incepere a lucrarilor

Sef compartiment

Anexa nr. 3

LISTA

activitătilor desfăsurate în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Nr.

crt.

Denumirea activitătii

Denumirea postului căruia ii corespunde activitatea

Pozitia postului in statul de organizare

1.

Primirea si înregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire

Secretariat , relatii cu publicul

executie

2.

Prezentarea corespondentei spre analiza si distribuirea la cabinetul secretarului

Secretariat , relatii cu publicul

executie

3.

Înregistrarea corespondentei în registrele de evidentă si distribuirea pe bază de semnătură, la cabinetul secretarului

Secretariat, relatii cu publicul

executie

4.

Prezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului

Secretariat , relatii cu publicul

executie

5.

Preluarea corespondentei si, în functie de repartizarea făcută, efectuarea mentiunilor în registrele de evidentă si predarea pe directii de specialitate, pe bază de semnătură

Secretariat, relatii cu publicul

executie

6.

Prezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate si predarea pe bază de condică, personalului din directie, functie de rezolutia directorului

Sef compartiment

executie

7.

Repartizarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării

Sef compartiment

conducere

8.

Redirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie

Sef compartiment

conducere

9.

Cercetarea si analizarea în detaliu a aspectelor prezentate în corespondentă si formularea propunerilor de solutionare în care se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate

Persoana din rezolutie

executie

10.

Redactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

Persoana din rezolutie

executie

11.

Înscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si secretarului

Persoana din rezolutie

executie

12.

Verificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

Sef compartiment

conducere

13.

Urmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate

Sef compartiment

conducere

14.

Contrasemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

Sef compartiment

conducere

15.

Semnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia, precum si contrasemnarea de către secretar, după caz

Sef compartiment

conducere

16.

Înaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia

Inspector/Referent

executie

17.

Aplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

Secretariat ,

Compartimentul relatii cu publicul

executie

18.

Operarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

Secretariat ,

Compartimentul relatii cu publicul

executie

19.

Expedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice

Secretariat ,

Compartimentul relatii cu publicul

executie

20..

Arhivarea documentelor conform Nomenclatorului dosarelor de arhivă

Arhiva

executie

21.

Predarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale

Consilier/Inspector/Referent

executie

Anexa nr. 4

TABEL

cuprinzând obiectivele specifice si riscurile inerente asociate

activitătilor desfăsurate în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Nr. crt.

Denumirea obiectivelor specifice

Denumirea activitătii/activitătilor corespunzătoare obiectivelor specifice

Denumirea riscurilor inerente asociate obiectivelor si activ.

coresp. acestora

0.

1.

2.

3.

1.

Primirea, înregistrarea, repartizarea, rezolvarea si expedierea documentelor

Primirea si înregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire

-neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire

– întârzierea înregistrării corespondentei

2.

Prezentarea corespondentei spre analiza si distribuirea la cabinetul secretarului

– neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul secretarului

3.

Înregistrarea corespondentei în registrele de evidentă si distribuirea pe bază de semnătură, la cabinetul secretarului

– neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

4.

Prezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului

– neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului

– prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului

5.

Preluarea corespondentei si, în functie de repartizarea făcută, efectuarea mentiunilor în registrele de evidentă si predarea pe directii de specialitate, pe bază de semnătură

– nepreluarea corespondentei

– preluarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

6.

Prezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate si predarea pe bază de condică, personalului din directie, functie de rezolutia directorului

– neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în condică

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

7.

Repartizarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării

– neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

8.

Redirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie

– neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie

– redirectionarea cu întârziere a corespondentei

9.

Cercetarea si analizarea în detaliu a aspectelor prezentate în corespondentă si formularea propunerilor de solutionare în care se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate

– analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă

– formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare

10.

Redactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

– neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

– redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

11.

Înscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului

– neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si

12.

Verificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

– neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

– verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

13.

Urmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate

– neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate

14.

Contrasemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

– nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

– semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

15.

Semnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia, precum si contrasemnarea de către secretar, după caz

– nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia

– necontrasemnarea corespondentei de către secretar

– semnarea cu întârziere a corespondentei

– contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretarul

16.

Înaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia

– neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia

– neaprobarea referatelor

– aprobarea cu întârziere a referatelor

17.

Aplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

– neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

– aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

18.

Operarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

– neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

– operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

19.

Expedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice

– neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice

– expedierea cu întârziere a corespondentei

20.

Arhivarea documentelor conform Nomenclatorului dosarelor de arhivă

– nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului

21.

Predarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale

– nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale

Anexa nr. 5

BAZA DE CALCUL

evaluarea riscurilor inerente în activitătile desfăsurate

în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Nr.

crt.

Denumirea riscurilor inerente

Impactul aferent riscului inerent

Probabilitatea aferenta riscului inerent

Nivelul de risc

(col.2xcol.3)

0

1

2

3

4

1.

-neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire

– întârzierea înregistrării corespondentei

   

2.

– neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul primarului sau înlocuitorului la conducere

   

3.

– neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

   

4.

– neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, viceprimarului sau, după caz secretarului

– prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului

   

5.

– nepreluarea corespondentei

– preluarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

   

6.

– neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în condică

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

   

7.

– neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

   

8.

– neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie

– redirectionarea cu întârziere a corespondentei

   

9.

– analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă

– formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare

   

10.

– neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

– redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

   

11.

– neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului

   

12.

– neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

– verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

   

13.

– neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate

   

14.

– nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

– semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

   

15.

– nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia

– necontrasemnarea corespondentei de către secretar

– semnarea cu întârziere a corespondentei

– contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar

   

16.

– neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia

– neaprobarea referatelor

– aprobarea cu întârziere a referatelor

   

17.

– neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

– aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

   

18.

– neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

– operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

   

19.

– neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice

– expedierea cu întârziere a corespondentei

   

20.

– nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului

   

21.

– nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale

   

Anexa nr. 6

PLAN DE ACTIUNE

pentru minimizarea riscurilor inerente identificate

în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Nr. crt.

Denumirea riscurilor inerente

Denumirea actiunii de minimizare a riscului inerent

Persoana/Persoanele responsabile cu implementarea actiunii de minimizare a riscului inerent

Data limită de implementare a actiunii de minimizare a riscului inerent

0

1.

2.

3.

4.

1.

-neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire

– întârzierea înregistrării corespondentei

implementarea procedurii

Compartimentul de relatii cu publicul

permanent

2.

– neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul secretarului sau înlocuitorului

implementarea procedurii

Compartimentul de relatii cu publicul

permanent

3.

– neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

implementarea procedurii

Compartimentul de relatii cu publicul

permanent

4.

– neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului

– prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului

implementarea procedurii

Compartimentul de relatii cu publicul

permanent

5.

– nepreluarea corespondentei

– preluarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

implementarea procedurii

persoanele desemnate

permanent

6.

neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate

prezentarea cu întârziere a corespondentei

neefectuarea mentiunilor în condică

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

7.

– neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

8.

– neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie

– redirectionarea cu întârziere a corespondentei

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

9.

– analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă

– formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

10.

– neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

– redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

11.

– neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si viceprimarului, după caz

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

12.

– neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

– verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

13.

– neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

14.

– nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

– semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

15.

– nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia

– necontrasemnarea corespondentei de către secretar

– semnarea cu întârziere a corespondentei

– contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

16.

– neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia

– neaprobarea referatelor

– aprobarea cu întârziere a referatelor

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

17.

– neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

– aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

18.

– neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

– operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

19.

– neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice

– expedierea cu întârziere a corespondentei

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

20.

– nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

21.

– nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

Anexa nr. 5

BAZA DE CALCUL

evaluarea riscurilor inerente în activitătile desfăsurate

în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Nr.

crt.

Denumirea riscurilor inerente

Impactul aferent riscului inerent

Probabilitatea aferenta riscului inerent

Nivelul de risc

(col.2xcol.3)

0

1

2

3

4

1.

-neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire

– întârzierea înregistrării corespondentei

   

2.

– neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul primarului sau înlocuitorului la conducere

   

3.

– neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

   

4.

– neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, viceprimarului sau, după caz secretarului

– prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului

   

5.

– nepreluarea corespondentei

– preluarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

   

6.

– neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în condică

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

   

7.

– neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

   

8.

– neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie

– redirectionarea cu întârziere a corespondentei

   

9.

– analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă

– formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare

   

10.

– neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

– redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

   

11.

– neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului

   

12.

– neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

– verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

   

13.

– neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate

   

14.

– nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

– semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

   

15.

– nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia

– necontrasemnarea corespondentei de către secretar

– semnarea cu întârziere a corespondentei

– contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar

   

16.

– neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia

– neaprobarea referatelor

– aprobarea cu întârziere a referatelor

   

17.

– neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

– aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

   

18.

– neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

– operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

   

19.

– neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice

– expedierea cu întârziere a corespondentei

   

20.

– nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului

   

21.

– nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale

   

Anexa nr. 6

PLAN DE ACTIUNE

pentru minimizarea riscurilor inerente identificate

în ceea ce priveste circuitul documentelor în institutie

Nr. crt.

Denumirea riscurilor inerente

Denumirea actiunii de minimizare a riscului inerent

Persoana/Persoanele responsabile cu implementarea actiunii de minimizare a riscului inerent

Data limită de implementare a actiunii de minimizare a riscului inerent

0

1.

2.

3.

4.

1.

-neînregistrarea corespondentei în registrul general de intrare-iesire

– întârzierea înregistrării corespondentei

implementarea procedurii

Responsabil relatii cu publicul

permanent

2.

– neprezentarea corespondentei spre analiza si distribuire la cabinetul secretarului sau înlocuitorului

implementarea procedurii

Responsabil relatii cu publicul

permanent

3.

– neînregistrarea corespondentei în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

implementarea procedurii

Responsabil relatii cu publicul

permanent

4.

– neprezentarea corespondentei, spre analiză si repartizare, secretarului

– prezentarea cu întârziere a corespondentei, spre analiză si repartizare secretarului

implementarea procedurii

Responsabil relatii cu publicul

permanent

5.

– nepreluarea corespondentei

– preluarea cu întârziere a corespondentei

– neefectuarea mentiunilor în registrele de evidentă

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

– distribuirea cu întârziere a corespondentei pe bază de semnătură

implementarea procedurii

persoanele desemnate

permanent

6.

neprezentarea corespondentei conducerii serviciului de specialitate

prezentarea cu întârziere a corespondentei

neefectuarea mentiunilor în condică

– nedistribuirea corespondentei pe bază de semnătură

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

7.

– neprezentarea corespondentei personalului de specialitate în vederea solutionării

– prezentarea cu întârziere a corespondentei

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

8.

– neredirectionarea, prin rezolutie, a corespondentei ce trebuie solutionată de către altă directie de specialitate din institutie

– redirectionarea cu întârziere a corespondentei

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

9.

– analizarea insuficientă a aspectelor prezentate în corespondentă

– formularea cu întârziere a propunerilor de solutionare

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

10.

– neredactarea documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

– redactarea gresită sau cu erori a documentelor interne (note, informări, referate, adrese de înaintare)

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

11.

– neînscrierea pe adresele de răspuns către institutiile si autoritătile publice, pe verso exemplarului 2, a numelui celui care a întocmit adresa, sefului serviciului/biroului, directorului serviciului si viceprimarului, după caz

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

12.

– neverificarea propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

– verificarea insuficienta a propunerilor de solutionare întocmite de către serviciile/ birourile/ compartimentele de specialitate precum si a temeiului legal al solutiei adoptate

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

13.

– neurmărirea respectării termenelor de solutionare a corespondentei de către compartimentele de specialitate

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

14.

– nesemnarea documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

– semnarea cu întârziere a documentelor interne (note, informări, adrese de înaintare, referate)

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

15.

– nesemnarea corespondentei către institutii si autorităti publice, organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice, de către conducătorul institutiei sau înlocuitorul acestuia

– necontrasemnarea corespondentei de către secretar

– semnarea cu întârziere a corespondentei

– contrasemnarea cu întârziere a corespondentei de către secretar

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

16.

– neînaintarea referatelor spre aprobare conducătorului institutiei sau înlocuitorului acestuia

– neaprobarea referatelor

– aprobarea cu întârziere a referatelor

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

17.

– neaplicarea stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

– aplicarea cu întârziere a stampilei corespunzătoare sau a sigiliului, după caz, pe exemplarul 1 al documentelor

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

18.

– neoperarea în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

– operarea cu întârziere în registrul general de intrare-iesire a datelor privind documentele expediate

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

19.

– neexpedierea corespondentei către autorităti si institutii publice din tară si străinătate, către organisme locale si centrale, societăti comerciale si persoane fizice

– expedierea cu întârziere a corespondentei

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

20.

– nearhivarea in unitatile arhivistice conform nomenclatorului

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

21.

– nepredarea documentelor la arhivă conform reglementarilor legale

implementarea procedurii

Sef compartiment

permanent

11. CUPRINS

Numarul componentei in cadrul procedurii operationale

Denumirea componentei din cadrul procedurii operationale

0.

Coperta

1.

Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea si aprobarea editiei sau, dupa caz, a reviziei in cadrul editiei procedurii operationale

2.

Situatia editiilor si a reviziilor in cadrul editiilor procedurii operationale

3.

Lista cuprinzand persoanele la care se difuzeaza editia sau, dupa caz, revizia din cadrul editiei procedurii operationale

4.

Scopul procedurii operationale

5.

Domeniul de aplicare a procedurii operationale

6.

Documentele de referinta (reglementari) aplicabile activitatii procedurate

7.

Definitii si abrevieri ale termenilor utilizati in procedura operationala

8.

Descrierea procedurii operationale

9.

Atributii si responsabilitati in derularea activitatii

10.

Anexe, inregistrari, arhivari

11.

Cuprins